PETICE PROTI MASIVNÍ VÝSTAVBĚ V ŘEVNICÍCH NA VRÁŽCE A EUROVIA 46 podpisů

PETICE PROTI MASIVNÍ VÝSTAVBĚ V ŘEVNICÍCH NA VRÁŽCE A EUROVIA

~~Vážení občané,
                          v souvislosti s připravovaným územním plánem jsme se rozhodli vyjádřit náš nesouhlas, dokud je ještě čas. Chcete-li se připojit, dole naleznete seznam podpisových míst.
 Petice občanů města Řevnic
 
My, obyvatelé města Řevnic, jsme silně znepokojeni rozsahem plánované výstavby, který vyplývá z navrhovaného územního plánu (ÚP). Tento ÚP je zcela zjevně v rozporu se strategickým plánem        města, a popírá tak nejen výstupy z “dílny nápadů“, která se uskutečnila v r. 2013, ale jde naprosto jednoznačně proti zájmům současných obyvatel města. Podle strategického plánu  „si město při svém rozvoji zachovává charakter rezidenčního zahradního města s rodinnými domy, vysokým podílem  zeleně, čistotou, pořádkem, estetickým vzhledem všech svých částí a kvalitním životním prostředím  a zároveň poskytuje svým obyvatelům vysokou úroveň bezpečnosti, občanskou vybavenost a kvalitní veřejné služby,          přičemž usměrňuje citlivé rozšiřování výstavby s navazující infrastrukturou.“    (Cit. podle SP, str. 32.)
Zásadně nesouhlasíme především se dvěma body navrhovaného ÚP – se změnou statutu areálu   Eurovia z průmyslového areálu na obytnou zónu a s výrazně vyšší hustotou zástavby v oblasti   Na Vrážku.           Obě navrhovaná řešení upřednostňují kvantitativní nárůst před obytnou kvalitou  a výrazně proměňují charakter našeho města, které sami zastupitelé přislíbili koncipovat jako „zelené město“ a „bránu do Brd“.
Je zcela evidentní, že enormní zahuštění výstavby v obou uvedených oblastech bude mít výrazný  dopad i na kvalitu infrastruktury. Za zcela reálné považujeme tyto problémy, které s sebou výrazné zvýšení počtu obyvatel přinese a které ještě intenzivněji prohloubí stávající obtíže  a nedostatky:
- malá občanská vybavenost ve zdravotní sféře (především nedostatek praktických lékařů  a stomatologů),
- nedostatečná kapacita ZŠ a MŠ spolu s nedostatkem pedagogů,
- naprosto podhodnocené množství parkovacích míst v centru města    a v oblasti nádraží,
- přetíženost komunikací,
- absence kvalitních chodníků
- a pochybnosti ohledně dostatečné kapacity zdroje pitné vody.


S ohledem na všechny výše uvedené body vyzýváme zastupitele, aby respektovali názory  obyvatel města vyjádřené v rámci „dílny nápadů“ a naplnili vizi strategického plánu. Tento plán zastupitelé sami (spolu)vytvářeli a nyní by měli svými rozhodnutími přispět k jeho naplnění tak, aby byl v souladu  s ÚP a s přáními nás, občanů.


    Za petiční výbor  Olga Tomková , Seifertova 1143,  Řevnice          1.5.2018

 Pokud souhlasíte s textem petice, můžete ji  podpořit  svým podpisem na těchto petičních  místech :

- spotřební zboží  - pan Jelínek, Komenského 124, Řevnice
- zdravotnické zařízení , náměstí  Krále Jiřího z Poděbrad 42,  1. patro, Řevnice
- kosmetický salon Klára – Vyletová, náměstí Krále Jiřího z Poděbrad 1, Řevnice
- lékárna Řevnice U stříbrné hvězdy, Komenského 535, Řevnice


- text petice na www.e-petice.cz , petice proti masivní zástavbě v Řevnicích  Na Vrážku, Eurovia a Pod Lesem

Autor: Tomáš Chabera | 46 podpisů

Více >
PETICE PROTI MASIVNÍ ZÁSTAVBĚ V ŘEVNICÍCH POD LESEM 124 podpisů chybí 876

PETICE PROTI MASIVNÍ ZÁSTAVBĚ V ŘEVNICÍCH POD LESEM

V přírodní lokalitě Pod Lesem v Řevnicích na východním konci Sochorovy ulice má vzniknout nový developerský projekt "Vily Řevnice". Jako obyvatelé nejbližšího okolí zamýšleného projektu se zásadně ohrazujeme proti jeho navrhované podobě. A to z následujících důvodů:

 

1. Máme za to, že projekt svým rozsahem, hmotou a zastavěností neodpovídá stávajícímu charakteru zástavby v okolí, a tím je v přímém rozporu se stávajícím územním plánem (ve změně ÚP č. 2 z roku 2009, čl. 3).  Ten říká, že nové stavby by měly vznikat se „… zohledněním charakteru navazujícího prostředí. Strukturou zástavby se nesmí výrazně změnit měřítko okolí“.


2. Pro lokalitu Pod Lesem je typická zástavba solitérních domů na poměrně rozlehlých pozemcích. Projekt počítá s osmi novými pozemky (z nichž čtyři mají plochu pouze mezi 300-400m2). Na nich mají vzniknout 4 řadové dvojdomy, tedy celkem 8 domů.


3. Obáváme se, že projekt přinese do jinak poklidné lokality značné dopravní zatížení, neúměrné velikosti pozemků. Čtyři dvojdomy umožňují až 16 bytových jednotek, tj. 16-32 aut při počtu dvě auta na rodinu.


4. Jsme přesvědčeni, že schválení tohoto projektu představuje nebezpečný precedens, který otevírá cestu další masivní zástavbě nejen v lokalitě Pod lesem, ale i jinde v Řevnicích. Taková zástavba podle nás zásadním způsobem mění charakter Řevnic. Odstrašující příklad obdobného trendu vidíme například v Černošicích na Vráži.


5. Tento projekt podle nás nijak nepřispívá ke kultivaci místa (spíše naopak), ale pouze k maximalizaci výnosů developera.

Zdůrazňujeme, že nejsme proti výstavbě jako takové, ale proti masivnímu zastavování plochy pozemků. Chceme, aby investor respektoval stávající územní plán a na svých pozemcích realizoval solitérní rodinné domy na pozemcích, které svojí velikostí budou navazovat na stávající dělení pozemků.

 

 

Tuto petici směřujeme radním a zastupitelům města Řevnice. Žádáme je:

 

1. Aby znovu projednali plánovanou výstavbu projektu "Vily Řevnice" a umožnili veřejnou diskuzi o podobě projektu s obyvateli dotčené lokality.

 

2. Aby stejnou mírou jako zájmy developera brali v úvahu též zájmy obyvatel města.

 

3. Aby ve svém rozhodnutí ohledně tohoto projektu zohlednili závazné určení územního plánu – ve změně ÚP č. 2 z roku 2009, čl. 3, podle kterého nové stavby mají být koncipovány „… se zohledněním charakteru navazujícího prostředí. Strukturou zástavby se nesmí výrazně změnit měřítko okolí.”

 

4. Aby z možnosti svých pravomocí přiměli investora ke změně zástavby, a to na solitérní domy na pozemcích velikosti obvyklé v této lokalitě.

 

 

V Řevnicích 09.5. 2018
Za petiční výbor
Václav Gregor
Sochorova 1192, Řevnice

Autor: Václav Gregor | 124 podpisů

Více >
STOP HYPERMARKETU V CENTRU PODĚBRAD ! 156 podpisů

STOP HYPERMARKETU V CENTRU PODĚBRAD !


Vážení obyvatelé města Poděbrady,
obracíme se na vás s žádostí o podporu naší petice "STOP HYPERMARKETU V CENTRU PODĚBRAD".

Dnešní vedení města definuje Poděbrady jako půvabné, klidné, komorně laděné, čisté a bezpečné město a klade si za cíl zlepšení kvality ovzduší, snížení hluku, ochranu životního prostředí a zklidnění dopravy.

Jsme přesvědčeni, že záměr investora vybudovat 300m od lázeňské kolonády hypermarket o zastavěné ploše 5000m2 a více jak 200 parkovacími místy, je s těmito bohulibými záměry města v absolutním rozporu.

Největší zátěž předpokládaného pohybu více než 2 000 dopravních prostředků každý den, by nesli obyvatelé ul. Mánesova, Dr. Horákové, Mánesova a na ně navazujících ulic. Předpokládá se, že při absolutním zatížení, by kruhovým objezdem u nadjezdu projelo až 19.000 vozidel, za 24 hodin!

Otevírací doba 7.00-22.00, 7 dní v týdnu, což znamená absolutní změnu kvality bydlení obyvatel v okolí celého obchodního centra.
V blízkém okolí plánovaného hypermarketu není cyklostezka a ani zde nejsou přechody.
Přejít vozovku pod nadjezdem z ul. Alešova do ul. U garáží již dnes znamená velké riziko, natož při případném, dramatickém navýšení hustoty dopravy na tomto kruhovém objezdu.

V neposlední řadě je tímto záměrem ohrožena existence stávajících drobných podnikatelů ve měste.

Toto jsou argumenty, které by měly iniciovat aktivitu vedení města k hledání způsobů a prostředků, jak zabránit přebudování centra lázeňského města Poděbrady na nákupní zónu.

Petice si klade za cíl aktivizovat občany Poděbrad, kterým není lhostejné, jak a kde budeme žít. Jestli v lázeňském městě, nebo v nákupním centru.
Děkujeme za Vaši podporu.

Za petiční výbor: Roman Gütter, Kozinova 804, Poděbrady

 

Autor: filip starý | 156 podpisů

Více >
Garagefest patří do garáže! 321 podpisů

Garagefest patří do garáže!

Vážení,

prostřednictvím této petice žádáme MěU Kolín o možnost návratu Garagefestu zpět na původní místo konání, tedy do areálu garáží U Cihelny.
Tento již tradiční festival považujeme za dostupný nástroj obohacení lokální hudební scény, se kterým nemá město Kolín žádné finanční náklady.
V kruzích vyznavačů alternativní hudby si Garagefest získal své nemalé obecenstvo a to nejen z řad obyvatel města Kolín, ale i širokého okolí. Oblíbenost u návštěvníků tato akce získala díky své autenticitě, náplni programu a místu, na kterém je festival pořádán. Neradi bychom, aby jeho kouzlo zaniklo kvůli jeho nucenému přesunutí do jiných prostorů, jako se tomu bohužel stalo nyní v listopadu roku 2017.

