Petice za legalizaci marihuany a THC v České republice
Adresováno: Parlamentu České republiky, Senátu České republiky
My, níže podepsaní občané České republiky, tímto žádáme Parlament České republiky a Senát České republiky o přijetí zákona, který by legalizoval marihuanu a THC pro rekreační a medicínské účely. Tato petice je založena na následujících klíčových bodech:
Regulace a bezpečnost: Legalizace umožní zavést přísnou regulaci trhu s marihuanou, což zvýší bezpečnost spotřebitelů a sníží nelegální obchod. Požadujeme aby regulace zahrnovali: prodej od 18ti let, obsah D9THC do 40%, prodej pouze ve specializovaných prodejnách, kontrola kvality na těžké kovy a pesticidy, nákup maximálně 60g na osobu za měsíc a samopěstování v množství až 9 rostlin na osobu.
Ekonomické přínosy: Legalizace marihuany přinese významné ekonomické přínosy, včetně nových pracovních míst, zvýšených daňových příjmů a podpory ekonomického růstu.
Veřejné zdraví: Přísná regulace umožní lepší kontrolu kvality marihuany a sníží rizika spojená s její konzumací. Legalizace také umožní lepší přístup k medicínskému konopí pro pacienty, kteří ho potřebují.
Omezení černého trhu: Legalizace a regulace omezí černý trh s marihuanou a sníží zisky organizovaného zločinu.
Lidská práva a svobody: Legalizace marihuany je krokem k větší osobní svobodě a respektování práv jednotlivců rozhodovat o vlastním životním stylu..
Petice dále žádá, aby byl proces legalizace marihuany zahrnut do legislativního procesu ještě v aktuálním volebním období a aby byla zajištěna transparentnost a zapojení veřejnosti v průběhu přijímání zákona.
Za petiční výbor:
Jakub Tichý
Svatava Hýblová
Radek Billa
PRO420 s.z
Kurzova 2222/16
155 00 Praha
Autor: Radek Billa | 1139 podpisů
Více >Vážení občané,
jsme znepokojeni aktuální stavební uzávěrou v Poříčí nad Sázavou, okr. Benešov, která brání výstavbě nových mateřských a základních škol v této oblasti. Tato omezení přicházejí v době, kdy počet obyvatel v regionu neustále roste a stávající školská zařízení jsou již nyní přeplněná.
Výzva k podpoře
Žádáme o umožnění výstavby nové mateřské a základní školy ZAYA v Poříčí nad Sázavou. Tento projekt je klíčový pro budoucnost našich dětí a kvalitní vzdělávání nejen v Poříčí nad Sázavou, ale i v širším okolí regionu Benešov.
Důvody pro naši petici
- Zajištění kvalitního vzdělání: Současné kapacity škol neodpovídají potřebám rostoucí populace v regionu.
- Podpora rozvoje obcí: Nové školské zařízení přispěje k celkovému rozvoji a atraktivitě nejen Poříčí nad Sázavou, ale i dalších obcí v okolí.
- Zamezení přeplněnosti: Sníží se počet dětí ve třídách, což povede k lepšímu vzdělávacímu prostředí.
- Dodržování územního plánu: Projekt ZAYA je v souladu se schváleným územním plánem.
- Plnění cílů MŠMT – Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+: Škola ZAYA podporuje individualizovaný přístup, interaktivní a projektovou výuku a klade důraz na snižování nerovností v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání, což jsou klíčové body této strategie.
Styl naší práce
V komunitní škole a školce ZAYA se zaměřujeme na vytvoření přívětivého a podporujícího vzdělávacího prostředí. Naším cílem je poskytovat smysluplné vzdělávání, založené na osobním přístupu a vzájemném respektu, kde se každé dítě cítí bezpečně a přijímané.
- Individualizovaný přístup: Každé dítě je jedinečné a zaslouží si individuální přístup k vzdělání, který podporuje jeho osobní rozvoj.
- Smysluplné učení: Učení úzce propojujeme s reálnými situacemi a současnými výzvami, což zvyšuje jeho relevanci a přínos.
- Interaktivní výuka: Vzdělávání probíhá skrze hry, projekty, praktická cvičení a pobyt v přírodě.
- Podpora hodnot: Rozvíjíme morální uvědomění, empatii, sociální odpovědnost a osobní integritu.
- Rozvoj kritického myšlení: Zaměřujeme se na dovednosti potřebné k řešení reálných problémů a podporujeme samostatné myšlení.
- Otevřená komunikace: Vztahy mezi pedagogy, dětmi a rodiči zakládáme na otevřené komunikaci a spolupráci.
- Bezpečné prostředí: Škola je místem bezpodmínečného přijetí a vzájemného respektu.
Podpisem této petice vyjadřujete svou podporu pro:
- Zrušení stavební uzávěry na výstavbu mateřských a základních škol v Poříčí nad Sázavou.
- Okamžité povolení výstavby školy a školky ZAYA.
- Podporu kvalitního vzdělávání pro naše děti.
- Podpořte budoucnost našich dětí a rozvoj celého regionu Benešov!
