My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN.
Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:
Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022
012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy
Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.
Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí.
Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.
Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.
Požadujeme:
1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.
3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici).
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/
https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
Author: Štěpán Hálek | 2859 signatures
More >My, níže podepsaní občané, podáváme ve smyslu ustanovení § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním, petici proti plánované výstavbě lyžařského sjezdového areálu v k. ú. Zdejcina (okres Beroun) a proti případné navrhované změně územního plánu pro k. ú. Zdejcina, jež by tuto výstavbu umožňovala.
Deset důvodů, proč na Zdejcinu sjezdovka nepatří
Plánovaný lyžařský sjezdový areál má být podle dostupných informací srovnatelný s areálem na Monínci, kde je čtyřsedačková lanovka s kapacitou 2.400 osob/hodinu. Sjezdovka na Monínci se rozkládá v nadmořské výšce 490 – 700 m. n. m., zatímco uvažovaná sjezdovka na Zdejcině by byla v nadmořské výšce 225 – 400 m. n. m.
Výstavba takového areálu v katastrálním území Zdejcina není kromě uvedeného vhodná zejména proto, že:
1. Zde není dostatečná kapacita příjezdových komunikací, což by při zachování stávajícího stavu vedlo k přetížení nejen místního provozu na Zdejcinu a do Hýskova, ale nemalý dopad by zaznamenala i páteřní komunikace v Berouně.
2. Rozšíření kapacity příjezdových komunikací a vybudování parkovišť nutných pro lyžařský sjezdový areál by vedlo ke zvýšenému znečištění ovzduší a nárůstu hluku v lokalitě při samém okraji Chráněné krajinné oblasti Křivoklátsko. Umístěním sjezdovky by došlo ke znehodnocení krajinného rázu údolí řeky Berounky.
3. Lyžařský sjezdový areál by bylo možno provozovat téměř výhradně s umělým sněhem, což by vedlo k ochlazení místního ekosystému. Pozdní tání umělého sněhu by vedlo ke zpomalení vývoje rostlin a živočichů, k následné migraci dotčené fauny a k úhynu citlivých rostlin, čímž by lokalita ztratila na své pestrosti a zajímavosti.
4. Umístění sjezdovky by ovlivnilo a ohrozilo kvalitu podzemních vod, protože zasněžovací technologie disponuje nejenom ekologickým systémem Snowfactory, ale i klasickými sněžnými děly.
5. Umělé zasněžování klasickou metodou má negativní vliv na vodní toky a ekosystémy. Při výrobě umělého sněhu jsou obvykle používána aditiva, která znečišťují půdu. Zatížení svahu by mohlo způsobit jeho nestabilitu, příp. dokonce sesuv půdy.
6. Zasněžování sjezdovky by vyžadovalo neekologické čerpání vody z Berounky i ze zdrojů pitné vody, přičemž lokalita Zdejciny trpí trvalým nedostatkem vody.
7. Zdejcina není centrálně odkanalizována. Opomenout nelze ani provoz odpadového hospodářství, odhazování odpadků a další znečištění prostředí.
8. Lyžařský areál by se nepochybně stal zdrojem velkého hluku (doprava návštěvníků, vlastní provoz areálu: zasněžovací děla a výrobníky sněhu, lanovka a vleky, sněžné rolby a další zařízení spojená s provozem střediska - zásobování, ubytování, restaurace, občerstvení). Neodmyslitelnou součástí komerčních sjezdovek je v současné době i doprovodný program v podobě hudby a moderovaných akcí, které by byly zdrojem dalšího hluku a zátěže přilehlého údolí Berounky. Ani pás zeleně by hluku nezabránil.
9. Světlo při nočním lyžování by se stalo zdrojem světelného smogu, který není legislativou regulován, představuje však velkou zátěž pro lidský organismus. Osvětlení na stožárech by podle plánu mělo mířit do obydlené oblasti.
10. Vzhledem ke své poloze (20 km od Prahy) by areál na Zdejcině mohl očekávat vysoký počet návštěvníků. Dle ověřitelných informací z lyžařského areálu Monínec, který se nachází 85 km jižně od Prahy v relativně hůře dostupné lokalitě bez dálnice nebo rychlostní komunikace, je denní návštěvnost 650-700 osob, o víkendu až 1500 osob za den. U areálu na Zdejcině by bylo možné očekávat několikanásobný počet návštěvníků. V lokalitě by se tak výrazně zvýšil pohyb osob bez vazby na místo, který by mohl mít značný vliv na nárůst kriminality a snížení bezpečnosti místních obyvatel.
V rámci městské části Zdejcina působí spolek Naše Zdejcina, který se záměrem projektu sjezdovky jednoznačně nesouhlasí a je připraven proti němu aktivně vystoupit.