Zaráží nás, že předchozí ohlášené ročníky festivalu byly městem Kolín schváleny a nyní nastává období represe. Letošní schvalování festivalu bylo podle našeho domnění provázené pochybnostmi na straně města a neadekvátním jednáním, které vedlo k přesunu festivalu. Nutno dodat, že oznámení o nemožnosti konání akce bylo podáno 22. 11. 2017, tedy tři dny před konáním samotného festivalu.

 

Více informací o této kauze je možné se dočíst v příloze této petice, kde je prohlášení pořadatelů festivalu v plné délce.

Z důvodů tradice festivalu, jeho oblíbenosti a kulturnímu přínosu požadujeme:
 

-Možnost navrácení festivalu na místo původu.


-Důsledné prošetření postupů zodpovědných orgánů, jejichž rozhodnutí vedla k přesunu celé akce.


-Věcné vysvětlení důvodů a podnětů, kvůli kterým nebylo konání festivalu schváleno v areálu garáží U Cihelny.

 

Děkujeme,

organizátoři Garagefestu

 

Za petiční výbor:

Jan Dousek

Mgr. Ondřej Nešetřil

Mgr. Jan Darebný, Ph.D.

Jakub Seidl

Bc. Matěj Forst

Tereza Verfelová, Dis.

David Petrán

Adam Horáček

 

 

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:

 

Mgr. Jan Darebný, Ph.D.

 

Autor: Ondřej Nešetřil | 321 podpisů

Více >
Proti plánované výstavbě lyžařského sjezdového areálu a změně územního plánu v k. ú. Zdejcina 1141 podpisů

Proti plánované výstavbě lyžařského sjezdového areálu a změně územního plánu v k. ú. Zdejcina

My, níže podepsaní občané, podáváme ve smyslu ustanovení § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním, petici proti plánované výstavbě lyžařského sjezdového areálu v k. ú. Zdejcina (okres Beroun) a proti případné navrhované změně územního plánu pro k. ú. Zdejcina, jež by tuto výstavbu umožňovala.

 

Deset důvodů, proč na Zdejcinu sjezdovka nepatří

 

Plánovaný lyžařský sjezdový areál má být podle dostupných informací srovnatelný s areálem na Monínci, kde je čtyřsedačková lanovka s kapacitou 2.400 osob/hodinu. Sjezdovka na Monínci se rozkládá v nadmořské výšce 490 – 700 m. n. m., zatímco uvažovaná sjezdovka na Zdejcině by byla v nadmořské výšce 225 – 400 m. n. m.

Výstavba takového areálu v katastrálním území Zdejcina není kromě uvedeného vhodná zejména proto, že:

1. Zde není dostatečná kapacita příjezdových komunikací, což by při zachování stávajícího stavu vedlo k přetížení nejen místního provozu na Zdejcinu a do Hýskova, ale nemalý dopad by zaznamenala i páteřní komunikace v Berouně.

2. Rozšíření kapacity příjezdových komunikací a vybudování parkovišť nutných pro lyžařský sjezdový areál by vedlo ke zvýšenému znečištění ovzduší a nárůstu hluku v lokalitě při samém okraji Chráněné krajinné oblasti Křivoklátsko. Umístěním sjezdovky by došlo ke znehodnocení krajinného rázu údolí řeky Berounky.

3. Lyžařský sjezdový areál by bylo možno provozovat téměř výhradně s umělým sněhem, což by vedlo k ochlazení místního ekosystému. Pozdní tání umělého sněhu by vedlo ke zpomalení vývoje rostlin a živočichů, k následné migraci dotčené fauny a k úhynu citlivých rostlin, čímž by lokalita ztratila na své pestrosti a zajímavosti.

4. Umístění sjezdovky by ovlivnilo a ohrozilo kvalitu podzemních vod, protože zasněžovací technologie disponuje nejenom ekologickým systémem Snowfactory, ale i klasickými sněžnými děly.

5. Umělé zasněžování klasickou metodou má negativní vliv na vodní toky a ekosystémy. Při výrobě umělého sněhu jsou obvykle používána aditiva, která znečišťují půdu. Zatížení svahu by mohlo způsobit jeho nestabilitu, příp. dokonce sesuv půdy.

6. Zasněžování sjezdovky by vyžadovalo neekologické čerpání vody z Berounky i ze zdrojů pitné vody, přičemž lokalita Zdejciny trpí trvalým nedostatkem vody.

7. Zdejcina není centrálně odkanalizována. Opomenout nelze ani provoz odpadového hospodářství, odhazování odpadků a další znečištění prostředí.

8. Lyžařský areál by se nepochybně stal zdrojem velkého hluku (doprava návštěvníků, vlastní provoz areálu: zasněžovací děla a výrobníky sněhu, lanovka a vleky, sněžné rolby a další zařízení spojená s provozem střediska - zásobování, ubytování, restaurace, občerstvení). Neodmyslitelnou součástí komerčních sjezdovek je v současné době i doprovodný program v podobě hudby a moderovaných akcí, které by byly zdrojem dalšího hluku a zátěže přilehlého údolí Berounky. Ani pás zeleně by hluku nezabránil.

9. Světlo při nočním lyžování by se stalo zdrojem světelného smogu, který není legislativou regulován, představuje však velkou zátěž pro lidský organismus. Osvětlení na stožárech by podle plánu mělo mířit do obydlené oblasti.

10. Vzhledem ke své poloze (20 km od Prahy) by areál na Zdejcině mohl očekávat vysoký počet návštěvníků. Dle ověřitelných informací z lyžařského areálu Monínec, který se nachází 85 km jižně od Prahy v relativně hůře dostupné lokalitě bez dálnice nebo rychlostní komunikace, je denní návštěvnost 650-700 osob, o víkendu až 1500 osob za den. U areálu na Zdejcině by bylo možné očekávat několikanásobný počet návštěvníků. V lokalitě by se tak výrazně zvýšil pohyb osob bez vazby na místo, který by mohl mít značný vliv na nárůst kriminality a snížení bezpečnosti místních obyvatel.

V rámci městské části Zdejcina působí spolek Naše Zdejcina, který se záměrem projektu sjezdovky jednoznačně nesouhlasí a je připraven proti němu aktivně vystoupit. 

 

Petiční výbor ve složení:

jméno, příjmení a bydliště

Ondřej Kavan, Na Kole 81, 252 46 Vrané nad Vltavou

Miroslav Krist, U Teplárny 7, 158 00 Praha 5

Kamil Douděra , Lesní 23, 266 01 Beroun-Zdejcina

Osobou oprávněnou zastupovat petiční výbor ve styku s příslušnými orgány byl určen:

Ondřej Kavan, Na Kole 81, 252 46 Vrané nad Vltavou

 www.petice-sjezdovka-zdejcina.cz

 

Autor: Ondřej Kavan | 1141 podpisů

Více >
Chceme čistý vzduch 32 podpisů chybí 968

Chceme čistý vzduch

Záměrem této petice je požadavek na zajištění kvality ovzduší v Čelákovicích. Dosavadní provedená měření kvality ovzduší ukázala, že největším problémem našeho města je, mimo jiné, prašnost způsobená jemným polétavým prachem. Jeho koncentrace opakovaně překročily doporučené limity. K jednoznačnému určení původce a k odbornému návrhu nápravy nám chybí dlouhodobé měření hlavních škodlivin v ovzduší. Chtěli bychom v rámci
partnerství občanů, města Čelákovice a Středočeského kraje zajistit dlouhodobé nezávislé měření ovzduší a také dosáhnout zpřísnění emisních limitů podniku TOS-MET slévárna, a. s.

 

My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme touto cestou nespokojenost s opatřeními na zajištění kvality ovzduší v Čelákovicích. V této souvislosti žádáme od krajských zastupitelů spolupráci a partnerství v oblasti:

 

- finanční spoluúčast na provedení nezávislého, dlouhodobého a online přístupného měření kvality ovzduší včetně systému včasného varování
obyvatel a škol,


- iniciaci podání podnětu na přezkum integrovaného povolení podniku TOS-MET slévárna, a.s. vydávaného Krajským úřadem Středočeského kraje.


My, níže podepsaní členové petičního výboru, určujeme dr. Petra Petříka, aby nás zastupoval ve styku se zastupitelstvem Středočeského kraje.

 

Petiční výbor ve složení:
RNDr. Petr Petřík, Ph.D., Náměstí 5. května 2055, 250 88 Čelákovice
Věra Šebestová, V Zátiší 562/11, 250 88 Čelákovice
Helena Babická, Matěje Červenky 1615, 250 88 Čelákovice

Autor: Petr Petřík | 32 podpisů

Více >
Petice „za změnu územního plánu v části Jihozápadního města“ 2 podpisy

Petice „za změnu územního plánu v části Jihozápadního města“

PETICE

„za změnu územního plánu v části Jihozápadního města“ v obci Mnichovo Hradiště.

 

Komu:

Zastupitelstvo města Mnichovo Hradiště

Masarykovo náměstí 1

295 21 Mnichovo Hradiště

 

My, níže podepsaní, požadujeme změnu územního plánu v části rozvojového území Jihozápadního města v obci Mnichovo Hradiště. Požadujeme změnu stávající plánované zástavby z „čisté bydlení městského typu středněpodlažní hromadné“ maximálně na „čisté bydlení městského typu nízkopodlažní“. Toto se týká ploch která jsou ve stávajícím platném územním plánu označeny jako Z.IV.11a, Z.IV.11b a P1.5. Důvodné obavy máme především z výškového profilu zástavby, který ve svých maximech středněpodlažní koncepce umožňuje, a s jejichž využítím Koncept rozvoje lokality počítá. A také z doprovodných jevů, které by s sebou středněpodlažní koncepce mohla přinést. V obecné rovině nespatřujeme problém v určením lokality k zástavbě pro účely bydlení.

Ve svém počínání se odvoláváme především na Listinu základních práv a svobod, Občanský zákoník a Stavební zákon. Svou snahu opíráme také o dosavadní bohatou judikaturu z rozhodnutí Nejvyššího správního soudu.