Více o nás a naší práci:
www.zaya.cz
www.zaya.cz/nova-skola/
www.facebook.com/rczajicek.cz/
Autor: Lada Mladá Mladá | 67 podpisů
Více >Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním za zachování kontaktního místa ÚP KoP Třebíč dislokované pracoviště v Náměšti nad Oslavou, Husova 898, 675 71 Náměšť nad Oslavou a za návrat k plnohodnotnému pracovišti ÚP v Náměšti nad Oslavou.. ** My, níže podepsaní občané Náměště n.Osl a obcí k městu příslušných, žádáme představitele města o zasazení se o ustoupení od plánovaného záměru zrušení kontaktního pracoviště ÚP – dávek státní sociální podpory, dávek hmotné nouze a dávek pro osoby se zdravotním postižením. Dále návrat k plnohodnotnému pracovišti úřadu práce, kdy po 30letech fungování bylo zrušeno oddělení evidence uchazečů o zaměstnání a podpora v nezaměstnanosti. Kontaktní pracoviště dávek SSP pracuje cca s 1500 klienty našeho města a okolí. Jedná se o matky (rodiny) s malými dětmi, invalidy, seniory. Tedy o naše nejzranitelnější dávkovou spoluobčany. Převážná většina z nich by měla velký problém dojíždět vyřizovat potřebnou agendu na úřad do Třebíče. Hodně lidí by takto nakonec o dávky pomoci přišlo a jejich už tak nezáviděníhodná situace by se zhoršila. Ne každý disponuje online možnostmi. Město zvyšuje všechny možné daně, místní poplatky…, omezily se zde výrazně již například služby České pošty.. Náměšť, jako ORP by proto měla mít zachovanou alespoň službu pro ty nejzranitelnější spoluobčany. *** Apelujeme touto peticí na námi volené zastupitele, aby ze své pozice využili všech možných prostředků k zachování kontaktního místa ÚP KoP Třebíč dislokované pracoviště v Náměšti nad Oslavou, Husova 898, 675 71 Náměšť nad Oslavou, stejně jako k zasazení se o návrat k plnohodnotnému fungování Úřadu práce v Náměšti. Je to služba státu, kterou může ze dne na den potřebovat každý. Autor petice: Olga Žáková, Husova 540, Náměšť nad Oslavou
Autor: Olga Žáková | 126 podpisů
Více >Vážení zastupitelé města Brna,
město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.
1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.
2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.
3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.
4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.
5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.
Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel.
Děkujeme. 19. února 2024
Souhrn:
Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:
1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.
Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my
Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/
Autor: Jan Sychra | 4638 podpisů
Více >My, níže podepsaní, podporujeme učitelky Mateřské školy ve Ždánicích, aby nadále zůstaly a vzdělávaly naše děti a vyzýváme Radu města, aby na místo ředitelky dosadilo kompetentní osobu s praxí a odborností.
Důvodem naši žádosti je nekompetentnost v řízení školy, neodbornost s jakou vede třídu předškoláků (na což upozornilo i šetření ČŠI), dále chaotičnost se kterou jsou rodiče informováni o provozní době školy, školních akcích a např. i odjezdu na školní výlet.
Tuto petici opíráme také o:
- otevřený dopis učitelek MŠ adresovaný všem Zastupitelům města Ždánice
- stále častější výhrady rodičů ke způsobu vyučování i řízení školy paní Čadílkové
- reálné obavy z psychické zátěže dětí, které paní ředitelka Čadílková vyučuje
Děkujeme za podporu vyjádřenou podpisem.
Dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním
Autor: Bc. Petr Šujan | 68 podpisů
Více >V příštích letech hrozí nenávratné poškození velké části přírodního parku Drahaň-Troja a jedinečných přírodních památek na severu Prahy šestiproudou transevropskou dálnicí. My, níže podepsaní občané, nesouhlasíme s vedením dálnice D0 skrz přírodní park Drahaň-Troja a požadujeme posouzení a realizaci udržitelných dopravních alternativ.
Přírodní park Drahaň-Troja leží na pravém břehu Vltavy v katastru Bohnic, Čimic a Dolních Chaber. Nachází se zde několik vyhlášených přírodních památek - Zámky, Bohnické údolí, Salabka, Havránka, Velká skála, Čimické údolí - a také prehistorické hradiště Zámka. Přírodní park je domovem mnoha vzácných rostlin a živočichů. V jeho sousedství nalezneme evropsky významnou lokalitu Kaňon Vltavy u Sedlce, která je součástí soustavy Natura 2000. Vyznačuje se bohatstvím otevřených skalních společenstev se vzácnou faunou a flórou. Na levém břehu Vltavského kaňonu se nachází přírodní památka Sedlecké skály a přírodní rezervace Roztocký háj. Přírodní park Drahaň-Troja zároveň slouží jako rekreační zázemí pro desítky tisíc obyvatel Prahy.
Tato nesmírně cenná krajinná oblast je ohrožena zastaralým a nevhodným záměrem Pražského okruhu D0, který je součástí transevropské dopravní sítě. Jedná se o hybridní komunikaci pro místní, příměstskou a tranzitní nákladní dopravu, která nezohledňuje aktuální kontext, potřebu udržitelného rozvoje města a ochrany životního prostředí. Realizace této nekoncepční, škodlivé a extrémně nákladné stavby by vedla k výraznému nárůstu dopravy v pražské aglomeraci a způsobila by nenávratné poškození přírodního parku Drahaň-Troja, Vltavského kaňonu a vzácných přírodních památek na severu Prahy. Zároveň by došlo ke zhoršení kvality života obyvatel na území několika městských částí a obcí, které jsou již nyní vystaveny negativnímu vlivu letecké dopravy. Již v rámci procesu EIA 2001-2002 byl tento záměr hodnocen velmi kriticky ze strany několika odborných institucí a Česká inspekce životního prostředí jej dokonce označila za nepřijatelný.
Požadujeme následující:
1. Posoudit a realizovat udržitelné alternativy pro tranzitní (nákladní) dopravu mimo území hlavního města Prahy.
2. Posoudit a realizovat řešení městské a příměstské dopravy v souladu s Koncepcí městské a aktivní mobility ČR 2021-2030 a Klimatickým závazkem hl. města Prahy.
3. Podpořit rozvoj přírodního a rekreačního zázemí přírodního parku Drahaň-Troja.
Pevně věříme, že se podaří nalézt efektivní řešení, které bude ohleduplné k lidem, městu a přírodě.