Petiční výbor ve složení:
jméno, příjmení a bydliště
Ondřej Kavan, Na Kole 81, 252 46 Vrané nad Vltavou
Miroslav Krist, U Teplárny 7, 158 00 Praha 5
Kamil Douděra , Lesní 23, 266 01 Beroun-Zdejcina
Osobou oprávněnou zastupovat petiční výbor ve styku s příslušnými orgány byl určen:
Ondřej Kavan, Na Kole 81, 252 46 Vrané nad Vltavou
www.petice-sjezdovka-zdejcina.cz
Author: Ondřej Kavan | 1150 signatures
More >Dle čl. 18 listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním.
Zachování a podpora Kontaktního Zooparku v obci Zvole.
Tvůrce petice:
Filip Valášek, Na Výsluní 530, Zvole, 252 45
Věra Řechtáčková, Třída 9. Května č.p. 1366/48 Rumburk 1 ,408 01
My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice chceme podpořit Kontaktní Zoopark ve Zvoli v jeho dalším fungování do budoucna.
A to protože tento Zoopark se zabývá:
Edukativní činností pro širokou společnost lidí a spoluobčanů, včetně škol a školek – jak se orientovat v říši zvířat, zjistit co potřebují k životu a o možnostech záchrany ohrožených zvířat.
Poradenstvím s chovem zvířat v zajetí, záchranou zvířat ze špatných podmínek a chovů ( jak většinou znáte u záchrany psů a koček), kdo jste byl v u nás v zooparku, slyšeli jste příběhy o našich zvířatech. Kdo se ujme vyhozeného hada, želvy nebo pumy??? záchranu si zaslouží všechna zvířata !!!
Taktéž se zabývá a podporuje ochranářské projekty v mnoha zemích světa na záchranu zvířat , společně se světovými organizacemi.
V budoucnu se chce Zoopark rozšířit o záchranou stanici “ŠELMY V NOUZI“ a propojit chov našich zvířat se záchranou stanicí pro „nechtěné přerostlé mazlíčky“, pro zvířata z nevhodných chovných podmínek. Tímto chceme také spustit sbírku pro zakoupení nového pozemku pro výstavbu nových výběhů pro tato zvířata. Proto sledujte naše stránky Kontaktního Zooparku na Facebooku, kde se dozvíte více informací k této sbírce.
To je naše idea a podstata Kontaktního zooparku!
V tomto okamžiku Vás žádáme o podporu zachování Kontaktního zooparku.
Otázka zní:
Chcete podpořit kontaktní zoopark a jeho zachování?
Author: Věra Řechtáčková | 716 signatures
More >P E T I C E
Dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod
a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním
My, níže podepsaní občané prostřednictvím této petice žádáme vedení města Kosmonosy, aby všemi dostupnými prostředky zabránilo stavbě dalších čtyř logisticko-montážních hal v katastru města Kosmonosy (záměr označovaný jako D+D Park Kosmonosy, II.etapa).
Plánovaná výstavba těchto průmyslových hal na ploše o celkové rozloze 23,4 ha přinese dramatické zhoršení už tak silně poznamenaného životního prostředí Kosmonos a Mladé Boleslavi a bude mít zásadně negativní dopad na kvalitu života v této oblasti.
Jako signatáři této petice se obáváme zejména:
1. Zhoršení kvality života v této oblasti
Uvažovaný vjezd do areálu ze silnice III/2769 (tzv. Stakorská) způsobí nezvratné zhoršení životních podmínek obyvatel města. Do vzduchu se dostane obrovské množství polétavého prachu, navýší se hluk a světelné znečištění ze skladových a montážních hal (zamýšlen je non-stop provoz 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.) Kromě lidí bud mít tento záměr i přímý vliv na volně žijící živočichy.
2. Zvýšení dopravní zátěže ve městě
Razantní nárůst kamionové přepravy postihne nejen ulici Stakorskou (která není dimenzovaná na vyšší provoz), ale i ulici Boleslavskou a Hradišťskou, velmi ztíží připojování dopravy z vedlejších ulic. Více kamionů bude projíždět také skrz Horní Stakory. Sníží se bezpečnost ostatních účastníků silničního provozu, zejména chodců a cyklistů.
3. Zhoršení podmínek pro vsakování vody
Záměr významně ovlivní urychlení odtoku vody z krajiny kvůli nemožnosti jejího zasakování kvůli velkoplošné zástavbě. V době měnícího se klimatu a přetrvávajícího nedostatku vody tento záměr zhoršuje již dnes složitou situaci s ubývající spodní vodou. Další haly budou svoji ohřevnou plochou dále zvyšovat teplotu ovzduší, a ještě více tak ovlivňovat již nyní dramatický nedostatek srážek v oblasti. V době, kdy stát vynakládá značné finanční prostředky na udržování vody v krajině (např. projekt Dešťovka) je tento záměr v přímém rozporu s plánovanými a potřebnými opatřeními.