Stávající schválená středněpodlažní koncepce hromadného bydlení městského typu v blízkosti již stávajících domů povede k omezení práv občanů, majitelů nemovitostí a obyvatel města v přilehlých částech tohoto rozvojového území.
Reálně zde existuje potenciál vzniku nadměrných budoucích přímých a nepřímých imisí, ať už jde o obtěžování pohledem, hlukem, světlem, zápachem, apod., které budou v rozporu s právem na ochranu soukromí.

Související krácení vlastnického práva spatřujeme v dalších následných negativních vlivech, jako je například neúnosné dopravní zatížení lokality. Negativní dopad může mít také přírůstek obyvatel do obce, vysoká hustota obyvatel, nárůst počtu automobilů, málo veřejného prostoru, snížení ceny stávajících nemovitostí, apod.

V rámci průběhu výstavby v tomto rozvojovém území by mohlo také docházet k poškozování přilehlých nemovitostí, a to např. v důsledku vibrací, jelikož v zemním souvrství se zde v poměrně malé hloubce nachází podloží z kompaktních hornin.

Apelujeme tedy na všechny zastupitele města Mnichovo Hradiště, aby přezkoumali rozvojové aktivity v tomto území Jihozápadního města, a to s ohledem na zachování kvality života a zajištění práv stávajících občanů v této lokalitě. Žádáme o změnu územního plánu, jak je v této petici výše uvedeno, rovněž proto, abychom předešli možným budoucím soudním sporům.


Předem děkujeme za rozumné rozhodnutí.

Za petiční výbor:
1. Iveta Bíglová, Akátová 1541, 295 01 Mnichovo Hradiště
2. Martin Bígl, Akátová 1541, 295 01 Mnichovo Hradiště
3. Ing. Petra Havlátová, Akátová 1546, 295 01 Mnichovo Hradiště
4. Ing. Stanislav Havlát, Akátová 1546, 295 01 Mnichovo Hradiště

Za petiční výbor je oprávněn jednat:
Ing. Stanislav Havlát, Akátová 1546, 295 01 Mnichovo Hradiště.

Autor: Stanislav Havlát | 2 podpisy

Více >
Zachování a podpora Kontaktního Zooparku v obci Zvole. 709 podpisů chybí 39291

Zachování a podpora Kontaktního Zooparku v obci Zvole.

Dle čl. 18 listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním.

Zachování a podpora Kontaktního Zooparku v obci Zvole.

Tvůrce petice:

Filip Valášek,  Na Výsluní 530, Zvole, 252 45

Věra Řechtáčková, Třída 9. Května č.p. 1366/48 Rumburk 1 ,408 01 

 

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice chceme podpořit Kontaktní Zoopark ve Zvoli v jeho dalším fungování do budoucna.

A to protože tento Zoopark se zabývá:

Edukativní činností pro širokou společnost lidí a spoluobčanů, včetně škol a školek – jak se orientovat v říši zvířat, zjistit co potřebují k životu a o možnostech záchrany ohrožených zvířat.

 

Poradenstvím s chovem zvířat v zajetí, záchranou zvířat ze špatných podmínek a chovů ( jak většinou znáte u záchrany psů a koček), kdo jste byl v u nás v zooparku, slyšeli jste příběhy o našich zvířatech. Kdo se ujme vyhozeného hada, želvy nebo pumy??? záchranu si zaslouží všechna zvířata !!!

 

Taktéž se zabývá a podporuje ochranářské projekty v mnoha zemích světa na záchranu zvířat , společně se světovými organizacemi. 

 

V budoucnu se chce Zoopark rozšířit o záchranou stanici “ŠELMY V NOUZI“   a propojit chov našich zvířat se záchranou stanicí pro „nechtěné přerostlé mazlíčky“, pro zvířata z nevhodných chovných podmínek. Tímto chceme také spustit sbírku pro zakoupení nového pozemku pro výstavbu nových výběhů pro tato zvířata. Proto sledujte naše stránky Kontaktního Zooparku na Facebooku, kde se dozvíte více informací k této sbírce.

To je naše idea a podstata Kontaktního zooparku!

V tomto okamžiku Vás žádáme o podporu zachování Kontaktního zooparku.

Otázka zní:

Chcete podpořit kontaktní zoopark a jeho zachování?

Autor: Věra Řechtáčková | 709 podpisů

Více >
Nechceme další budovu školky v parku! 165 podpisů

Nechceme další budovu školky v parku!

Hlavní budova MŠ Hostivice má nyní 9 tříd, k dispozici zahradu a krásný park, kde děti tráví většinu odpoledního času mezi stromy, ve stínu, kde mají spoustu herních prvků a veliké pískoviště...

Nyní na tomto místě chce vedení města postavit další budovu školky pro další tři třídy, parkoviště, přijezdové cesty....

Tím pádem zmizí zeleň, prostor na hraní (bude k dispozici pouze zahrada, kde celý den svítí slunce a není se kam schovat).

 A na této zahradě by bylo pohromadě cca 300 dětí z dvanácti  tříd! 

Důvody proč nechceme rozšířit školku na tomto místě:

- zmizí zeleň a prostor na hraní,

- větší koncentrace dětí na jednom místě (počet dětí by se navýšil o 1/3) povede k rychlejšímu šíření nemocí, větší anonymintě a odcizení,

- vedení města by mohlo zvážit postavaní nové budovy na jiném místě nebo využít jiné prostory v majetku města mimo stávající areál MŠ (např. budova zámku na námestí, případně v rámci výstavby nových developerských projektů - např. Bažantnice, Břve, u Litovické tvrze, apod.),

- zhoršení dopravní situace v ul. Litovická, ul. ČS armády a kolem ZŠ v ranních a odpoledních hodinách, kde již v současné době není provoz v uvedené doby optomální,

- po dobu výstavby nové budovy budou děti vystavéné nadměrnému hluchu a prachu.

Děkujeme za Vaši podporu!

 

Autor: Lucie Tvrdíková | 165 podpisů

Více >
Stop halám Goodman ve Zdibech 473 podpisů

Stop halám Goodman ve Zdibech

My, níže podepsaní občané ČR tímto důrazně protestujeme proti výstavbě ohromných logistických a výrobních hal GOODMAN ZDIBY LOGISTICS CENTRE společnosti Goodman Czech Republic s.r.o. v obci Zdiby ve Středočeském kraji. Navazujeme tímto na občanské petice ze dne 3.4.2017, adresované hejtmance Středočeského kraje paní Ing. Jaroslavě Pokorné Jermanové, Výboru pro životní prostředí a zemědělství a Ministerstvu pro životní prostředí ČR. Původní znění těchto petic podporujeme a rozšiřujeme, jak dále následuje.

 

Nesouhlasíme s výstavbou logistických a výrobních hal GOODMAN ZDIBY LOGISTICS CENTRE v obci Zdiby z důvodů, kterými jsou:

·      Velikost areálu – jedná se o gigantický záměr, a to haly o velikosti 76 245 m², zpevněné plochy 52 868 m2, celková plocha areálu 15,3 ha. Jde o areál o velikosti 37 fotbalových hřišť a dvě haly o velikosti téměř dvou Václavských náměstí v Praze.

V přímém sousedství záměru Goodman se nachází obytná zástavba rodinných domů se zahrádkami. V bezprostřední blízkosti (cca do 200 m) se nachází raně barokní zámek Zdiby, původně renesanční tvrz vystavěná po roce 1608, a kostel Povýšení svatého kříže, taktéž v soudobé barokní přestavbě, který byl prvně písemně zmiňován již v roce 1384. Kostel stojí na pozemku velkém 779 m², zahrádky rodinných domků mají zhruba obdobnou výměru. Pouhé haly svojí velikostí 98krát převyšují plochu pozemku kostela. Měřítkem samotných hal záměru (nikoliv celého areálu) je tedy v tomto případě téměř 100 násobek velikosti okolní historické zástavby.

Přitom platný území plán obce Zdiby na str. 28 a dále na str. 59 výslovně uvádí požadavek nepovolovat v okolí kulturních památek zapsaných v Ústředním seznamu nemovitých kulturních památek ČR stavby, narušující svým měřítkem a způsobem provedení prostředí těchto kulturních památek. Obě výše uvedené nemovité památky jsou chráněné od 3.5.1958.

Porušení platným územním plánem nedovoleného narušení měřítka je v daném případě zcela evidentní. Co se týká způsobu provedení stavby, uvádíme, že záměr Goodman se vymyká typologii zástavby v přímém sousedství, kde se nachází v obci pouze drobná individuální výstavba rodinných domů a státem chráněné nemovité kulturní památky. Na druhé straně ul. Pražská se sice nacházejí drobné průmyslové objekty, které jsou však mnohonásobně menší a jsou tedy nesouměřitelné se záměrem Goodman.

·       Umístění areálu – areál má být postaven v bezprostřední blízkosti obytné zástavby, jen cca 25 m od prvního rodinného domu, v blízkosti historického jádra obce vedle chráněné kulturní památky kostela Povýšení svatého Kříže doloženého již v roce 1384, původního hřbitova a Zdibského zámku v soudobé barokní podobě z konce 18. století.

Podle sdělení Národního památkového ústavu č.j. NPÚ – 321/28443/2017 plánovaná výstavba velkoplošných logistických a výrobních hal GOODMAN ZDIBY LOGISTICS CENTRE v prostředí nemovitých kulturních památek areálu Kostela Povýšení svatého Kříže a areálu zámku Zdiby je z hlediska zájmů státní památkové péče neakceptovatelná.

 Nepřípustnost záměru Goodman v daném místě nachází oporu nejen v uvedeném stanovisku, v platném územním plánu obce Zdiby, ale i v základních principech práva každého občana na zachování pohody bydlení. Záměr Goodman jednoznačně zhorší všechny objektivní soubory vlivů, které k základní pohodě bydlení přispívají. Takovými vlivy jsou zejména nízká hladina hluku, čistota ovzduší, nízké emise prachu, ale i přiměřené množství zeleně a oslunění. Tato pohoda bydlení bude jednoznačně výrazně a nenávratně narušena ať již vlastním provozem areálu, z činnosti v areálu, tak z jeho technických zařízení, dále pak i vyvolanou dopravou do areálu v počtu 1600 jízd denně (z toho 400 jízd kamiony a 400 jízd lehkých nákladních vozidel), emisemi ze studených startů v areálu, světelným zatížením, možným navýšením elektrosmogu, úbytkem zeleně, to vše v přímém a těsném sousedství rodinných domů!