--------------------------------------------------------------------
Bližší informace naleznete zde:
Přírodní park Drahaň-Troja
https://portalzp.praha.eu/public/c4/6f/85/1727142_422100_letak_pp_drahan.pdf
Kaňon Vltavy u Sedlce
http://www.praha-priroda.cz/chranena-priroda/natura-2000/soustava-natura-2000-na-uzemi-prahy/kanon-vltavy-u-sedlce/
Historická krajina versus dálnice
https://rozumnadoprava.cz/historicka-krajina-versus-dalnice/
Popis a vizualizace úseku D0 518 (Ruzyně- Suchdol)
https://rozumnadoprava.cz/sokp518/
Popis a vizualizace úseku D0 519 (Suchdol – Březiněves)
https://rozumnadoprava.cz/SOKP519/
Dálnice D0 je v rozporu se strategickými dokumenty a klimatickými závazky
https://rozumnadoprava.cz/dalnice-v-rozporu-se-zavazky/
Autor: Lenka Hornychová | 1678 podpisů
Více >Petice za záchranu historického a plně funkčního sportoviště
- tenisových kurtů v Italské 41 (23N), Praha 2 (TO Centrum Italská), které chce Praha 2 zastavět
My, níže podepsaní, žádáme o zachování tenisových kurtů v Italské ulici 23, Praha 2 a to z těchto důvodů:
TRADICE A GENIUS LOCI
Jde o starý oddíl vzniklý v roce 1935 s prvorepublikovou tradicí, kde hrával již československý prezident Edvard Beneš.
Oddíl si za téměř 85 let vytvořil pevné místo v rámci sportovního vyžití na Vinohradech.
Místo, kde se kurty nachází, nabízí působivý výhled na budovy hlavního nádraží v pozadí s centrem Prahy a Pražským hradem.
Současná nízká dřevěná budova vytváří dojem zachovalého prvorepublikového prostředí a zpestřuje tak ráz okolní moderní zástavby.
OTEVŘENOST PRO VEŘEJNOST A SOBĚSTAČNOST
Klub je otevřený široké veřejnosti, dospělým i dětem se třemi plnohodnotnými kurty a čtvrtým tréninkovým.
Kurty jsou hojně navštěvovány zaměstnanci okolních firem a kanceláří a obyvateli Prahy 2, kteří tak mají možnost sportovat za velmi lidové ceny.
Na Praze 2 jde o vzácné sportoviště - podobné veřejné venkovní kurty na Praze 2 jsou jen TK Vyšehrad.
Sportovní klub je součástí širšího sportovního zázemí, které je složeno ze dvou oddílů tenisových (Italská a Na Strži) a dalších oddílů - šachového, basketbalového, stolního tenisu, minigolfu, nohejbalového.
Klub pořádá každoročně pro své členy, včetně dětí a mládeže, turnaje dvouher, čtyřher, smíšených dvojic a čtyřher veteránů.
Tenisové kurty jsou ekonomicky soběstačné a nikdy nevyžadovaly podporu od státních institucí.
PÉČE O DĚTI
Mimoškolní aktivity pro děti a dorost zajišťuje od roku 2003 tenisová školička, vedená profesionálními trenéry s licencí Českého tenisového svazu. Výuka tenisu ve školičce probíhá celoročně od pondělí do pátku odpoledne. Hlavním cílem tréninků je hravou formou podchytit zájem žáků a zejména klást důraz na všestrannost v pohybové přípravě a naučit děti základní tenisovou techniku a taktiku. Pokročilost ani věk nerozhoduje. V současné době navštěvuje školičku cca 50 žáků převážně z Prahy 2 a 3.
Tenisová škola vychovává dětské hráče v přirozeném venkovním prostředí a působí tak pozitivně na tělesnou zdatnost dětí žijících převážně na Praze 2 a navíc bez nákladů pro Prahu 2.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Na městském pozemku, převážně travnaté ploše se nachází vedle keřů také 30 zdravých vzrostlých stromů, hlavně jírovců, převážně desítky let starých.
KOMERČNÍ ZAJÍMAVOST POZEMKU
Záměr Městské části Prahy 2 postavit na místě současných kurtů Nový domov, specializovaný pobytový dům pro seniory s předpokládanou kapacitou až 120 lůžek, je jistě chvályhodný z hlediska stárnoucí populace, domníváme se však, že výběr lokality je motivován její komerčně mimořádně zajímavou polohou (prostor mezi ulicemi Italská, Španělská, Kunětická a Lichnická) – a víme také, že Praha 2 disponujeme možností výstavby v jiných místech.
Praha 2 má přitom (zjištěno v listopadu 2019) záměr odprodat cca 130 domů a další domy po bytech, mezi nimi by se jistě našly objekty vhodné k rekonstrukci na dům sociální péče.
ROZPOR S PROGRAMOVÝM PROHLÁŠENÍM PRAHY 2
Sama Praha 2 přitom ve svém programovém prohlášení uvádí, že „Budeme podporovat pohybové aktivity dětí a rozvíjení zdravého životního stylu … budeme přitom respektovat bohaté kulturní a historické dědictví Prahy 2, dlouhodobé tradice … podporovat sportovní aktivity nejen zaměřené na děti a školní mládež, uvedené v kapitole Školství, ale aktivity pro všechny věkové kategorie … Budeme pokračovat v budování sportovišť dostupných pro veřejnost v rámci našich škol i v parcích … Poskytneme vybraná veřejná prostranství pro sportovní aktivity a budeme pomáhat pořadatelům i s propagací … propagovat sportování a zdravý životní styl vč. možnosti zapojení občanů do některé ze sportovních organizací působících v Praze 2“. Zastavení sportoviště je tedy v rozporu s programovým prohlášením Prahy 2.
Za organizátory petice:
doc. PhDr. Marek Preiss, PhD.
psycholog
Ing. Ondřej Krutský
programátor
Ing. Pavel Nejedlý
projektant
Autor: Marek Preiss | 1338 podpisů
Více >PETICE ZA ZRUŠENÍ TELEVIZNÍHO A ROZHLASOVÉHO POPLATKU
STOP poplatkům za Český rozhlas a Českou televizi
Proč vzniká tato petice. Občané se nedozvídají od výše uvedených veřejnoprávních institucí pravdivé informace. Informace jsou záměrně zkreslovány, jsou neúplné nebo zavádějící.