4. Ztráty kvalitní zemědělské půdy
Záměrem bude dotčen zemědělský půdní fond v rozsahu 23,7081 ha (z toho 10,6851 ha I. třída přednosti v ochraně). Podle § 4 (3) Zemědělskou půdu I. a II. třídy ochrany lze odejmout pouze v případech, kdy jiný veřejný zájem výrazně převažuje nad veřejným zájmem ochrany zemědělského půdního fondu. Výstavba čtyř logistických hal však nemůže být veřejným zájmem.
Děkujeme za podporu a jsme s pozdravem
Za petiční výbor:
Milada Vrbová, Zalužanská 1276, 293 01 Ml. Boleslav
Libor Wenzel, Stakorská 855, 293 06 Kosmonosy
David Odnoha, Jizerská 915, 293 06 Kosmonosy Michal Šimek, Karla Veselého 536/2, 293 06 Kosmonosy
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány jsou oprávnění všichni výše uvedení členové petičního výboru.
Petice s podpisovými archy je k dispozici na těchto místech:
Cafe Hruška, Lípy 19, Kosmonosy
Potraviny DIKO, Hradišťská 44/8, Kosmonosy
Květina CAMILLA, Tesařská 127/2, Kosmonosy
Vinotéka Divadýlko, Linhartova 272, Kosmonosy
Farmářská prodejna, třída Václava Klementa 807, Mladá Boleslav
Author: David Odnoha | 446 signatures
More >Vážený pane starosto,
nesouhlasíme s připravovaným úplným vykácením topolové aleje na levém břehu Berounky z Černošic do Radotína a s možným souvisejícím zneužitím dotačních titulů k této akci. Vykácení více jak 200 stromů by bylo naprosto nepřijatelným a vandalským činem poškozujícím dobré jméno Černošic a Radotína.
My, níže podepsaní, protestujeme proti chystané holoseči významného krajinotvorného prvku a biotopu. Topolová alej plní různé nezastupitelné funkce jako je například regulace toku při povodni, větrolam, krajinotvorba, mikroklima, hnízdní příležitosti, produkce kyslíku a podobně.
Pokud je alej natolik zanedbaná, že se musí kácet, měla by za to být vyvozena odpovědnost v souladu se zákonem 114/1992 Sb. vůči tomu, kdo je povinen údržbu a postupnou obnovu aleje provádět.
Je známo, že po ořezu většina stromů přežije 10 až 15 let. To je doba, za kterou v aleji vyrostou nové stromy jako náhrada za pokácené.
Požadujeme proto na objednávce města nezávislý dendrologický posudek například od Agentury pro ochranu přírody a krajiny.
Vážený pane starosto, vyzýváme Vás, abyste se zasadil o to, aby alej zůstala jako celek zachována a aby byl vytvořen mechanismus její postupné obnovy.
Petiční výbor ve složení:
Ing. Jitka Landová, Na drahách 1377, Černošice
Pavel Dražan, Vrážská 1008, Černošice
Ing. Jan Jelínek, CSc., Strakonická 1601, Černošice
Václav Vojíř, Výpadová 1329/8, Praha Radotín
Author: Jan Jelínek | 427 signatures
More >V poslední době opět ožil nápad, že by se na území obce Mokrsko ve Středočeském kraji mohlo těžit zlato. Česká pobočka kanadské společnosti Astur Gold podala žádost o stanovení pětileté průzkumné licence pro oblast ložiska zlata „Mokrsko“.
Kvůli tomu, že je v půdě velmi málo zlata, dva až čtyři gramy na tunu, muselo by se použít louhování kyanidem ve speciální nádrži. Ve spojitosti se zlatem, kterého zde má být asi 100 tun, se též vyskytuje prudce jedovatý arzen, který by se při těžbě uvolnil z prachu do okolí. Problémem je, že mohou být otráveny i spodní vody a poblíž místa je i řeka Vltava. Hrozila by tak ekologická katastrofa. Navíc se jedná o turistickou rekreační oblast a těžba může poškodit podnikatele, obyvatele i vlastníky chalup či chat v této oblasti. Z hlediska krajiny by se odtěžil Veselý kopec a zbyla by po něm díra, stejně by zanikla i vesnička Mokrsko. Firma počítá s tím, že stát zruší zákon, který doposud něco podobného nepřipouští.
Rozhodně protestujeme proti této těžbě zlata a věříme, že zvítězí zdravý rozum a nic takového se zde konat nebude.
Obrázek je použit z webu stoptezbezlata,cz
Author: Josef Kočárek | 299 signatures
More >Vážený pane starosto, vážení zastupitelé města Mělníka.
My, níže podepsaní občané města Mělníka a okolí zásadně nesouhlasíme s výstavbou cyklostezky v úseku od Hadíku směrem k bývalým lázním.