Jsme přesvědčeni o tom, že zatížení dané tak gigantickým záměrem Goodman v bezprostřední blízkosti rodinných domů není přiměřené poměrům a nelze na obyvatelích obce Zdiby spravedlivě požadovat, aby takovéto zatížení pohody bydlení snášeli.

·      Znehodnocení půdy 1. tř. ochrany zemědělského půdního fondu (ZPF) – výstavbou záměru Goodman by došlo k záboru té nejkvalitnější půdy v ČR, kterou je možno odejmout ze ZPF pouze výjimečně, a to převážně na záměry související s obnovou ekologické stability krajiny, případně pro liniové stavby zásadního významu.

Nesouhlasíme se zastavováním „zelené louky“ a žádáme, aby byly dodržovány zásady národní politiky preferující investice do brownfieldů.

·      Výrazné dopravní zatížení lokality v obci Zdiby – záměr Goodman přinese do obce dalších 1600 jízd vozidel denně, z toho 400 jízd kamionů, 400 jízd nákladních vozidel do 3,5t a 800 jízd osobních vozidel. Přitom se jedná o lokalitu již nyní dopravně výrazně zatíženou.

V předmětné lokalitě je setrvalý rostoucí trend dopravního zatížení. Jen na dálnici D8, která bezprostředně naléhá na pozemky místa záměru Goodman, došlo za posledních 5 let k nárůstu hodnot dopravních intenzit o 25% a za posledních 10 let o 59%.

Dokumentace záměru Goodman počítá s dostavbou a plnou funkčností některých dopravních staveb jako je úsek 519 silničního okruhu kolem Prahy, mimoúrovňová křižovatka Odolena Voda a mimoúrovňová křižovatka Zdiby. První dvě zmíněné dopravní stavby budou realizovány nejdříve v horizontu 2035-2040, avšak pouze za předpokladu, že by bylo v danou chvíli jasné, kudy vlastně silniční okruh povede. V současné době přitom tomu tak není. Mimoúrovňová křižovatka Odolena Voda je navíc zatížená stavební uzávěrou. Poslední z uvedených dopravních staveb, tj. mimoúrovňová křižovatka ve Zdibech má být sice dle příslibu společnosti Goodman hrazena tímto investorem záměru, ale výstavba není nikým a ničím zaručena. Navíc vsazení izolované dopravní stavby do oblasti celkově koncepčně nevyřešené nebude mít předkládaný efekt.

Oblast musí být primárně celkově dopravně vyřešená, vsazování dalších zdrojů dopravní zátěže bez naplnění tohoto požadavku považujeme za nepřijatelné!

·      Nadlimitní imisní i hluková zátěž – v místě jsou již nyní nepřípustně nadlimitní hodnoty karcinogenní látky  benzo(a)pyrenu, ale i nepřípustně nadlimitní hodnoty hluku. Tyto nadlimitní hodnoty budou ještě zhoršeny vsazením dalšího zdroje znečištění!!

Vsazení dalšího zdroje znečištění, jakým záměr Goodman bezesporu je v přímém rozporu s naší povinností jako členského státu EU striktně dodržovat imisní limity výše uvedeného karcinogenu a nevsazovat do již imisně zatížených oblastí další zdroje znečištění ovzduší.

Do území nadlimitně zatíženého hlukem nelze bez dalšího automaticky umísťovat stavby, které sice každá jednotlivě nepřitíží svým provozem dotčenému území nijak výrazně, ale v součtu jednotlivých případů znamenají postupné a významné přitěžování již nyní existující nadlimitní zátěži v území.

·      Znehodnocení krajinného rázu – výstavbou záměru Goodman by došlo k trvalému znehodnocení současného vzhledu obce Zdiby a okolí, k narušení kulturní a historické charakteristiky tohoto místa.

Záměr Goodman zdevastuje původní kulturně-historickou a krajinářskou tvář obce Zdib, trvale a nevratně zničí harmonické vztahy v daném místě, což je mimo jiné opět v přímém rozporu s platným územním plánem obce Zdiby, který na str. 59 uvádí, že základním předpokladem vývoje obce je zachování přiměřené rovnováhy a harmonie v území.

 

Jsme přesvědčeni o tom, že vliv záměru Goodman bude ve všech krajinářských ohledech jednoznačně negativní a jeho dopady na obec Zdiby budou nevratné a degradační.

 

Žádáme tímto, aby Krajský úřad Středočeského kraje,  jako příslušný orgán státní správy, vydal v závěru předmětného řízení o posuzování vlivu na životní prostředí k záměru „GOODMAN ZDIBY LOGISTICS CENTRE“ v obci Zdiby zásadní NESOUHLASNÉ STANOVISKO.

Autor: Jitka Homolová | 473 podpisů

Více >
Petice za zachování stromořadí na Holém vrchu při cestě Roztoky - Únětice 108 podpisů dosaženo

Petice za zachování stromořadí na Holém vrchu při cestě Roztoky - Únětice

Občané města Roztoky se aktuálně prostřednictvím oznámení Odboru životního prostředí Městského úřadu Roztoky dozvěděli o zahájení řízení ve věci vydání povolení ke kácení dřevin rostoucích mimo les na pozemcích v k. ú. Žalov, a to z důvodu realizace vodovodního přivaděče pro obec Únětice.

 

V případě dotčených dřevin se jedná se o celkem 27 stromů – habrů, lip a javorů, které zde byly vysázeny v roce 2005. Nedávno byla vysázena také část aleje od Únětic, takže do spojení tohoto rozsáhlého významného krajinného prvku zbývá zasadit poslední část v řádu 200 metrů.

 

Z předloženého návrhu k projednání příslušným odborem vyplývá, že právě o celou jednu část aleje mají občané Roztok přijít. Roztočtí občané tak chtějí být informováni, jak je de facto možné, že příslušná realizační firma má již vydané stavební povolení, aniž by k němu dosud získala souhlas odboru životního prostředí. Z hlediska správního řádu v případě, kdy jsou dotčeny zájmy životního prostředí, totiž nelze bez písemného vyjádření tohoto odboru vydat platné stavební povolení.

 

Vzhledem ke skutečnosti, že město vlastní pozemky, po kterých vede polní cesta z Roztok do Únětic, nabízí se tedy řešení vést plánované vodovodní potrubí právě pod touto cestou a vzrostlou alej tak zachovat. Pokud se však alej vykácí a vodovod bude veden v aktuálně plánované trase, nebude možné zde zasadit jiné stromy, a to z důvodu ochranného pásma vodovodu v šířce 3 metrů. Několik let budovaný krajinný prvek tak zcela zanikne a nebude možné jej rehabilitovat.

 

Přesto se nabízí řešení vybudovat vodovodní potrubí i v bližší vzdálenosti stromů, nesmí však být poškozeny jejich kořeny. Dotčené dřeviny jsou ještě mladé, tudíž jejich kořenový systém nebude tak rozvětvený a realizaci vodovodního potrubí umožní. Tím by byla zachována stávající alej.

 

Občané v rámci prověření skutečností nechali udělat příslušný odborný posudek. Z něho vyplývá, že cena stromů je zhruba 160.000 Kč. Nehledě na nehospodárné nakládání s veřejnými prostředky, kulturní a nehmotná cena vzrostlé aleje je pro občany mnohem větší. Alej nejen dělí rozsáhlá pole na menší celky, působí jako větrolam, rozšiřuje biodiverzitu, ale poskytuje stín při letních procházkách a zadržuje vodu či poskytuje optimální podmínky pro hnízdění ptactva.

 

Aleje byly vždy součástí naší krajiny a osvícení lidé, firmy a zastupitelstva se je snaží do naší krajiny opět navracet. Protože občanům záleží na zachování této aleje, rozhodli se iniciovat petici.

Občané především žádají odpověď na tyto své otázky:

1) Proč, když je příslušný projekt řešen již dva roky, byl Odbor životního prostředí osloven teprve po dvou letech, a to těsně před samotnou realizací projektu?

2) Proč k projednání návrhu nebyla přizvána veřejnost, když jde o veřejnou alej?

3) Proč není tento významný krajinný prvek v podobě aleje brán v potaz již od počátku projektu?

4) Kdo jmenovitě je odpovědný / jsou odpovědní za příslušná rozhodnutí ve všech fázích projektového a stavebního řízení?

5) Byly projektová příprava a stavební řízení ve výše uvedené věci vedeny v souladu se zákonem?

Autor: Lenka Vozková | 108 podpisů

Více >
Rekonstrukce plavební komory Vrané nad Vltavou 3 podpisy chybí 9997

Rekonstrukce plavební komory Vrané nad Vltavou

Pro všechny přátele vodní dopravy všeho druhu se tímto spouští petice za rekonstrukci plavební komory Vrané nad Vltavou. V komoře je žalostně málo vyvazovacích prvků a pro posádky plavidel se stává opravdu hazardem se zdravím, někdy i životem. Jelikož je převýšení hladin vody okolo 8 metrů a vyvazovací prvky jsou až uplně nahoře, kam se absolutně nedá dosáhnout, pak zbývá jen držet se rukou žebříku a ručkovat (což je navíc dle plavebního zákona přísně zakázáno). Jelikož se komora při cestě proti proudu napouští ze strany komory, působí na loď velmi silný proud a mnohdy není v moci posádky loď udržet, pak hrozí buď že loď bude při napoušťění nekontrolovaně cestovat po komoře a narážet do boku komory ale také hrozí srážka s ostatními plavidly, nebo i pád osob do vody, což už je riziko, které bychom neradi zažili na vlastní kůži. Inspirací nám může být perfektně vybavená komora Štěchovice, která je opatřena plovoucími prvky, na které se loď vyváže a plováky pak soupají s hladinou a lana se nemusí ani převazovat. Po cestách ve vyspělích zemích Evropy se můžeme setkat i s velkým počtem levných a přesto bezpečných řešení. Například se na bok komory přivaří ode dna až na hráz ocelový profil, za který se provlékne lano a loď se pak také nemusí ani převazovat při stoupání hladiny vody, někde byl i v komorách tento systém ocelového profilu nahrazen lanem, to posloužilo také velice dobře. Jsem přesvědčen, že by se s touto komorou už mělo něco dělat. Lodní doprava každým rokem narůstá a určitě si tak po mnoha stovkách miliard proinvestovaných na českých silnicích a dálnicích zasloužila také nějakou modernizaci.