Pokud se občan obrátí na veřejnoprávní TV nebo rozhlas se závažným zjištěním, na který má daný občan důkazy, že se děje něco nepravého, tak se tyto veřejnoprávní instituce rozhodnou o vysílání problému podle toho, jestli ona věc náhodou nejde proti zájmům některých skupin.
Nelíbí se nám, jak se chovají veřejnoprávní instituce k našemu panu prezidentovi. Prezident je volený přímo občany, tedy i poplatníky veřejnoprávního vysílání. Zajímá nás názor pana prezidenta na dění v České republice i ve světě. Z jakého důvodu se nemůžeme dívat nebo poslouchat přímý přenos u výše uvedených médií? Pan prezident vystoupil v přímém přenosu soukromé televize a rozhlase, kterým žádné koncesionářské poplatky neplatíme.
Pokud si uvedená veřejnoprávní média diktují, jak se budou chovat k plátcům koncesionářských poplatků, odmítáme tyto poplatky platit.
Autor: Dalibor Hanus | 8051 podpisů
Více >My lidé a občané České republiky svým podpisem níže žádáme o zrušení zákona č. 13/2021 Sb., který v dnešní době, kdy bezpečnost není zaručena, naší bezpečnost značně zhoršuje.
Na sebeobranu a osobní bezpečnost máme právo dle zákona č. 2/1993 Sb. Listiny základních práv a svobod. Evropská unie a vláda České republiky nám užití těchto práv značně přitěžuje až znemožňuje. Tento zákon, bez něhož jsme se vždy obešli, nám přitěžuje až znemožňuje užití následujících práv:
Oddíl první - Základní lidská práva a svobody
- Článek 6. odstavec 1. "Každý má právo na život. Lidský život je hoden ochrany již před narozením."
- Článek 7. odstavec 1. "Nedotknutelnost osoby a jejího soukromí je zaručena."
- Článek 10. odstavec 3. "Každý má právo na ochranu před neoprávněným zasahováním do soukromého a rodinného života."
- Článek 12. odstavec 1. "Obydlí je nedotknutelné. Není dovoleno do něj vstoupit bez souhlasu toho, kdo v něm bydlí."
Lidé, kteří nevlastní nebo nemohou vlastnit osobní dopravní prostředek, jako je například osobní automobil, mají fyzické postižení omezující pohyb nebo mají jiné problémy znemožňující pohyb, si nemohou dle zákona č. 13/2021 Sb. zakoupit plynové (expanzní) zbraně ráže vyšší než 6,35 mm. Jelikož taková to ráže je u pistolových provedeních vzácná, není tudíž téměř možné si osobní obrannou zbraň pořídit bez osobního odběru a registrace na oddělení Policie České republiky.
To znamená, že firma, která takové to osobní obranné zbraně prodává, například sídlí na opačné straně země České republiky a lidé s jakýkoliv omezením, nejsou schopni se na místo dostat. Místo toho, aby lidé měli možnost si osobní obrannou zbraň pořídit a nechat odeslat domů, jako jakýkoliv jiný obranný prostředek, si jej jinak pořídit nemohou. Smysl listiny základních práv a svobod je tudíž narušen a lidé nemají možnost se bránit proti trestné činnosti a jiným neoprávněným vlivům vůči nim, které je může stát dočasná až doživotní újma na zdraví nebo na životě.
Plynové (expanzní) pistole byly již od začátku vyrobeny k sebeobraně, cvičení v manipulaci se zbraní, vystřelování pyrotechniky (světlic), sběratelství, výcviku loveckých a policejních psů a k filmovým a divadelním představením. Jsou zkonstruovaná výlučně pro použití nábojek, které uvolňují dráždivý plyn a vytvářejí akustický efekt. Není možné do nich vložit ostrý náboj. Po úpravě pro neoprávněné účely by byla zničená.
Více informací zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Plynovka
Zdroj náhledu securitymagazin.cz
Autor: Jakub Křivohlavý | 2 podpisy
Více >PETICE dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním „Zavrtáme VRT!“ Petice za podzemní řešení (v podobě tunelu) vysokorychlostní trati v Dolních Měcholupech. Vážený pane primátore, vážení zastupitelé hl. m. Prahy, my níže podepsaní občané se na Vás obracíme ve věci vhodného řešení vysokorychlostní trati (dále jen „VRT“), která má v budoucnu procházet městskou částí Praha – Dolní Měcholupy. Dne 19.3.2024 proběhl výbor územního rozvoje zastupitelstva hl. m. Prahy, kde byl projednán i bod, který řešil návrh na změnu územního plánu i Zásad územního rozvoje na vedení trasy VRT přes městskou část Praha - Dolní Měcholupy. Výbor územního rozvoje rozhodoval zcela bez na jednoznačných a relevantních podkladů. Dovolujeme si připomenout, že vedení městské části Praha – Dolní Měcholupy vyjádřilo jednoznačný nesouhlas s projednáním tohoto bodu, pokud není jednoznačně stanoveno, že bude schváleno pouze podzemní vedení trati (tedy tunel). Tento požadavek městské části Praha – dolní Měcholupy nebyl respektován. Ze strany zástupců městské části Praha – Dolní Měcholupy bylo tedy na místě připomenuto, že městská část Praha – Dolní Měcholupy podporuje pouze podzemní variantu. Navzdory této skutečnosti výbor pro územní rozvoj 8 hlasy podpořil návrh na schválení přípravy výše uvedených změn, a to bez jasného a jednoznačného závěru, zda bude VRT vedena tunelem (v podzemí) anebo estakádou (nad zemí). Usnesení výboru tak bylo schváleno bez jasného závěru, zda trať bude vedena v podzemním tunelu či na estakádě viaduktu