Plánovaná trasa nové mělnické cyklostezky vede podél Labe, kde žije několik druhů chráněných živočichů a je i hojně využívána nejen místními, ale i návštěvníky města k procházkám, sportování, rybaření, venčení psů, koupání a spoustě dalších aktivit. Dále stezka má pokračovat strmým kopcem, který zdolá opravdu jen velmi zdatný cyklista (převážná většina z kola sesedá a tlačí) do parku Na Polabí, kde má být svedena na Pražskou ulici. Ovšem co bude bránit cyklistům nepokračovat v jízdě do města příjemným prostředím parku. Z parku Na Polabí se rázem stane neznačená cyklostezka.
Mělničané nejsou turisté, kterým se stačí podívat na řeku z vyhlídky za zámkem. My tu žijeme a chceme žít. Tímto projektem vezmete místním obyvatelům jedno z posledních míst přírody na Mělníku. Nechceme u řeky asfaltovou silnici využívanou cyklisty pouze několik měsíců v roce. Nechceme u Labe asfalt vůbec. Chceme tento úsek využívat všichni bez omezení k trávení volného času v přírodě.
Žádáme Vás proto o zastavení projektu cyklostezky v úseku Hadík – staré lázně.
Děkujeme
Author: Pavel Peroutka | 255 signatures
More >My občané České republiky a obyvatelé města Benešov, nesouhlasíme se zahájením jednání mezi městem Benešov a společností TNI Group a.s., se sídlem Palackého 717/11, Nové Město, 110 00 Praha 1 IČO 29386772 o výstavbě Plopsa Family Parku v areálu bývalých Táborských kasáren. Důvody: 1. Případná výstavba je v těsném sousedství stávající rodinné výstavby a zásadním způsobem naruší klid v této bytové zóně. 2. Z tohoto důvodu dojde ke znehodnocení finančních investic, které obvatelé z této lokality vynaložili do svých objektů a k poklesu třžních cen pozemků města v uvažované budoucí výstavbě v areálu bývalých Táborských kasáren. 3. Uvažovaný počet návštěvníků - 300 000 ročně - zatíží hlukem a automobilovým provozem již teď špatnou dopravní situaci a kapacitu parkovišť v Benešově. 4. Nechceme do města pouštět aktivity, které svým rozsahem překračují potřeby obyvatel města Benešov.
Author: Marie Hospodková | 218 signatures
More >Přes čtyři sta stromů a patnáct tisíc metrů čtverečních keřů padlo za cyklostezku „Do Prahy na kole“ z Kolovrat do Mnichovic. Z důvodu zásahu do kořenové zóny stávajících stromů lze očekávat chřadnutí a úhyn dalších jedinců.
Z odborného pohledu arboristy lze potvrdit, že šlo o zdravé stromy a řadě z nich bylo možné se vyhnout.
Jsme spolek, který má mimo jiné za cíl ochranu přírody a krajiny. Projekt chystaný několik let nám ukázali těsně před odevzdáním na dotace. Nebylo už možné do něj příliš zasahovat. Docílili jsme odstranění veřejného osvětlení navrhovaného po celé délce říčanského úseku.
Pokácené stromy a narušení mizejících biotopů již nezachráníme, můžeme ale usilovat o změnu povrchu.
Nevýhody asfaltu, na které hlavně chceme upozornit, jsou značné ohřívání povrchu i okolí, zhoršená orientace ve tmě, zatížení krajiny, větší náročnost na prostor pro pohyb strojů při realizaci, zasypání kořenových systémů stromů okolo cesty neprodyšným a nepropustným povrchem. Nevhodně mění ráz krajiny. Řada cyklistů považuje asfalt za nudný povrch a pro běžce i chodce nepřináší relaxační účinek.
Jakmile jej jednou do krajiny dáte, už tam zůstane. Stezka, která bude vypadat jako další silnice, ráz krajiny Ladova kraje změní. Vadí nám ignorování toho, že existuje mnohem ekologičtější, venkovu bližší a k přírodě šetrnější varianta, a to povrch z mlatu.
Tento úsek je prvním úsekem plánované cyklostezky Praha – Vídeň, a to, jak se k němu vyjádříme, může mít vliv na její podobu po celou její cestu.
Author: Zbyněk Havlíček | 172 signatures
More >
Vážení obyvatelé města Poděbrady,
obracíme se na vás s žádostí o podporu naší petice "STOP HYPERMARKETU V CENTRU PODĚBRAD".
Dnešní vedení města definuje Poděbrady jako půvabné, klidné, komorně laděné, čisté a bezpečné město a klade si za cíl zlepšení kvality ovzduší, snížení hluku, ochranu životního prostředí a zklidnění dopravy.
Jsme přesvědčeni, že záměr investora vybudovat 300m od lázeňské kolonády hypermarket o zastavěné ploše 5000m2 a více jak 200 parkovacími místy, je s těmito bohulibými záměry města v absolutním rozporu.