Autor: Tomáš Tvrdík | 3 podpisy

Více >
Petice proti zřízení kamerového systému v obci Zdiby 94 podpisů

Petice proti zřízení kamerového systému v obci Zdiby


Kamerový systém v obci Zdiby


Dne 6.10.2016 byla zveřejněna na webových stránkách obce Zdiby výzva a zadávací dokumentace pro veřejnou zakázku, nazvanou "Kamerový systém v obci Zdiby". 

Zadávací dokumentace velmi obecně uvádí, že kamerový dohlížecí systém bude v obci vybudován v souladu s požadavky OP Zdiby, Policie ČR a občanů obce. Ze zadání vyplývá, že kamerový systém má sloužit k odhalování  přestupků a trestné činnosti, k zajištění rozpoznávání RZ automobilů k výše uvedenému účelu.

Lze souhlasit s tím, že v obci s kvalitní infrastrukturou, dostatečně zajištěným předškolním a školním vzděláváním, službami apod. může být vybudování kamerového systému určitým navýšením bezpečnostního standardu života, doplňující činnost obecní a státní policie. 

Situace v naší obci je však diametrálně odlišná. Velmi podstatný je i ekonomický aspekt toho záměru.

Zadávací dokumentace "Kamerového systému v obci Zdiby" předpokládá hodnotu plnění ve výši 1.600.000,- Kč bez DPH. Hovoříme tedy o téměř 2 mil. Kč z rozpočtu naší obce, který je navíc pro rok 2016 schodkový. Z dosavadních informací není ani známo, že by pro tuto investici byla obcí podána jakákoliv dotační žádost. 

Z toho důvodu v dané situaci vnímáme zřízení kamerového systému v obci Zdiby za předražené a zbytné.

Domníváme se, že vyšší prioritu mají např.:

⦁    vybudování komunikací pro pěší, včetně přechodů pro chodce;
⦁    realizace chybějící povrchové úpravy komunikací v mnoha částech obce, včetně   oprav komunikací poškozených;
⦁    navýšení nedostatečné kapacity kanalizace v obci;
⦁    rozšíření veřejného osvětlení do  neosvětlených částí obce a současně oprava osvětlení nacházejícího se v havarijním stavu;
⦁    řešení nevyhovujícího technického stavu budovy staré školky, navýšení kapacity školky a školy, včetně zajištění tělocvičny a venkovního sportoviště pro školu;
⦁    zajištění lékařské péče v obci a rozvoj dalších služeb;
⦁    úprava pozemkových majetkových poměrů místního fotbalového hřiště, která brání jeho dalšímu rozvoji a vybudování odpovídajícího zázemí.

Nejsme přesvědčeni o nezbytnosti a naléhavosti této investice, ani o celkové její hospodárnosti. Zadavatelskou činnost navíc nevykonává obec Zdiby, nýbrž společnost MZP Consulting, s.r.o., se sídlem v obci Nebužely, z čehož lze dovozovat další související náklady. V neposlední řadě je třeba uvést, že ze zadávací dokumentace pro "Kamerový systém v obci Zdiby" není zřejmý rozsah dodávané zakázky ve vztahu k předpokládané ceně díla, tj. k částce 1.600.000,- Kč bez DPH. Zadávací dokumentace sice odkazuje na projektovou dokumentaci, ta však není zveřejněna. 

Za daných okolností by mohla být přechodným suplujícím řešením kamerového systému změna zaměření výkonu služby obecní policie obce Zdiby a provádění vyššího dohledu. 

 

Žádáme tedy, aby vedení obce Zdiby zrušilo vyhlášené výběrové řízení nazvané "Kamerový systém v obci Zdiby", současně aby se zasadilo o dosažení účelu, sledovaného navrhovaným kamerovým systémem efektivním nastavením charakteru činností obecní policie. 

Nadále uvítáme, pokud jako občané budeme moci na zajištění bezpečnosti v obci participovat např. formou veřejného projednávání nastavení bezpečnostních postupů a opatření v naší obci. 

 

Tuto výzvu potvrzujeme svým dále uvedeným podpisem.


 

 

 

 

Autor: Jitka Homolová | 94 podpisů

Více >
Uvolnění levého pruhu silnice II/608 od hranice obce Zdiby a Praha - řešení dopravní situace 654 podpisů

Uvolnění levého pruhu silnice II/608 od hranice obce Zdiby a Praha - řešení dopravní situace

''V roce 2014 byla zrekonstruována silnice 11/608 p. č. 1438/1 - Ústecká ulice v Dolních Chabrech v Praze. Od hranice katastru Hlavního města Prahy byl u této dříve dvouproudé silnice po ukončení rekonstrukce omezen provoz pouze do pravého pruhu. Levý pruh byl natřen bílými čarami, aby se stal pruhem neprůjezdným. 
V současné době se každý den v ranní špičce doprava na silnici 11/608 zastaví již před sjezdem na Klecany a auta stojí nebo velmi pomalu popojíždějí až do Prahy. Autobusy na linkách 370, 371, 372, 373 a 374 nabírají průměrně třicetiminutová zpoždění. 
Chtěli bychom, aby byl levý jízdní pruh Ústecké ulice směrem do centra uvolněn pro veškerou dopravu nebo minimálně pro autobusovou dopravu. Myslíme si, že uvolnění cca 1,5 km komunikace, kterou by mohli řidiči používat, by bylo přínosné pro průjezdnost tohoto úseku a zrychlení provozu. Je samozřejmě nutné dbát na bezpečnost, proto by měl být v místě odbočení do ulice Obslužná provoz sveden do jednoho pruhu a za tímto křížením znovu uvolněn. 
Na 1. km i 9. km sjezdu z dálnice D8, které jsou spojeny se silnicí 11/608 jsou průmyslové zóny a neustále vznikají další plochy skladových areálů, jejichž provozem bude nadále v budoucnu zvyšována dopravní zátěž tohoto území. 
Nemalé finanční prostředky vynaložené v roce 2014 na rekonstrukci Ústecké ulice při jejím používání jen z poloviny považujeme za nehospodárně vynaložené. 
Vzhledem k tomu, že ranní dopravní situace na dálnici D8 i silnici 11/608 směrem do Prahy začíná být neúnosná, dochází k narůstající nehodovosti v těchto úsecích, doprava se zbrzdí na obou silnicích v katastru obce Zdiby a pomalu popojíždí do Prahy, jsou kolony dennodenní problém. Při narůstajícím počtu osobních automobilů, které směřují do Prahy, a v každém cestuje většinou pouze jeden člověk, je důležité motivovat občany, aby používali pro cestu do Prahy hromadnou autobusovou dopravu. Při jejím použití se sníží počet automobilů na silnici a zároveň zrychlí doprava. Nyní ovšem mohou při jízdě autobusem počítat pouze s tím, že musí použít autobus odjíždějící o 30 minut dříve, než potřebují, aby se dostali včas do zaměstnání či školy.''

Celkově vzhledem k přísunu velkého množství obyvatel v minulých letech je třeba situaci na příjezdu do Prahy v dlouhodobém horizontu začít řešit. 
Vyzýváme Vás tímto, abyste se zasadili o to, aby byl levý jízdní pruh Ústecké ulice uvolněn pro veškerou automobilovou dopravu nebo minimálně pro autobusovou dopravu a aby se kraj začal zabývat tvorbou plánu na zlepšení celkové dopravní infrastruktury na severní části Prahy, což potvrzujeme níže svým podpisem.

Klára Čížková Rothová, Lukáš Drápela

 

Autor: Lukáš Drápela | 654 podpisů

Více >
petice za zklidnění dopravy v Hořovicích a řešení obchvatu města 43 podpisů

petice za zklidnění dopravy v Hořovicích a řešení obchvatu města

Vážený pane starosto.

Obracíme se na Vás jako obyvatelé města Hořovice, především ulic Příbramská a Pražská, 9.května, Tyršova s otevřeným dopisem - peticí, ve kterém sdělujeme naše obavy nad dopravní situací v našem městě.

V posledních několika měsících jsme zaznamenali zhoršení dopravní situace v našem městě. Týká se to zejména silnic č.  114  ( Pražská, 9.května, Tyršova ) a č. 1149 (ulice Příbramská).

 Zhoršení situace spočívá v několika aspektech:

- silnice 2. třídy jsou využívány nadměrnou kamionovou a nákladní dopravou. Hlavním problémem je, že silnice 2. třídy a 3. třídy nejsou ze své povahy určeny pro provoz kamionů a těžkých nákladních vozidel. Závažnějším problémem ovšem je, že ani jedna ze silnic není pro takovou dopravu určena – neexistuje dostatečné dopravní značení a zřejmě ani podklad silnic není pro takto těžký provoz určen, neboť dochází k ničení domů v okolí těchto komunikací i silnic samotných.

Nutno podotknout, že kamionová a nákladní doprava nerespektuje ani zákonem zakázané doby provozu, které jsou v době mimo prázdnin v neděli od 13:00 do 22:00 a v době prázdnin ještě v pátek od 17:00 do 22:00 a v sobotu od 07:00 do 13:00 (platí pro vozidla nad 7,5t a vozidla nad 3,5t s připojeným přípojným vozidlem).

V důsledku toho dochází zejména:

- k ohrožení zdraví a bezpečí všech, kteří se pohybují kolem komunikací a to zejména z důvodu hlučnosti a kouřivosti kamionů, nadměrné hlučnosti některý druhů motocyklů a jiných vozidel a kvůli četnosti provozu.

- znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť těžká kamionová doprava a nákladní vozidla způsobují, otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy. V důsledku toho dochází ke znehodnocení majetku, neboť se objevují praskliny a trhliny v omítkách a zdech!

- snížení kvality života všech zejména však na ulicích Pražská, 9.května, Tyršova, Příbramská a dále přilehlých ulic.

Vzhledem k výše uvedenému Vás proto vyzýváme, abychom situaci společnými silami začali řešit. Existuje dle našeho názoru několik efektivních způsobů řešení, které by z krátkodobého hlediska měly vést ke zklidňování dopravy v obci a z dlouhodobého hlediska by měly vést k zákazu či omezení vjezdu těžkých nákladních vozidel do města a k celkovému konceptu řešení dopravy kolem města: 

Měli bychom z titulu města začít aktivně pracovat na opatřeních, která povedou k vynucení dodržování rychlosti na území města. Tento tlak bychom měli zejména vyvíjet směrem k Policii ČR, městské policii  ale měli bychom i aktivně přijmout opatření, které by vynucení pravidel a represi přestupků podpořilo – například aktivními radarovými systémy, zpomalovacími semafory či retardéry.