vysokém 12 m anebo na 9 m vysokém valu, který by fakticky rozdělil městskou část na 2 části. Správa železnic se k věci vyjádřila následovně: „nikdo ještě neříká, zda bude estakáda nebo tunel“. My níže podepsaní občané se na Vás tedy obracíme s žádostí, aby byla VRT před městskou část Praha – Dolní Měcholupy vedena pod zemí, tedy tunelem. Důrazně nesouhlasíme ani s variantou estakády na viaduktu ani s variantou rozdělení městské části na 2 části prostřednictvím valu. Záměr vedení VRT na estakádě viaduktu, který bude vysoký 12 m je zcela nevhodný z následujících důvodů: Zamezení možnosti výstavby plánovaného parku, rozdělení parku na několik částí, devastace plánovaného parku, neboť např. pod estakádou by patrně nerostla zeleň, nebylo by možné vysadit stromy apod. Významná limitace množství zeleně v městské části spojené s limity výstavby plánovaného parku. Negativní dopady jako hluk, vibrace, světlo od projíždějících vlaků atd. Výrazné zhoršení životního prostředí v městské části. Zásadní zhoršení kvality života a možnosti volnočasových aktivit. Záměr vedení VRT na valu vysokém 9 m je zcela nevhodný z následujících důvodů: Faktické rozdělení městské části Praha – Dolní Měcholupy na 2 části a vytvoření mezi těmito dvěma částmi téměř nepřekonatelnou bariéru. Zamezení výstavbě plánovaného parku, na kterém mají občané městské části velký zájem. Významná limitace množství zeleně v městské části (s ohledem na absenci plánovaného parku). Negativní dopady jako hluk, vibrace, světlo od projíždějících vlaků atd. Výrazné zhoršení životního prostředí v městské části. Zásadní zhoršení kvality života a možnosti volnočasových aktivit. Vážený pane primátore, vážení zastupitelé hl. m. Prahy, s ohledem na výše uvedené důvody se na Vás obracíme a důrazně žádáme, aby plánovaná VRT v městské části Praha – Dolní Měcholupy byla řešena výlučně podzemní variantou (tunelem), která je pro nás, podepsané občany, i pro vedení městské části, jedinou akceptovatelnou možností. Podzemní varianta je nejméně rušivá, nebude produkovat takové množství hluku, vibrací či světla z projíždějících vlaků, navíc nezamezí výstavbě dlouho plánovaného parku, který by měl podpořit i komunitní a společenský život v Dolních Měcholupech, resp. výstavbu parku neomezí natolik, že by park fakticky nebyl příliš využitelný ke svému účelu. My, občané Dolních Měcholup, tímto žádáme zastupitelstvo hl. Prahy, primátora hl.m. Prahy, Magistrát hl.m. Prahy, aby konali v souladu s tím, že v Dolních Měcholupech za žádnou cenu nechceme nadzemní variantu VRT. Petiční výbor ve složení členů spolku Dolnoměcholupsko z.s.: 1) Josef Holeš, RČ:720825/0511, trvale bytem Za Kovárnou 52/7, Praha – Dolní Měcholupy, 1110 1, 2) Ing. Petr Šavrda, RČ: 630622/2109, trvale bytem U Šumavy 278/24, Praha – Dolní Měcholupy, 111 01, 3) Ing. Pavel Brabec, RČ: 961127/0515, trvale bytem Nad Vokolky 237/29, Praha – Dolní Měcholupy, 111 01. Petiční výbor může zastupovat jakýkoliv člen petičního výboru. Petici organizuje spolek Dolnoměcholupsko, z.s., se sídlem: U Šumavy 278/24, Praha – Dolní Měcholupy, 11101. Autor petice: Josef Holeš, RČ:720825/0511, trvale bytem Za Kovárnou 52/7, Praha – Dolní Měcholupy, 111 0 1, předseda spolku Dolnoměcholupsko z.s.
Autor: Josef Holeš | 66 podpisů
Více >
Nenechme dnes zničit památku, která přečkala období fašismu i komunismu. Roklanská chata nesmí být dalším příběhem „zmizelé Šumavy“!
Již několik let se chystá Správa Národního parku Šumava zlikvidovat Roklanskou chatu ležící v samém srdci Šumavy. V současnosti opět nabyly snahy o její zničení na intenzitě a podle sdělení mluvčího NPŠ Jana Dvořáka má být chata zbourána na podzim letošního roku nebo na jaře 2023.
My níže podepsaní občané jsme proti této akci a touto peticí vyjadřujeme zásadní nesouhlas s likvidací chaty z následujících důvodů:
Chata stojí v místě, kde již od první poloviny 19. století žili lidé. Jejich usedlost byla nejvýše stále obydleným místem na území České republiky. Stávala tu hájovna, vedle ní plavební jezírko. Od počátku 20. století bývala hájovna zastávkou pro milovníky Šumavy, kteří odtud směřovali na blízký Roklan, na Medvědí horu i k okrajům okolních slatí. Byla cílem poutníků pro své umístění uprostřed nejkrásnější šumavské přírody.
Když počet turistů vzrostl, rozhodl se sušický odbor Klubu československých turistů v letech 1935–1936 vystavět vedle hájovny turistickou chatu podle projektu tamního stavitele Karla Houry. Po 2. světové válce a komunistické uzávěře pohraničí byla zlikvidována hájovna i Roklanská plavební nádrž, z níž dosud zbylo torzo hráze. Chata však jako zázrakem přežila desetiletí komunistické vlády. V těsné blízkosti hranice zůstala na Šumavě jediná. Zanikly podobné chaty u Plešného jezera, u pramene Vltavy, Juránkova chata na Svarohu, u Černého jezera... To se však nestalo v sousedním Bavorsku: i českým turistům tam slouží podobné chaty na Třístoličníku, na Luzném, na Roklanu a pod Roklanským jezerem, na Falkensteinu a na Ostrém.