Největší zátěž předpokládaného pohybu více než 2 000 dopravních prostředků každý den, by nesli obyvatelé ul. Mánesova, Dr. Horákové, Mánesova a na ně navazujících ulic. Předpokládá se, že při absolutním zatížení, by kruhovým objezdem u nadjezdu projelo až 19.000 vozidel, za 24 hodin!
Otevírací doba 7.00-22.00, 7 dní v týdnu, což znamená absolutní změnu kvality bydlení obyvatel v okolí celého obchodního centra.
V blízkém okolí plánovaného hypermarketu není cyklostezka a ani zde nejsou přechody.
Přejít vozovku pod nadjezdem z ul. Alešova do ul. U garáží již dnes znamená velké riziko, natož při případném, dramatickém navýšení hustoty dopravy na tomto kruhovém objezdu.
V neposlední řadě je tímto záměrem ohrožena existence stávajících drobných podnikatelů ve měste.
Toto jsou argumenty, které by měly iniciovat aktivitu vedení města k hledání způsobů a prostředků, jak zabránit přebudování centra lázeňského města Poděbrady na nákupní zónu.
Petice si klade za cíl aktivizovat občany Poděbrad, kterým není lhostejné, jak a kde budeme žít. Jestli v lázeňském městě, nebo v nákupním centru.
Děkujeme za Vaši podporu.
Za petiční výbor: Roman Gütter, Kozinova 804, Poděbrady
Author: filip starý | 162 signatures
More >Záměr stavby opřený o neplatná čísla vysaje z kraje miliardy korun a k obcím Ladova kraje přivede těžkou dopravu.
Stavba přeložky silnice II/107, ukrývající se pod líbivým názvem „Zlepšení dopravní obslužnosti území Říčansko – jih“, přivede do oblasti Všestar, Strančic i Tehova tisíce nákladních vozidel i kamionů.
Kraj a tehovský starosta David Hlouch spustili akci, která údajně řeší nadměrné průjezdy Tehovem. Silnice nad úrovní krajiny, betonové koridory, vykácení části Říčanského lesa, stálý noční i denní hluk a smog se mají stát pro obce Ladova kraje denní realitou. Silnice má být zkratkou mezi D1-Všechromy logistickým parkem a Mukařovem.
Říkáme jasné ne! takovému zásahu do Ladova kraje a požadujeme zastavení a zrušení celého projektu zejména z těchto důvodů:
1. Je naprosto zřejmé, že nákladní auta budou mít již za pár let možnost využívat prodlouženou D0 a navazující přeložku silnice II/101 z Říčan na Úvaly včetně jeho obchvatu. Je tedy zbytečné a drahé řešit duplicitní silnici k tomuto obchvatu.
2. Iniciátoři uvažované spojky mezi Černokosteleckou a D1-Všechromy odmítají lokální řešení i variantu záměr odložit a provést nejdříve nová měření po řádném zprovoznění těchto klíčových úseků.
3. Zatímco hlavní hybatel stavby starosta Tehova David Hlouch uvádí, že obcí Tehov projede kolem pěti tisíc vozidel, aktuální geolokační data Ministerstva vnitra z podzimu 2021 i roku 2022 hovoří o maximálně 1200 lidech na území obce ve špičce.
4. Starosta Říčan upravil zápis z jednání ve prospěch stavby.
5. Stanovisko EIA vychází ze studie, která je nekompletní, zavádějící a nereflektuje požadavky všech zúčastněných.
Více informací najdete zde.
Author: Jiří Macháček | 157 signatures
More >Petice proti lhostejnému zacházení se zvířaty. Dost zbytečnému násilí na zvířatech kvůli lidskému pobavení.
Author: David Mibelli | 145 signatures
More >MY, občané Rudné a okolí, Vás vyzýváme touto peticí:
abyste hlasoval(a) proti přijetí návrhu nového územního plánu Rudná v navrhovaném znění,
abyste vyhlásili konání místního referenda o novém územním plánu Rudná.
Odůvodnění
Nový územní plán Rudná:
Nezamezuje výstavbě skladových a výrobních zařízení v okolí Růžové ulice.
Zastavěním polí v okolí Růžové ulice a navazující polní cesty na Chrášťany zanikne oblíbená rekreační zóna v katastru obce, což poškodí nejen obyvatele Rudné, ale také sousedních Chrášťan. Obyvatelé Rudné si nepřejí výstavbu dalších průmyslových, výrobních a skladovacích prostor.
Umožní zástavbu polí naproti benzínce „Šafránka“ a podél ulice V. Nováka.
Rudná není na další masovou výstavbu obytných čtvrtí připravena. Kapacita ZŠ i MŠ je už teď nedostatečná, dopravní zatížení města je obrovské, stav kanalizace a čističky není na tuto zástavbu připraven.