Z dlouhodobého hlediska bychom měli také zvážit přijetí těchto opatřeních:

   - vytvořit tzv. adaptační úsek pro postupné snižování rychlosti pomocí např. dopravního značení, menší šířky jízdního pruhu nebo příčných prvků na vozovce a to ještě před vjezdem do města.

   - změnit uspořádání na vjezdu do města tak, aby znemožnilo vjíždět vysokou rychlostí a to pomocí například vjezdových ostrůvků, fyzickému zúžení, malé okružní křižovatky atp.

  - vytvořit přirozené bariéry při průjezdu obcí – například vytvořením přechodů pro chodce, které na některých místech ulic Příbramská , Pražská, Tyršova i  9. Května chybí, a která by vedly ke změně režimu průjezdu městem.

- měli bychom uvažovat o dalších zklidňujících opatřeních, např.:

  - Informační opatření, která upozorňují účastníky provozu, že se očekává určité chování – například umístěním dopravních značek s omezením rychlosti či informační tabule atp.

  - úpravy v horizontálním (zúžení vozovky) i vertikálním směru (výškové vychýlení příčnými prahy).

Ale především, měli bychom opět aktivně otevřít debatu dávno plánovaného obchvatu města a přednést požadavek na kompetetní orgány státní správy. Vypadá to, že se v několika posledních letech nepodniklo vůbec nic a chování města a zastupitelů spíše připomíná smíření s danou situací.

Obecného zamezení vjezdu kamionové a nákladní dopravy do města Hořovice či alespoň vymezení doby, v rámci které není vjezd přípustný (noční klid, soboty, neděli, svátky aj.). Tuto skutečnost lze navrhnout, neboť se lze domnívat, že komunikace je využívána kamionovou dopravou za účelem zkrácení si z dálnice D5 směrem na jih či vyhnutí se placeným úsekům. Tento podnět by tedy mohl být vydán a stanoven přímo obcí s rozšířenou působností po písemném vyjádření příslušného orgánu Policie ČR a to dle zákonů č. 13/1997 Sb., č. 361/2000 Sb. Zde se lze mimo jiné dočíst, že pozemní komunikace smí být užívány bezplatně obvyklým způsobem a k účelům, ke kterým jsou určeny, přičemž silnice 2.třídy a 3. Třídy nejsou určeny pro tranzitní přepravu.

Měli bychom začít vyvíjet tlak na krajské úřady, abychom docílili snížení přípustné hmotnosti průjezdu městem po zmíněných silnicích. Tím bychom alespoň částečně zamezili vjezd nejtěžších kamiónu do naší města.

Tento otevřený dopis - petice je adresován zejména panu starostovi a zastupitelům města Hořovice a měl by sloužit jako startér pro diskuzi k opatřením, která můžeme přijmout ihned a na kterých bychom měli začít pracovat. Účinnějšího a rychlejšího postupu ovšem dosáhneme i kolektivní cestou. Dokážeme si představit, že se stejnými problémy se potýkají přilehle obce kolem silnice 114. Jsme připraveni  vést diskuze tak, abychom v některých otázkách postupovali konzistentně a zejména společně.

Přílohou tohoto dopisu je seznam všech, kteří s podporou neváhali.

Očekáváme, že povedete a vyvoláte diskuzi na toto téma na některém z blížících se zasedání zastupitelstva.

Za obyvatele města Hořovice

Ing. Karel Hasman, Anýžova 96, Hořovice

v Hořovicích 22.9.2016 ( Světový den bez aut )

Autor: Karel Hasman | 43 podpisů

Více >
Petice za dobrou alternativu středočeské dálnice D3 56 podpisů

Petice za dobrou alternativu středočeské dálnice D3

Území na jih od Prahy (mezi Prahou a Meznem) je významnou rekreační oblastí, zároveň však zdejší obyvatelé v rozvíjejících se obcích denně dojíždějí do větších měst za zaměstnáním. Oba tyto vlivy kladou velké nároky na dopravní obslužnost a současně ochranu a citlivost přístupu ke zdejší krajině. Základní podmínkou udržitelného využívání území je proto chytré a efektivní řešení osobní dopravy, které by nenarušovalo přírodní a kulturní hodnoty území.

 

Znepokojuje nás, že

- je stále prosazován v mnoha ohledech zastaralý projekt tzv. Západní varianty dálnice D3, který trpí zásadními nedostatky,
- není věnována dostatečná pozornost rozvoji místní efektivní dopravní sítě a obyvatelé jsou de facto nuceni strádat v dopravních zácpách či strpět dlouhé objíždění a denně řešit obtížnou cestu zejm. za prací do větších měst.

Podporujeme proto iniciativu Alternativa středočeské D3 a požadujeme

1) vypracovat alternativní návrhy řešení dopravní obslužnosti dotčeného území s důrazem na využití veřejné dopravy, návaznosti na Pražskou integrovanou dopravu, železnici a vhodné silniční trasy
2) bezodkladně modernizovat silnici I/3 v úseku Mirošovice – Mezno výstavbou dalších jízdních pruhů, obchvatů obcí ležících přímo v její trase (Olbramovice, Miličín aj.), mimoúrovňových křižovatek, přechodů či tunelů (apod.) tak, aby byla zajištěna plynulá průjezdnost této silnice a snížena zátěž životního prostředí obyvatel dotčených obcí
3) koncepční podporu rozvoje obcí směřující k místní stabilitě a zvýšení kvality života obyvatel, nikoliv ke zvyšování zátěže životního prostředí, plýtvání zdroji a závislosti na vzdálených regionech
4) odložit záměr výstavby středočeské D3 a důsledně aktualizovat podklady pro její ev. výstavbu na základě

odborných studií, které nebudou vycházet z údajů starších 10 let před uvažovaným termínem výstavby,
5) zohlednit přínos modernizovaného IV. železničního koridoru Praha – České Budějovice pro dopravní obslužnost dotčeného území
6) zohlednit přínos modernizované silnice I/3 pro dopravní obslužnost dotčeného území
7) zohlednění technické a finanční náročnosti řešení vzhledem k jejímu přínosu

Autor: Roman Andres | 56 podpisů

Více >
PETICE na podporu starostky obce Mgr. Jany Münzbergerové 81 podpisů dosaženo

PETICE na podporu starostky obce Mgr. Jany Münzbergerové

Vážení zastupitelé, vážení spoluobčané,

v posledních dnech rozvířily atmosféru naší obce znepokojivé informace o počínání některých občanů a zastupitelů, kteří se rozhodli zaútočit na dobré jméno a funkci starostky Jany Münzbergerové.

Je-li špiněno jméno člověka, nemělo by se mlčet. A nemělo by se mlčet a nekonat, je-li dokonce potají plánováno odvolání paní starostky, kvůli krokům, kterými se poctivě snaží hájit zájmy obce jako celku. Jedná se hlavně o připravovanou dočasnou stavební uzávěru, která by měla zabránit nevratným stavebním změnám na některých pozemcích určených k výstavbě a přispět k rozumné úpravě územního plánu obce. Současný územní plán obce ve spojení s plány některých developerů hrozí dalším nekontrolovatelným nárůstem rodinných a zejména bytových domů v obci a s tím spojený růst obyvatel, aut, dětí školou povinných atd. bez výstavby odpovídající infrastruktury. To vše by zkomplikovalo život v mnoha ohledech nám všem.

To dokonce uznávají i ti zastupitelé, kteří svým hlasováním následně nechávají volnou ruku developerům. Za naprosto skandální považujeme např. výrok paní zastupitelky Těthalové před hlasováním zastupitelstva o stavební uzávěře, kdy paní Těthalová veřejně na zasedání 7.3.2016 uvedla: „….Chápu, že se nemůže tolik stavět a být jedna střecha na druhé, auta se sem nevejdou, děti se sem nevejdou atd. ….Ale pro nás jako rodinu je to nekomfortní……já budu hlasovat proti stavební uzávěře.“ Zastupitelka tak veřejně i s přiznáním dala přednost svému soukromému zájmu, neboť její rodina je spoluvlastníkem dotčených pozemků, před zájmem veřejným!

Stejně tak zastupitel Krása na následujícím veřejném zasedání 11. 4. 2016 řekl: „… já vás znova, předkladatele těchto návrhů (pozn. stavební uzávěry), žádám o zvážení, jestli to chcete vztáhnout na všechny pozemky, o kterých jste tu mluvili. Já za sebe říkám, že pokud na ten pozemek, jehož jsem spolumajitelem, to budete vztahovat, já budu živým příkladem, že to je konfliktní opatření.“ Oba dva citovaní zastupitelé jsou v morálním střetu zájmů a upřednostňují svůj soukromý zájem nad zájmy obyvatel, které zastupují.

Nepokrytá snaha obhajovat soukromé zájmy a zájmy developerů vyústila do podoby útoku na paní starostku Münzbergerovou. Její odvolání má za cíl zabránit dočasné stavební uzávěře a připravovaným změnám územního plánu. Výše popsanou situaci považujeme my níže podepsaní za naprosto nepřijatelnou a proto:

My níže podepsaní občané obce Husinec – Řež prostřednictvím této petice podporujeme Janu Münzbergerovou jako řádně zvolenou starostku naší obce a požadujeme její setrvání ve funkci. Dále požadujeme, aby zastupitelstvo obce pokračovalo v krocích, které omezí potenciálně konfliktní a předimenzovanou plánovanou výstavbu v obci (dočasná stavební uzávěra u vybraných pozemků určených k výstavbě, změna územního plánu a uvedení územního plánu obce do souladu s reálnými možnostmi obecní infrastruktury).

Autor: Martin Kubica | 81 podpisů

Více >
PETICE PROTI VÝSTAVBĚ VODNÍ NÁDRŽE NA KLENICI U VANČUROVY ULICE V MLADÉ BOLESLAVI 90 podpisů

PETICE PROTI VÝSTAVBĚ VODNÍ NÁDRŽE NA KLENICI U VANČUROVY ULICE V MLADÉ BOLESLAVI

My níže podepsaní občané podáváme touto peticí

NESOUHLAS S VÝSTAVBOU RYBNÍKA / NÁDRŽE na vodním toku Klenice

My níže podepsaní občané podáváme tuto petici zejména z těchto důvodů:

Vodní dílo, ke kterému vyjadřujeme svůj nesouhlas, nebude plnit městem Mladá Boleslav deklarovaný cílový účel – čerpat vodu na požáry z důvodu mělké vodní nádrže a nebude vhodné pro rekreační účely.