Roklanská chata přežila nedbalou údržbu jednotek Pohraniční stráže a po sametové revoluci a vzniku NPŠ se zdálo, že to nejhorší má už za sebou. V roce 1995 byla dokonce opravena, a to včetně výměny eternitové střechy za šindelovou. V následujících letech byla zahrnuta do nově vytvořené 1. zóny NP a obyčejným smrtelníkům byl přístup k ní zakázán.
Poté, co vyšlo na veřejnost, že je užívána osobami spřátelenými s tehdejšími činovníky z NPŠ, nastal obrat a od počátku 21. století není pro změnu užívána vůbec. Nedávná rekonstrukce byla znehodnocena poté, co nikdo nepřišel, aby opravil krov poškozený spoustou sněhu, aby provedl minimální údržbu okapů, nátěrů apod. Chata se stala černým svědomím špatné péče a neschopnosti vymyslet koncept pro její užití. Toto je také hlavní důvod jejího plánovaného odstranění.
Roklanská chata se stala symbolem přístupu k Šumavě. Úkolem NPŠ je mimo jiné i péče o relikty někdejšího vztahu člověka k horské krajině, který tu byl viditelně přítomný již od raného novověku. Vazba člověka a přírody je ostatně obsahem románů i Karla Klostermanna, který ve svém díle a zejména v nejslavnějším z nich “Ze světa lesních samot“ píše i o životě na Roklanské hájovně. Píše o vztahu člověka k lesu, o péči řádného hospodáře uprostřed křehkých biotopů lesa a mokřadů.
Co Šumava potřebuje, je získávat lidi, co ji skutečně milují, nikoli jen lákat masy do uměle vytvářených návštěvnických center, které jsou vybudovány na zeleném drnu v přírodně hodnotném prostředí, u Kvildy a Srní.
Příkladem může být častý vzor pro NPŠ, sousední Bavorský národní park. Neusnadňovat, ale nezakazovat – to je krédo, podle kterého se tam turisté pohybují. Bez podpůrných dopravních prostředků mají přístup i k několika stavbám, jež pamatují dávný život člověka na Šumavě a jsou náležitě tamním Parkem prezentovány. Nacházejí se uprostřed jádrového území tamního parku: Schachtenhaus nebo Verlorener Schachten. První v péči Parku, druhý v soukromých rukou. Druhý z nich za velmi přísných podmínek umožňuje i ubytování – bez příjezdu a luxusu elektřiny a tekoucí vody, zcela v duchu kanadského přebývání v lesních srubech – pouhé 2,5 km od Roklanské chaty! Právě to by mohl být příklad i pro její využití.
A pokud chybí invence současnému vedení NPŠ, pak nechme budoucím generacím a jejich kreativitě nalézat smysl pro tato převzácná místa. Podobně jako opět v Bavorském národním parku, kde v jádrovém území jsou sice zakonzervované, ale stojící a udržované chaty Schwarzbachklause, Tummelplatz, chata na Steinfleckbergu a ještě několik dalších. Proč to jde v Bavorsku a u nás stále převažuje komunistický direktivní duch zákazů a devastace?
Velký milovník Šumavy Emil Kintzl mnohokrát zapřísahal vedení NPŠ, aby neničilo Roklanskou chatu, jen proto, že si s ní neví rady. Nyní, půl roku po smrti tohoto šumavského barda a živoucího svědomí Šumavy, již není strach z jeho výčitky. Ale „Emil se dívá“ – očima nás všech, kteří jsme jej často osobně znali.
Děkujeme za respekt vůči názoru účastníků této petice. A věříme ve změnu rozhodnutí o osudu Roklanské chaty.
https://www.sumava-modravsko.cz/prispevky-a-komentare/co-bude-s-roklanskou-chatou.html#zavreno
http://fotobanka.seidel.cz/#!fotobanka/detail/203040601050050320001 (snímek z 1937+. Vlevo komunisty zbořená hájovna, vpravo inkriminovaná turistická chata)
https://www.sehenswerter-bayerischer-wald.de/wanderung-verlorener-schachten-frauenau-huette-mieten/
https://www.hogn.de/2017/09/18/3-so-schauts-aus/ausprobiat-so-schauts-aus/verlorener-schachten-bayerischer-wald-oberfrauenau-huette-poschinger-wandern-urlaub-huettenurlaub/101141
http://www.obeckunejovice.cz/wp-content/uploads/2014/11/Jak-na-petici-vzor.pdf
Autor: Tomáš Jirsa | 5353 podpisů
Více >Vážený pane premiére, pane ministře dopravy, vážené zastupitelky a zastupitelé hl.m. Prahy,
my, níže podepsaní občané, se na vás obracíme s žádostí o podporu řešení okruhu kolem Prahy, které povede k vyloučení tranzitní kamionové dopravy z území hlavního města a středočeských obcí, při respektování zákonných požadavků na ochranu životního prostředí, zdraví obyvatel a územního rozvoje.
Současný návrh SOKP dle zásad územního rozvoje však zavádí tranzitní nákladní dopravu do Prahy. Realizace dnes již dálničního průtahu by vedla ke zhoršení dopravní situace a životního prostředí zejména v městských částech na východě a na severu Prahy a měla by negativní dopady na cca 100 000 obyvatel.
SOKP dle ZÚR je tedy v rozporu s nařízením č. 1315/2013/EU o transevropských dopravních sítích (TEN-T). K zásadám rozvoje TEN-T patří především zvýšení plynulosti a bezpečnosti provozu, rychlé spojení velkých aglomerací, obcházení městských oblastí, oddělení městské a tranzitní dopravy.