Umožní postavit sběrný dvůr pro 30 000 obyvatel z okolí.
Taková výstavba zhorší již dnes neúnosnou dopravní situaci.
Nový územní plán nepřihlíží k dlouhodobému komplexnímu urbanistickému řešení, které by zvyšovalo kvalitu života v Rudné. Navrhovaná rezidenční výstavba nerespektuje kapacity městské infrastruktury a povede k dalšímu úbytku kvalitní orné půdy. Protože přijetí nového územního plánu ovlivní život v Rudné na řadu let dopředu, měli by o něm rozhodnout obyvatelé v místním referendu.
Děkujeme,
Petiční výbor:
PhDr. Daniela Bělinová Břízová, Ph.D., Karlova 115/2, 252 19 Rudná; Doc. Mgr. Lenka Jakoubková Budilová, Ph.D., Masarykova 125/59, 252 19 Rudná; Ing. Renáta Kopečková Lorenzová, Nádražní 419/6, 252 19 Rudná. Členy výboru zastupuje: PhDr. Daniela Bělinová Břízová, Ph.D., Karlova 115/2, 252 19 Rudná.
Author: Daniela Bělinová Břízová | 133 signatures
More >Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním
Petiční výbor zastupuje zastupuje Mgr. Pavlína Judita Naegele, PhD., Smiřických 2, 250 83 Škvorec
Vážený pane starosto,
v těchto dnech probíhají stavební úpravy dle stavebního povolení, vydaného dne 12.10.2015 veřejnou vyhláškou č.j. 150/40843/2015 na stavbu „Polní cesta HPC4 Škvorec“ a „Polní cesta HPC6 Škvorec“.
My níže podepsaní protestujeme proti stavebním úpravám dle výše uvedeného stavebního povolení a žádáme zachování přírodního rázu křižovatky u sv. Donáta, neboť ji vnímáme jako klidovou zónu, jako zastavení v krajině. Přistupme k tomuto místu s respektem. Nejen socha sv. Donáta, patrona a ochránce polí a úrody, ale i čtveřice starých lip vytváří klidnou, intimní atmosféru, která bude zamýšlenou úpravou nenávratně ztracena.
Za petiční výbor:
Mgr. Pavlína Judita Naegele, PhD., Smiřických 2, 250 83 Škvorec
Martina Udatná, Sadová 59, 250 83 Škvorec
Author: Pavlína Judita Naegele | 132 signatures
More >Zákaz odstřelu holubů ve městě Český brod. Pokud je střelba (zásah) do holuba špatná, holub trpí několik hodin a pomalu umírá. Řešením je prevence - výběr vajíček z hnízd, poté zabezpečení majetku sítěmi, hrotovým systémem atd. Účinný způsob je nasazení dravců do měst. Ti mají za úkol holuba vyplašit-vystresovat, aby dále nechtěl hnízdit. Ve většině případů draví ptáci vyženou holuby mimo město. Poté je tu vlastně jediný zákonný způsob usmrcení tohoto opeřence. Odchyd do klecí a poté usmrcení plynem, který je určitě mnohem rychlejší a humánnější, než trápení holuba pouhým postřelením. Mimo jiné není etické, když se na toto musí dívat děti a všichni, kdo ve městě žijí.
Author: Lucie Vejmělková | 127 signatures
More >Občané města Roztoky se aktuálně prostřednictvím oznámení Odboru životního prostředí Městského úřadu Roztoky dozvěděli o zahájení řízení ve věci vydání povolení ke kácení dřevin rostoucích mimo les na pozemcích v k. ú. Žalov, a to z důvodu realizace vodovodního přivaděče pro obec Únětice.
V případě dotčených dřevin se jedná se o celkem 27 stromů – habrů, lip a javorů, které zde byly vysázeny v roce 2005. Nedávno byla vysázena také část aleje od Únětic, takže do spojení tohoto rozsáhlého významného krajinného prvku zbývá zasadit poslední část v řádu 200 metrů.
Z předloženého návrhu k projednání příslušným odborem vyplývá, že právě o celou jednu část aleje mají občané Roztok přijít. Roztočtí občané tak chtějí být informováni, jak je de facto možné, že příslušná realizační firma má již vydané stavební povolení, aniž by k němu dosud získala souhlas odboru životního prostředí. Z hlediska správního řádu v případě, kdy jsou dotčeny zájmy životního prostředí, totiž nelze bez písemného vyjádření tohoto odboru vydat platné stavební povolení.
Vzhledem ke skutečnosti, že město vlastní pozemky, po kterých vede polní cesta z Roztok do Únětic, nabízí se tedy řešení vést plánované vodovodní potrubí právě pod touto cestou a vzrostlou alej tak zachovat. Pokud se však alej vykácí a vodovod bude veden v aktuálně plánované trase, nebude možné zde zasadit jiné stromy, a to z důvodu ochranného pásma vodovodu v šířce 3 metrů. Několik let budovaný krajinný prvek tak zcela zanikne a nebude možné jej rehabilitovat.