Množství naplavenin, které se zde budou shromažďovat po vydatnějších deštích a jarních táních, bude z vodohospodářských důvodů vyžadovat pravidelnou revitalizaci díla. Navrhovanou vodní nádrž nelze zcela vypustit. Čištění, ke kterému se vedení města zavázalo, je značně nákladné. Nejen vlastní odbahnění, ale i sušení kalu, jeho přeprava a uskladnění budou trvalou několika milionovou finanční zátěží města, tedy nás všech, a perioda nutného čištění vzhledem k malému objemu díla bude kritická.

Zatopením této části lesoparku Štěpánka bude zásadně ohrožena existence 150 let starých lip, které zde tvoří cenné stromořadí a jehož ekologická škoda by úhynem, z důvodu trvalého zamokření, přesáhla stovky tisíc korun.

Značné obavy jsou ze zatopení podsklepení okolních domů spodními vodami, ze zvýšení hlukové zátěže rekreačním provozem díla, z nárůstu bezpečnostních rizik a z nedostatečně zajištěného parkování.

Nádrž představuje zhoršení povodňové situace. Současná louka při postupném zaplavování odčerpá značné množství povodňové vody vsakem. Nádrž naopak více vody pojmout nemůže, a tak vznikne riziko jejího vylití do přilehlých částí této lokality.

Zásadně vzroste hygienické riziko dopadu díla na blízkou lokalitu a potenciální zdravotní rizika vázaná na stojaté vody.

Argumentace vedení města, že záměr je jen návratem zpět k původnímu rybníku, je naprosto nepodložená. V těchto místech stával pouze sezonní rybník, který sloužil pivovaru a na jaře se zase vypustil.

Nádrž je nejméně vhodným a přitom nejdražším řešením. Studie vypracovaná odborníky hovoří o daleko vhodnějším využití prostoru – meandrech, které by vrátily Klenici její původní přírodní ráz.

Jsme PRO realizaci dlouhodobě udržitelného řešení zanedbaného toku Klenice formou profesionálně vybudovaných MEANDRŮ, které jsou přírodě blízké, zpomalí tok Klenice, zpříjemní klima zdejší lokality, zvětší biodiverzitu a zatraktivní celé toto území.

Petiční výbor:

Milada Vrbová, Zalužanská 1276, Mladá Boleslav, předsedkyně ZO ČSOP Klenice

Ing. Zdeněk Šváb, Hwiezdoslavova 682, Mladá Boleslav

František Vidner, Jilemnického 676, Mladá Boleslav

Zastupováním jsou pověřeni všichni tři členové.

Autor: Milada Vrbová | 90 podpisů

Více >
Lakovna BENET - Čejetice u Mladé Boleslavi 24 podpisů chybí 76

Lakovna BENET - Čejetice u Mladé Boleslavi

My, níže podepsaní občané, žádáme prostřednictvím této petice dle čl. 18 Listiny práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním, aby bylo co nejdříve zahájeno jednání o odstranění stavby s okamžitým zákazem provozu činnosti, která je v rozporu s funkčním využíváním ploch respektive s územním plánem (regulativem) pro tuto lokalitu.
Společnost BENET AUTOMOTIVE s.r.o., IČO 261 96 891, Chobotecká 365, Čejetice, 293 01  Mladá Boleslav 1, provozuje sériovou výrobu lakování, broušení a kompletaci dílů pro automobilový průmysl. Tato činnost probíhá ve třísměnném provozu v těsné blízkosti obytné zóny. Tato činnost je provozována v rozporu s kolaudačním řízením. Na tuto skutečnost je neustále upozorňován stavební úřad v Mladé Boleslavi. Bohužel díky liknavému přístupu pracovníků MMMB k této záležitosti je tato situace již déle než půl roku v řízení. Každodenními exhalacemi, výpary a hlukem tato činnost narušuje běžné občanské soužití v této lokalitě. V těsné blízkosti provozu lakovny se nachází také zahrádkářská kolonie, kde pěstují obyvatelé Čejetic různé plodiny. Pravděpodobně již nebudou tak zdravé jako doposud!
Jako občané již řadu měsíců na tuto situaci a nutnost jejího systémového řešení bezúspěšně upozorňujeme. Na základě častých podnětů byla provedena kontrola pracovníky stavebního odboru MMMB. Závěrem této návštěvy, ale bylo zahájení řízení na změnu/dodatečné povolení stavby. V tomto případě jde o porušení platného regulativu pro toto katastrální území, ve kterém je povolena pouze výrobní, skladovací a obslužná složka s mírnou zátěží okolí. Čekat, už ale dál nechceme. Neustálé oddalování rozhodnutí přináší rizika v podobě, stále se zhoršující kvality ovzduší a občanského soužití v této oblasti. V neposlední řadě také obtěžující hluk s rušením nočního klidu při střídání směnného provozu.
Žádáme proto zastupitele a stavební odbor města Mladá Boleslav, aby se zahájením řízení na odstranění stavby a zakázání činnosti začali neprodleně zabývat a prosadili tak bezodkladnou nápravu situace. Žádáme, aby tak opět zajistili zdravé a důstojné bydlení v lokalitě Čejetic u Mladé Boleslavi a občané byli opět ve středu jejich zájmu.
 
Za petiční výbor:
Patrik Suder, Čejetice

Autor: Patrik Suder | 24 podpisů

Více >
„CHCEME ZACHOVAT TOPOLOVOU ALEJ MEZI ČERNOŠICEMI A RADOTÍNEM. “ 427 podpisů

„CHCEME ZACHOVAT TOPOLOVOU ALEJ MEZI ČERNOŠICEMI A RADOTÍNEM. “

Vážený pane starosto,
nesouhlasíme s připravovaným úplným vykácením topolové aleje na levém břehu Berounky z Černošic  do Radotína a s možným souvisejícím zneužitím dotačních titulů   k této akci. Vykácení více jak 200 stromů by bylo naprosto nepřijatelným a vandalským činem poškozujícím dobré jméno Černošic a Radotína. 

My, níže podepsaní, protestujeme proti chystané holoseči významného krajinotvorného prvku a biotopu. Topolová alej plní různé nezastupitelné funkce jako je například regulace toku při povodni, větrolam, krajinotvorba, mikroklima, hnízdní příležitosti, produkce kyslíku a podobně.
Pokud je alej natolik zanedbaná, že se musí kácet, měla by za to  být vyvozena odpovědnost v souladu se zákonem 114/1992 Sb. vůči tomu, kdo je povinen údržbu a postupnou obnovu aleje provádět.
Je známo, že po ořezu většina stromů přežije 10 až 15 let. To je doba, za kterou v aleji vyrostou nové stromy jako náhrada za pokácené.                                        

Požadujeme proto na objednávce města nezávislý dendrologický posudek například od Agentury pro ochranu přírody a krajiny.       

Vážený pane starosto, vyzýváme Vás, abyste se zasadil o to, aby alej zůstala jako celek zachována a aby byl vytvořen mechanismus její postupné obnovy.

 

Petiční výbor ve složení:
Ing. Jitka Landová, Na drahách 1377, Černošice 

Pavel Dražan, Vrážská 1008, Černošice

Ing. Jan Jelínek, CSc., Strakonická 1601, Černošice

Václav Vojíř, Výpadová 1329/8, Praha Radotín
 

Autor: Jan Jelínek | 427 podpisů

Více >
„Ne uzavření silnice III/0032 v úseku mezi I. a II. částí Průhonického parku“ 57 podpisů dosaženo

„Ne uzavření silnice III/0032 v úseku mezi I. a II. částí Průhonického parku“

Vážený pane hejtmane,
v nejbližších dnech má Váš úřad jednat o požadavku Botanického ústavu AV a obce Průhonice o uzavření a vyřazení silnice č. III/0032 v úseku mezi I. a II. částí Průhonického parku z veřejné silniční sítě a začlenění této komunikace do pozemku Průhonického parku. 

My, níže podepsaní, protestujeme proti jejímu uzavření a nesouhlasíme se záměrem Botanického ústavu AV a obce Průhonice. Vzhledem ke stále se zvyšujícímu dopravnímu zatížení obce Dobřejovice a jejího blízkého okolí (exit 8 dálnice D1, Pražský okruh R1, a silnice II/101 Říčany-Jesenice) je silnice III/0032 při dopravním kolapsu těchto tahů (hlavně dálnice D1), který v tomto úseku bývá velmi častý, jediným nouzovým řešením pro bezpečné a rychlé spojení s Fakultní Thomayerovou nemocnicí v Krči a Prahou (nejen pro občany Dobřejovic, ale i přilehlých obcí). Zároveň s uvažovanou výstavbou komerční zóny mezi obcí Průhonice a exitem 8 dálnice D1, kde by mělo být vytvořeno cca 3000 parkovacích míst a s tím související nárůst dopravy v této lokalitě je naprosto zřejmé, že uzavřením této silnice dojde k zásadnímu zásahu do života občanů Dobřejovic a přilehlých obcí. Tato komunikace má také nezanedbatelný význam pro rekreační aktivity  - vede zde cyklostezka - tato silnice je hojně využívaná cyklisty z celé jižní části Prahy jako nejlepší spojnice do oblíbených přírodních rekreačních oblastí. Zároveň právě probíhá oprava mostu na této komunikaci na základě veřejné zakázky ev. č. 0032-2 Rozkoš ve výši 4,34 mil. Kč bez DPH, která je hrazena z veřejných prostředků a vyhověním požadavku Botanického ústavu AV a obce Průhonice na začlenění této části komunikace do pozemků Průhonického parku by došlo nejen k plýtvání veřejných zdrojů, ale také neoprávněného zhodnocování majetku žadatele. Silnice III/0032 je historickou komunikací, která vždy oddělovala dvě části Průhonického parku. Uzavření silnice považujeme jako nelogický krok jak ve vztahu k historii, kdy o výše uvedené důležitosti komunikace svědčí její vznik a její zachování do dnešní doby, tak ve vztahu k současnosti, kdy se vynakládají nemalé finance na vznik funkčních (tedy na sebe navazujících) komunikačních sítía budování potřebných spojnic k již existujícím cestám. Uzavřením této silnice popíráme nejenom historii, současnost, ale i budoucnost.......