Odmítáme prosazování více než 50 let staré koncepce SOKP, která vznikala za jiné geopolitické situace pro zcela odlišné intenzity dopravy a předpokládanou zátěž než dnes. Od té doby došlo k významnému rozvoji města a obrovskému nárůstu dopravy v důsledku přechodu na tržní hospodářství a zapojení do evropských struktur.
Žádáme vás tímto o následující:
1.Iniciovat objektivní posouzení variant řešení pro vyloučení tranzitní, zejména kamionové dopravy z území hl.m. Prahy
2.Projednat navrhované varianty a vybrat tu, která se ukáže jako nejvhodnější z hlediska dopadů na obyvatele, ochrany životního prostředí, bezpečnosti dopravy, nákladů a územního rozvoje
3.Vymezit koridor vybrané varianty v územně plánovacích dokumentech a iniciovat přípravu podkladů pro proces EIA
4.Řešit odděleně od tranzitu dopravní obslužnost v okrajových částech Prahy
Věříme, že se podaří najít řešení přínosné pro Prahu i Středočeský kraj.
Autor: Alena Štrobová | 1295 podpisů
Více >Znění petice:
My, občané České republiky svým podpisem petice stvrzujeme, že žádáme vládu této země, aby rázně odmítla veškeré návrhy podporující cyklisty na úkor řádných řidičů a aby iniciovala zrušení všech zákonů, které nespravedlivě zvýhodňují cyklisty. Jsme přesvědčeni, že by měla být přijata opatření na omezující cyklistiku a zavedena přísná regulace cyklistiky. Souhlasíme s tím, aby cyklistika byla v omezené míře provozována na soukromých pozemcích cyklistů, ovšem za předpokladu, že veřejnost nebude pohledem na cyklisty obtěžována. V hromadném rozvoji cyklistiky však spatřujeme obrovské bezpečnostní a ekonomické riziko pro naši zemi i její demokratické zřízení. Žádáme Vládu ČR a Parlament ČR, aby iniciovaly kroky k vypsání národního referenda v této otázce.
Autor: Michal Vejvoda | 6 podpisů
Více >Žádáme o uzákonění zákazu výroby a prodeje křehčeného masa v ČR.
Autor: Jan Hybš | 12 podpisů
Více >Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním
Stánek před Strakovou Akademií (dále jen stan) nemá jako hlavní smysl podepisování petic, ale jeho hlavní účel je protest proti současné vládě a jako zázemí pro demonstranty. Shánění podpisů je zde pouze druhořadou aktivitou. Toto bylo jak v původním stanu (stanech) naproti přes ulici, tak v tomto stanu současném.
My, níže podepsaní vidíme ve spojení se stanem tyto problémy:
* Stan zabírá veřejný prostor, přičemž množství sezbíraných podpisů není adekvátní na tak velké rozměry stanu a to i toho současného.
* Stan slouží především jako zázemí demonstrantů a k vyjádření nesouhlasu se současnou vládou. To, ale nemá co společného s názvem „petiční stánek“.
* Stan přitahuje problémy a z místa před Strakovou Akademií se stává problémová lokalita. Neustále tam vyjíždí policie Čr, nebo tam příslušníci přímo setrvávají a hlídají dění. To se financuje z veřejného rozpočtu. Lidé, co okolo pravidelně procházejí a nemají se stanem nic společného, se tam necítí zrovna nejbezpečněji – a právě oni ty výjezdy také spolufinancují ze svých daní.
* Stan působí až odpudivým dojmem. Nápisy na stanu z části nečitelné, jak na ně působí povětrnostní vlivy. Lidé, co sbírají podpisy často neochotní a někteří působí neupraveným dojmem. Vzhledem k absenci wc (v současné době zahájení petice) nechceme domýšlet, jak to tam funguje s vyprazdňováním, když se tam v noci spí ve spacákách nebo na karimatce pod dekou.
* Ve stanu se nocuje a přes noc spí. Pokud by nebyly na stanu zbytky nápisů, neznalý by si mohl myslet, že tam jsou bezdomovci. Petice nejsou na stole a ti nocující lidé případné zájemce odkazují na denní hodinu. To je podle nás absurdita, jelikož by tedy petiční stánek měl stát pouze přes den. Jinak si vedle mohou postavit stany další „bezdomovci“, napsat na svůj stan „petiční stánek“ a to, co je kousek dál u Hlávkova mostu u vody by mohlo vyrůst i zde.
* Je jen otázkou času, kdy se toho stanu chytne nějaký zahraniční influncer a po zjištění si historie stanu nám udělá ve světě ostudu. Nehledě na to, že se okolo pohybuje hodně zahraničních turistů, co tyhle stany znají ze světa spíše z vyloučených lokalit.
My, níže podepsaní nemáme nic proti sběru petic standartním způsobem – stánky, co se rozbalí a večer zase složí, stolky, stání u metra a oslovování kolemjdoucích a pod... Ale jak bylo řečeno a vysvětleno výše – tento stan má ke standartnímu petičnímu stánku daleko a proto vás žádáme o jeho odstranění a pokutu pro provozovatele tohoto stánku za nedodržení podmínek pro petiční stánek.
Členové petičního výboru: Brian Kostlán, Náves 17/4, 25262, Únětice
Osoba oprávněná zastupovat petiční výbor ve styku s příslušnými orgány:
Brian Kostlán, Náves 17/4, 25262, Únětice
Autor: Brian Kostlán | 17 podpisů
Více >Jedná se o udržení Autobusového nádraží v Plané leží tam průměrně 2 až 3 velké stromy, ohledně bezpečnosti a zdraví tyto kaštany jsou středně velké a nikomu tu nepřekáží ani ohledně bezpečnosti vpádu do silnice poprosil bych o udržení těchto krásných a památných stromů i zeleně v průměru alespoň 1,5m trávníku v tomto našem krásném kulturním městě.
Autor: Vaclav Pajer | 2 podpisy
Více >Žádáme zastavení realizace nové podoby barevného řešení vozidel pražské integrované dopravy, které dominují svislé červené pruhy na nevýrazném šedém podkladu, které jsou výsledkem projektu „Rebrand PID“ – neboli projektu „nové vizuální identity pražské integrované dopravy (PID)“. Požadujeme u všech nově pořizovaných vozidel (a u vozidel, jejichž rekonstrukce nebo oprava bude vyžadovat nový lak nebo nátěr karoserie) návrat k tradiční podobě vizuálního stylu vozidel pražské integrované dopravy s horizontálními červenými pruhy na žlutokrémovém, bílém nebo stříbrném podkladu. Praha svou vizuální identitu vozidel veřejné dopravy má danou víc než stoletou tradicí. Tato tradice představuje kulturní a historickou hodnotu, svázanou se symbolickými barvami města Prahy – se žlutou a červenou, zejména však svázanou s charakteristickými tvarovými liniemi jednotlivých typů vozidel.
Plné znění petice s doprovodným obsahem k naleznutí na www.pid-neprebarvovat.cz
Vážení občané, obracíme se na vás už s druhou peticí, která se týká stejného tématu – nesmyslného přebarvování vozidel veřejné dopravy, tedy tramvají, autobusů, vlaků, nejnověji i trolejbusů, které se staly obětí arogantního záměru – změnit násilně v rozporu s uznávanou tradicí barevnost a vizuální styl vozidel v Praze a následně i ve Středočeském kraji, provozovaných v rámci integrovaného systému PID (Pražské integrované dopravy).
Už první petice z r. 2021, se kterou se někteří z vás seznámili, žádala o zastavení tohoto projektu, i když v jiných souvislostech. Tehdejší zastupitelstvo hl.m. Prahy mírnou většinou, díky tehdejší vládnoucí koalici, odmítlo zrušit tento nesmyslný projekt, který byl v srpnu r. 2020 radou Hlavního města Prahy schválen. Řada tehdejších opozičních politiků veřejně tento projekt odsoudila. Dnes je řada z těchto politiků součástí vládnoucí koalice na pražském magistrátu. Je proto nanejvýš vhodná chvíle znovu s veškerou silou odborných argumentů, které předkládáme jako přílohu na dalších stránkách naší petice, vynaložit veškeré úsilí a právně dostupné prostředky k zastavení tohoto nesmyslného projektu.
Nové vizuální řešení nátěru vozidel Pražské integrované dopravy vzešlo z neveřejné soutěže Magistrátu hl. města Prahy vyzvaných grafických designérů a uplatňuje zcela nové řešení barevnosti vozidel používaných u jednotlivých dopravců v rámci systému Pražské integrované dopravy, zejména vozidel Dopravního podniku hl. města Prahy (soupravy metra, tramvaje, autobusy a trolejbusy), dále železničních vozidel Českých drah (příměstské vlaky) a vozidel dalších dopravců. Toto předkládané řešení svým grafickým pojetím barevného členění vozidel zcela popírá dosavadní tradici, která byla založena už počátkem 20. století ( od roku 1905), byla v průběhu různých časových etap rozvíjena, částečně pod vlivem vývoje vizuálních stylů a nových technologií na vozidlech modifikována, avšak vždy dodržovala kontinuitu jedinečného vizuálního stylu symbolicky se odkazujícího na barevnou kombinaci vlajky hlavního města Prahy. Tento styl je charakteristický kombinací vždy horizontálních prvků, logicky navazujících na vodorovné linie dominantních ploch karoserií vozidel – okenního pásu, střechy a obrysu vozů, vždy v kombinaci červeného horizontálního pruhu ve spodní části vozidel v kombinaci s bílou barvou (nebo krémovou či stříbrnou) na převažujících částech karoserie, opět ve formě horizontálních ploch, s doplňky ve zlaté barvě (v minulosti) a žluté barvě (v současnosti).
Pokud se Vám nové vizuální schéma Pražské integrované dopravy nelíbí, podepište prosím tuto petici, je zapotřebí co nejvíce vašich hlasů, aby byla petice projednatelná na Zastupitelstvu. Děkujeme!
Autor: Kryštof Jelínek | 1 podpis
Více >Tato petice je určena k zahnání závažného pocitu smutku.
Autor: Simon Vejtasa | 1 podpis
Více >Vážení spolukaliči,
tímto Vás vybízíme k podepsání petice, aby Adam Fujera, rozený Fuji, mohl svou přítomností obohatit každoroční tradici ještěření na Digital Forest Festivalu.
Peace
Autor: Amálie Renard | 5 podpisů
Více >My, níže podepsaní zástupci veřejné správy, odborné veřejnosti a občanské společnosti se touto peticí obracíme na odpovědné politické zástupce a požadujeme:
- účinnou decentralizaci České republiky a konec faktického pragocentrismu, který se projevuje dominantní převahou veřejných investic do území pražské metropolitní oblasti oproti zbytku ČR;
- revizi stávajícího systému čtrnácti krajů, který vede k dramatickému prohlubování rozdílů mezi jednotlivými částmi ČR, přičemž velká část moravského území je podle vládních dokumentů sociálně a hospodářsky ohrožená;
- změnu postavení celého území Moravy a Slezska v rámci systému veřejné správy ČR tak, aby reflektovalo funkční socioekonomické i kulturní územní vztahy, zejména z hlediska rozvojového potenciálu, dopravní infrastruktury a obslužnosti a správy kulturních institucí včetně veřejnoprávních médií;
- zřízení správního celku (případně dvou správních celků), který by zahrnoval celé území Moravy a Slezska a který by byl obdařen náležitými pravomocemi a finančními zdroji. Území tohoto celku by se opíralo o staleté zemské hranice, které vychází z přirozeného hydrogeografického členění (povodí řeky Moravy a Odry).
Autor: Ondřej Mlejnek | 1 podpis
Více >Vyberte si svůj region