Přesto se nabízí řešení vybudovat vodovodní potrubí i v bližší vzdálenosti stromů, nesmí však být poškozeny jejich kořeny. Dotčené dřeviny jsou ještě mladé, tudíž jejich kořenový systém nebude tak rozvětvený a realizaci vodovodního potrubí umožní. Tím by byla zachována stávající alej.
Občané v rámci prověření skutečností nechali udělat příslušný odborný posudek. Z něho vyplývá, že cena stromů je zhruba 160.000 Kč. Nehledě na nehospodárné nakládání s veřejnými prostředky, kulturní a nehmotná cena vzrostlé aleje je pro občany mnohem větší. Alej nejen dělí rozsáhlá pole na menší celky, působí jako větrolam, rozšiřuje biodiverzitu, ale poskytuje stín při letních procházkách a zadržuje vodu či poskytuje optimální podmínky pro hnízdění ptactva.
Aleje byly vždy součástí naší krajiny a osvícení lidé, firmy a zastupitelstva se je snaží do naší krajiny opět navracet. Protože občanům záleží na zachování této aleje, rozhodli se iniciovat petici.
Občané především žádají odpověď na tyto své otázky:
1) Proč, když je příslušný projekt řešen již dva roky, byl Odbor životního prostředí osloven teprve po dvou letech, a to těsně před samotnou realizací projektu?
2) Proč k projednání návrhu nebyla přizvána veřejnost, když jde o veřejnou alej?
3) Proč není tento významný krajinný prvek v podobě aleje brán v potaz již od počátku projektu?
4) Kdo jmenovitě je odpovědný / jsou odpovědní za příslušná rozhodnutí ve všech fázích projektového a stavebního řízení?
5) Byly projektová příprava a stavební řízení ve výše uvedené věci vedeny v souladu se zákonem?
Author: Lenka Vozková | 109 signatures
More >Hospodářská zvířata nejsou navyklá na jízdu v dopravním prostředku, obzvlášť když exporty mohou být dlouhé až 4000 km. Během cesty zvířata trpí jelikož spodní jedinci jsou ušlapáváni a dochází k bolestivým zraněním. Bohužel jsou přepravovány i březí samice z vysokým stupněm březosti, což EU zakazuje. Stává se, že zvířata v kamionech trpí dehydratací, protože nejsou zvyklá pít z napáječek. A proto vás prosím pomozte nám ukončit utrpení těchto zvířat.
Author: Iveta Patáková Patáková | 103 signatures
More >My, níže podepsaní občané Neratovic (nad 18 let,
s trvalým bydlištěm v Neratovicích, Byškovicích, Korycanech, Lobkovicích či Mlékojedech), žádáme členy Zastupitelstva města Neratovice, aby umožnili vytvoření velké klidové a relaxační zóny – parku pro současné i budoucí obyvatele Neratovic – rozšířením plochy zeleně od křižovatky ulic Mánesova a Dr. E. Beneše (u pizzerie Mexikano) o areál po zbourané Mateřské školce Urxova.
Navrhujeme co nejrychlejší schválení přesunu umístění nové polikliniky před budovu Zdravotnické záchranné služby – zejména z důvodu logičtější přístupnosti z ulice Dr. E. Beneše a napojení na současnou i budoucí dopravní situaci v dané oblasti.
Žádáme zastupitele o projednání a schválení záměru dílčí změny stávajícího územního plánu ve zrychleném postupu podle § 55 stavebního zákona.
Mapa ke stažení na www.bit.ly/parkneratovice
Hlavní výhody přesunu umístění:
Nová poloha bude lépe prostorově navazovat na nově vzniklé autobusové a železniční zastávky a jejich přístupnost.
Bude využita plocha, která více navazuje
na parkoviště a komunikaci.
Dojde k záboru minimální části zeleně, která navíc není v současnosti téměř využívána.
Nová poloha je prostorově výhodnější vzhledem k okolním objektům, protože se, kromě jednoho bytového domu, dostane oproti ostatním více
do úkosu, tj. lidé na ni nebudou přímo vidět z oken.
Výhodnější řešení parkování: Poloha objektu
u stávajícího parkoviště je výhodná také proto, že ordinace lékařů obecně otevírají v době, kdy je většina celého přilehlého parkoviště až po ulici
28. října vyparkovaná, protože lidé ráno odjíždějí
do zaměstnání. Odpoledne se ordinace většinou zavírají v době před návratem obyvatel
ze zaměstnání, tedy parkovací plochy by mohly být částečně využity pro polikliniku.
Author: Pavel Novotný | 102 signatures
More >Záměrem této petice je požadavek na zajištění kvality ovzduší v Čelákovicích. Dosavadní provedená měření kvality ovzduší ukázala, že největším problémem našeho města je, mimo jiné, prašnost způsobená jemným polétavým prachem. Jeho koncentrace opakovaně překročily doporučené limity. K jednoznačnému určení původce a k odbornému návrhu nápravy nám chybí dlouhodobé měření hlavních škodlivin v ovzduší. Chtěli bychom v rámci
partnerství občanů, města Čelákovice a Středočeského kraje zajistit dlouhodobé nezávislé měření ovzduší a také dosáhnout zpřísnění emisních limitů podniku TOS-MET slévárna, a. s.
My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme touto cestou nespokojenost s opatřeními na zajištění kvality ovzduší v Čelákovicích. V této souvislosti žádáme od krajských zastupitelů spolupráci a partnerství v oblasti:
- finanční spoluúčast na provedení nezávislého, dlouhodobého a online přístupného měření kvality ovzduší včetně systému včasného varování
obyvatel a škol,
- iniciaci podání podnětu na přezkum integrovaného povolení podniku TOS-MET slévárna, a.s. vydávaného Krajským úřadem Středočeského kraje.
My, níže podepsaní členové petičního výboru, určujeme dr. Petra Petříka, aby nás zastupoval ve styku se zastupitelstvem Středočeského kraje.
Petiční výbor ve složení:
RNDr. Petr Petřík, Ph.D., Náměstí 5. května 2055, 250 88 Čelákovice
Věra Šebestová, V Zátiší 562/11, 250 88 Čelákovice
Helena Babická, Matěje Červenky 1615, 250 88 Čelákovice
Author: Petr Petřík | 94 signatures
More >My níže podepsaní občané podáváme touto peticí
NESOUHLAS S VÝSTAVBOU RYBNÍKA / NÁDRŽE na vodním toku Klenice
My níže podepsaní občané podáváme tuto petici zejména z těchto důvodů:
Vodní dílo, ke kterému vyjadřujeme svůj nesouhlas, nebude plnit městem Mladá Boleslav deklarovaný cílový účel – čerpat vodu na požáry z důvodu mělké vodní nádrže a nebude vhodné pro rekreační účely.
Množství naplavenin, které se zde budou shromažďovat po vydatnějších deštích a jarních táních, bude z vodohospodářských důvodů vyžadovat pravidelnou revitalizaci díla. Navrhovanou vodní nádrž nelze zcela vypustit. Čištění, ke kterému se vedení města zavázalo, je značně nákladné. Nejen vlastní odbahnění, ale i sušení kalu, jeho přeprava a uskladnění budou trvalou několika milionovou finanční zátěží města, tedy nás všech, a perioda nutného čištění vzhledem k malému objemu díla bude kritická.
Zatopením této části lesoparku Štěpánka bude zásadně ohrožena existence 150 let starých lip, které zde tvoří cenné stromořadí a jehož ekologická škoda by úhynem, z důvodu trvalého zamokření, přesáhla stovky tisíc korun.
Značné obavy jsou ze zatopení podsklepení okolních domů spodními vodami, ze zvýšení hlukové zátěže rekreačním provozem díla, z nárůstu bezpečnostních rizik a z nedostatečně zajištěného parkování.
Nádrž představuje zhoršení povodňové situace. Současná louka při postupném zaplavování odčerpá značné množství povodňové vody vsakem. Nádrž naopak více vody pojmout nemůže, a tak vznikne riziko jejího vylití do přilehlých částí této lokality.
Zásadně vzroste hygienické riziko dopadu díla na blízkou lokalitu a potenciální zdravotní rizika vázaná na stojaté vody.
Argumentace vedení města, že záměr je jen návratem zpět k původnímu rybníku, je naprosto nepodložená. V těchto místech stával pouze sezonní rybník, který sloužil pivovaru a na jaře se zase vypustil.
Nádrž je nejméně vhodným a přitom nejdražším řešením. Studie vypracovaná odborníky hovoří o daleko vhodnějším využití prostoru – meandrech, které by vrátily Klenici její původní přírodní ráz.
Jsme PRO realizaci dlouhodobě udržitelného řešení zanedbaného toku Klenice formou profesionálně vybudovaných MEANDRŮ, které jsou přírodě blízké, zpomalí tok Klenice, zpříjemní klima zdejší lokality, zvětší biodiverzitu a zatraktivní celé toto území.
Petiční výbor:
Milada Vrbová, Zalužanská 1276, Mladá Boleslav, předsedkyně ZO ČSOP Klenice
Ing. Zdeněk Šváb, Hwiezdoslavova 682, Mladá Boleslav
František Vidner, Jilemnického 676, Mladá Boleslav
Zastupováním jsou pověřeni všichni tři členové.
Author: Milada Vrbová | 90 signatures
More >