Vážený pane hejtmane, vyzýváme Vás, abyste se zasadil o to, aby Váš úřad nevyhověl kladně žádosti Botanického ústavu AV a obce Průhonice o uzavření a vyřazení silnice č. III/0032 v úseku mezi I. a II. částí Průhonického parku z veřejné silniční sítě a začlenění komunikace do pozemku Průhonického parku, což potvrzujeme níže svým podpisem.

 

Petiční výbor ve složení:
Jozová Jolana, předsedkyně spolku Moderní Dobřejovice, U zámku 218, Dobřejovice 251 70

Ladislav Bezouška, místopředseda spolku Moderní Dobřejovice, Skalická 122, Dobřejovice 251 70 

Tomáš Kubíček, člen spolku Moderní Dobřejovice, Skalická 52,Dobřejovice, 251 70

Petiční výbor zastupuje: Jozová Jolana, předsedkyně spolku Moderní Dobřejovice, U zámku 218, Dobřejovice 251 70

 

Autor: Jolana Jozová | 57 podpisů

Více >
Petice proti výstavbě obchodní zóny (supermarketu Billa) na území Jílového u Prahy/Radlíka 157 podpisů

Petice proti výstavbě obchodní zóny (supermarketu Billa) na území Jílového u Prahy/Radlíka

Vzhledem k tomu, že Česká republika má již velmi hustou síť supermarketů a že dochází k jejich postupné redukci, nepovažujeme za nutné, aby byl supermarket Billa vybudován i v Jílovém u Prahy. Ve vzdálenosti od 8 km do 11 km od Jílového je možné nakoupit ve 4 supermarketech podobného charakteru (Kamenice, Jesenice).

 

Považujeme za nedostačující komunikaci mezi městem a občany. Žádáme, aby město v budoucnosti předem a v plném rozsahu informovalo občany o takto zásadních rozhodnutích, za jaké považujeme i výstavbu supermarketu Billa. V tuto chvíli je podepsaná smlouva o spolupráci s firmou Albet, která má supermarket Billa postavit, aniž by město o tomto záměru informovalo občany v Jílovských novinách a na webových stránkách města. Občané se díky tomu nemohou k rozhodnutí města v dostatečné míře vyjádřit.

 

Budova supermarketu je architektonicky zcela nevhodná pro tuto lokalitu, navíc naruší výhled do krajiny při vjezdu do našeho města. Rovněž svým provozem zhorší kvalitu bydlení v okolní zástavbě – viz. obrázek 

 

Domníváme se, že výstavba supermarketu Billa ohrozí obchodníky na náměstí. Ti potřebují k udržení podnikání sezonní zákazníky. Vydělávají si tím na zimní měsíce, kdy jsou tržby nižší. Obáváme se zániku některých obchodů na náměstí, což by mělo dopad nejen pro místní živnostníky, ale i na kulturní hodnotu historického centra města. Proto žádáme, aby město preferovalo místní obchodníky.

 

Podporujeme zachování sítě menších obchodů.

 

Upřednostňujeme jednání s vlastníkem objektu, ve kterém je v nájmu diskont Norma o možnostech pronájmu jinému obchodnímu řetězci.

 

Nepodporujeme jakékoliv vyvolané investice spojené s výstavbou supermarketu Billa z rozpočtu města Jílového u Prahy.

 

Autor: Jana Koutníková | 157 podpisů

Více >
Ne sběrnému dvoru 15 podpisů

Ne sběrnému dvoru

My níže podepsaní občané nesouhlasíme s navrhovanou změnou č. 2 územního plánu obce Hlásná Třebaň, podanou pod jednacím číslem MBE/77652/2014/ÚPRR-MiJ  Městskému úřadu v Berouně tkající se výstavby sběrného dvora a navazující komunikace. A to především z těchto důvodů:
místo pro zbudování sběrného dvora je zcela nevhodné pro svou nedostačují infrastukturu,
Plochy pro zástavbu se nachází v rekreační zóně, a hraničí s 2. a 3. zónou  CHKO Český Kras.

Plochy nejsou snadno dostupné pro občany, zvláště v zimních měsících, kdy obslužné komunikace k zámku jsou obtížně sjízdné i pro osobní automobily. Navíc se plochy TI5 a KM5 nacházejí v těsné blízkosti zástavby a stávající přístupové obslužné komunikace jsou přímo v zástavbě.

Očekávané negativní vlivy případné realizace záměru na obyvatele v okolí:

- hluk při provozování objektu,

- hluk a emise plynných, tuhých i toxických znečišťujících látek vlivem dopravní obsluhy objektu,

- nebezpečné dopravní situace v okolí objektu na jediné obslužné komunikaci k nemovitostem v rozvětvené a slepé ulici K Zámku,

- vlivem častých a silných nárazových větrů v místě záměru může docházet k rozmetání odpadů po obytné zástavbě,

- při přívalových deštích dochází k splavení půdy a nečistot do zahrad po navrhovaným objektem.

- rovněž přichází v úvahu i riziko znečištění spodních vod, kterými jsou napájeny studně.

Z těchto výše uvedených důvodů žádáme zvolení jiného, daleko vhodnějšího místa.

Autor: Kateřina Zelinková | 15 podpisů

Více >
Za přijetí právní úpravy navrácení původní výše příspěvku na péči 4 podpisy

Za přijetí právní úpravy navrácení původní výše příspěvku na péči

Petice za přijetí právní úpravy navrácení původní výše příspěvku na péči pro hendikepované občany.

My, níže podepsaní žádáme Ministerstvo práce a sociálních věcí, Poslaneckou sněmovnu Parlamentu České republiky a Senát České republiky, aby podnikly urychlené kroky k přijetí změny zákona o sociálních službách:

1. kterým budou nově nastavena objektivní kritéria pro posouzení stupně závislosti osoby žádající příspěvek na péči;
2. kterým bude upravena výše příspěvku na péči pro osoby do 18 let a starší 18 let na výši platnou před změnou přijatou zákony č. 364/2011 Sb. a 366/2011 Sb.,
 

Neboť:

protože protestujeme proti změně předpisů, na jejichž základě došlo k dramatickému snížení příspěvku na péči handicapovaným osobám v rámci tzv. Drábkových sociálních reforem. Tato zákonná úprava nastavila posuzování osoby namísto původních 36 kritérií nově podle deseti základních životních potřeb. Podle nového nastavení není možné nárok na příspěvek na péči objektivně posoudit a v důsledku toho se stovky příjemců propadly do nižších kategorií a přišly i o třetinu příspěvku, aniž by se změnila jejich situace; některým byl odebrán úplně. Zcela zásadní je zhoršení situace u dětí i dospělých osob, zcela odkázaných na pomoc druhých. Nejvíce jsou postiženy rodiny, které se rozhodly o handicapované pečovat osobně, tedy fungovat tak, jak morálně rodina fungovat má. V takovém případě musí rodič nebo jiný člen rodiny opustit své zaměstnání a pak je snížení příspěvku až o 4000 Kč měsíčně při přeřazení do nižší kategorie velmi významné. Tato částka chybí i samotným handicapovaným, kteří si za ní musejí pořizovat pečovatele, asistenty ve škole, léky, pomůcky, platit dopravu k lékaři nebo do školy apod. Na volnočasové vyžití nebo dovolenou už určitě nezbývá. Stát přitom na jedné straně vynakládá v podstatě nepřiměřené prostředky na bydlení v sociálních ubytovnách, ze kterých profitují podivní provozovatelé a na druhé straně diskriminuje skupinu handicapovaných snížením jejich již tak omezeného životního standardu. Co se stane s jejich kvalitou života? Teplo, postel a jídlo dostanete přece i ve vězení.

 

I přes sliby ze strany MPSV, dané na podzim 2013, se v této oblasti pro handicapované stále nic nedělá.

Děkujeme.

 

Petice bude předána Ministerstvu práce a sociálních věcí, Poslanecké sněmovně České
republiky a Senátu České republiky.

 

Petici podává: LOVI, z.s., se sídlem Na Vysoké II 242/18, IČ: 02464187
zastoupený předsedou Rady Danielou Flanderkovou

Autor: Zdeněk Flanderka | 4 podpisy

Více >
Nechceme "satelitní městečko" v Podkozí 46 podpisů

Nechceme "satelitní městečko" v Podkozí

Petice proti změně Z1.12 územního plánu obce Chyňavy - tj. ZASTAVĚNÍ VÍCE NEŽ 2 HEKTARŮ KOLEM ZASTÁVKY V PODKOZÍ

 

My, níže podepsaní obyvatelé Podkozí, obyvatelé a chataři z trampských osad kolem Kačáku, obyvatelé okolních obcí a občané ČR i EU

 

prostřednictvím této petice žádáme zastupitelstvo obce Chyňava/Středočeský kraj, aby:

 

=>  odmítlo změnu Z1.12, tedy vyčlenění nynější zemědělské plochy o výměře 23 549 m2 k zástavbě

=>  zajistilo vybudování požadované místní komunikace včetně oboustranné aleje bez vytvoření podmínek pro okolní rozsáhlou zástavbu

=> uznalo jedinečný genius loci stávajícího Podkozí

 

Důvody, které nás vedly k sepsání této petice:

# V této části obce jsou již nyní problémy se zajištěním nezávadné pitné vody.
# Lokalita není (a zřejmě v dohledné době nebude) odkanalizována, ani plynofikována.
# Dopravní spojení na Prahu je možné pouze individuální automobilovou dopravou.
# Změna povede k záboru orné zemědělské půdy v oblasti, kde je jí už nyní nedostatek.
# V obci Podkozí je slabá občanská vybavenost – chybí obchod a další služby.

 

Zásadně nesouhlasíme s tvrzením z dokumentace: "Územní plán obce Chyňava včetně jeho navrhované změny č.1 přispívá k vyváženosti vztahu podmínek pro příznivé životní prostředí, pro hospodářský vývoj a pro soudržnost obyvatel.“

 

Tato petice vyjadřuje tento názor:

Nechceme v Podkozí „satelitní městečko!“

Děkujeme, že tuto petici zvážíte.

 

Za petiční výbor:

Ing. Mgr. Kateřina Polačková Husová, Podkozí 611E

Ing. Ĺubica Kotoučková, Podkozí 317E

Miloslav Routa, Podkozí 135

Autor: Kateřina Polačková Husová | 46 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

Středočeský x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj