Nesouhlasíme s výstabou mělnické cyklostezky 94 podpisů chybí 406

Nesouhlasíme s výstabou mělnické cyklostezky

Vážený pane starosto, vážení zastupitelé města Mělníka.

 

My, níže podepsaní občané města Mělníka a okolí zásadně nesouhlasíme s výstavbou cyklostezky v úseku od Hadíku směrem k bývalým lázním.

Plánovaná trasa nové mělnické cyklostezky vede podél Labe, kde žije několik druhů chráněných živočichů a je i hojně využívána nejen místními, ale i návštěvníky města k procházkám, sportování, rybaření, venčení psů, koupání a spoustě dalších aktivit. Dále stezka má pokračovat strmým kopcem, který zdolá opravdu jen velmi zdatný cyklista (převážná většina z kola sesedá a tlačí) do parku Na Polabí, kde má být svedena na Pražskou ulici. Ovšem co bude bránit cyklistům nepokračovat v jízdě do města příjemným prostředím parku. Z parku Na Polabí se rázem stane neznačená cyklostezka.

Mělničané nejsou turisté, kterým se stačí podívat na řeku z vyhlídky za zámkem. My tu žijeme a chceme žít. Tímto projektem vezmete místním obyvatelům jedno z posledních míst přírody na Mělníku. Nechceme u řeky asfaltovou silnici využívanou cyklisty pouze několik měsíců v roce. Nechceme u Labe asfalt vůbec. Chceme tento úsek využívat všichni bez omezení k trávení volného času v přírodě.

Žádáme Vás proto o zastavení projektu cyklostezky v úseku Hadík – staré lázně.

 

 

Děkujeme

Autor: Pavel Peroutka | 94 podpisů

Více >
Za výstavbu polikliniky na vhodnějším místě a vybudování velkého parku pro Neratovice 100 podpisů

Za výstavbu polikliniky na vhodnějším místě a vybudování velkého parku pro Neratovice

My, níže podepsaní občané Neratovic (nad 18 let,
s trvalým bydlištěm v Neratovicích, Byškovicích, Korycanech, Lobkovicích či Mlékojedech), žádáme členy Zastupitelstva města Neratovice, aby umožnili vytvoření velké klidové a relaxační zóny – parku pro současné i budoucí obyvatele Neratovic – rozšířením plochy zeleně od křižovatky ulic Mánesova a Dr. E. Beneše (u pizzerie Mexikano) o areál po zbourané Mateřské školce Urxova.

Navrhujeme co nejrychlejší schválení přesunu umístění nové polikliniky před budovu Zdravotnické záchranné služby – zejména z důvodu logičtější přístupnosti z ulice Dr. E. Beneše a napojení na současnou i budoucí dopravní situaci v dané oblasti.

Žádáme zastupitele o projednání a schválení záměru dílčí změny stávajícího územního plánu ve zrychleném postupu podle § 55 stavebního zákona.

Mapa ke stažení na www.bit.ly/parkneratovice
 

Hlavní výhody přesunu umístění:

Nová poloha bude lépe prostorově navazovat na nově vzniklé autobusové a železniční zastávky a jejich přístupnost.
Bude využita plocha, která více navazuje
na parkoviště a komunikaci.
Dojde k záboru minimální části zeleně, která navíc není v současnosti téměř využívána.
Nová poloha je prostorově výhodnější vzhledem k okolním objektům, protože se, kromě jednoho bytového domu, dostane oproti ostatním více
do úkosu, tj. lidé na ni nebudou přímo vidět z oken.
Výhodnější řešení parkování: Poloha objektu
u stávajícího parkoviště je výhodná také proto, že ordinace lékařů obecně otevírají v době, kdy je většina celého přilehlého parkoviště až po ulici
28. října vyparkovaná, protože lidé ráno odjíždějí
do zaměstnání. Odpoledne se ordinace většinou zavírají v době před návratem obyvatel
ze zaměstnání, tedy parkovací plochy by mohly být částečně využity pro polikliniku.

 

 

 

Autor: Pavel Novotný | 100 podpisů

Více >
Petice za umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun 5 podpisů

Petice za umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.

 

Podatel:

Ing. Karel Hasman

Anýžova 96

26801 Hořovice

Datum narození: 1.8.1956

 

Adresáti:

Město Hořovice, Palackého nám. 1, 26801 Hořovice

Město Zdice, Husova 2, 26751 Zdice

Městys Cerhovice, nám. Kapitána Kučery čp.10, 26761 Cerhovice

Obec Lochovice, Lochovice 77, 26723 Lochovice

Obec Felbabka, Felbabka 79, 26801 Hořovice

Městys Jince, Čsl. dělostřelců 172, 262 23 Jince

Obec Libomyšl, Libomyšl 71, 26723 Lochovice

Obec Hluboš, Hluboš 3, 262 22 Hluboš

Obec Čenkov, Čenkov 66, 262 23 Jince

Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje, p.o., Zborovská 11,

15021 Praha 5

Policie ČR, Dopravní inspektorát,Žežická 498, 261 23 Příbram V –Zdaboř

 

Vážení,

my, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme o umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun v úseku od sjezdu č. 34 a sjezdu č. 28 dálnice D5 až k silnici 1. třídy I/18 v Příbrami v souvislosti s neuspokojivou dopravní situací v obcích, kterými prochází silnice 2. a 3. třídy č. II/605, II/114, II/117, II/118 a III/1149.

Zdůvodnění:

silnice II. a III. třídy ve výše zmíněné oblasti jsou nadměrně využívány tranzitní kamionovou a jinou nákladní dopravou i přesto, že nejsou pro takovou dopravu určeny. Je zřejmé, že ani podklad silnic není schopen této zátěži odolat, čímž dochází k nadměrnému ničení povrchu komunikací, opotřebování krajnic a ke znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť přetížená nákladní vozidla způsobují otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy.
V důsledku toho dochází také k ohrožení zdraví a bezpečnosti občanů, kteří se pohybují kolem komunikací, a to zejména z důvodu nadměrné hlučnosti, prašnosti a exhalací. Je tak snížena kvalita života všech obyvatel v okolí těchto komunikací.
Plánovaná první část východního obchvatu města Hořovic je jen částečné řešení, které tranzitní dopravu odklání z centra města Hořovic. Navíc s největší pravděpodobností přenese dopravní zatížení do okolních obcí, v nichž problém nadměrné dopravy také není dořešen.
Směrový průzkum, který proběhl v roce 2017 v Hořovicích, doložil, že výše uvedené silnice jsou využívány kamionovou dopravou především za účelem zkrácení si cesty z dálnice D5 směrem na jih či vyhnutí se placeným úsekům.

Z výše uvedených důvodů žádáme dle zákonů č. 268/2015 Sb., č. 361/2000 Sb. a dle metodického pokynu Ministerstva dopravy „Omezování tranzitní nákladní dopravy“ o umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun, která by uspokojivě vyřešila problém přetíženosti vyjmenovaných obcí a komunikací tranzitní dopravou. Omezení tranzitní dopravy se v žádném případě netýká zásobování dotčených lokalit.

 

Petiční výbor ve složení:

Ing. Karel Hasman, Anýžova 96, Hořovice 26801 (zástupce petičního výboru)

Ing. Věra Eschnerová, Příbramská 1105, Hořovice 26801

Ing. Jiří Eschner, Příbramská 1105, Hořovice 26801

Autor: Karel Hasman | 5 podpisů

Více >
Vraťte lipovou alej na lužecký hřbitov! 7 podpisů chybí 993

Vraťte lipovou alej na lužecký hřbitov!

Petice za obnovu lipového stromořadí na hřbitově v Lužci nad Vltavou

My, níže podepsaní občané žádáme Obecní úřad Lužec nad Vltavou, aby obnovil z jeho rozhodnutí vykácenou lipovou alej na hřbitově v obci.
 

Lipová alej, která na lužeckém hřbitově desítky let poskytovala květinám okolních hrobů a také pozůstalým stín, stála na hřbitově desítky let. Vzrostlé lipové stromořadí (alej) opylovaly tisíce včel. Lípy tvořily jistou dominantu hřbitova, což lze spatřit i na hřbitovech okolních obcí. 
 

Stromy byly vykáceny na základě dendrologického posudku Martina Hnilici z Liběchova, ze dne 10. 9. 2015, v němž bylo konstatováno, že údajně napadených stromů je jen 40%, přesto Hnilica doporučuje alej vykácet. Některé kmeny, jak uvádí posudek, měly mezi 50-90 cm. Za vykácení lip z lužeckého hřbitova zaplatila obec firmě, která kácení prováděla 192.632,- Kč. Tyto peníze mohl Lužec nad Vltavou investovat např. do infrastruktury obce, kdežto takhle vylétly komínem.


Bezprostředně po vykácení, ještě před vyfrézování holých pařezů, jsme pořídili důkladnou fotodokumentaci, kterou k petici přikládáme. Na obrázcích vidíte, že drtivá většina lip byla zcela zdravých.


Dnes je na hřbitově holá pláň a neuvěřitelná výheň, zvláště v letních měsících, což podtrhuje ještě množství kamene a mramoru v podobě náhrobků a hrobních desek. Květiny na hrobech mnohem rychleji vadnou, protože se mnohonásobně rychleji odpaří voda, kterou je, my, pozůstalí, zaléváme. Zbytečně vykáceným lipám život nevrátíme, ale můžeme přimět vedení obce Lužec nad Vltavou, aby nechala co možná nejdříve vysadit alej novou, což mimo jiné onen dendrologický posudek doporučuje.


Podepište petici pro osázení nových lip na místech, kde stály staré!


Věřte nám, že to ocení nejenom obyvatelé Lužce, ale také Vraňan, Spomyšle a dalších obcí, jejichž předkové na hřbitově v Lužci nad Vltavou leží a kteří pravidelně hřbitov navštěvují.

Stromy plní významnou estetickou funkci a zvyšují komfort v krajině. Brání přehřívání hřbitova, zachycují prach a znečišťující látky. Produkují kyslík, pohlcují oxid uhličitý, hluk a snižují vibrace. V neposlední řadě jejich výsadba a ochrana představují součást strategie adaptace na změny klimatu, ke které se Česká republika hlásí.


Źádáme tedy radu OÚ Lužec nad Vltavou, aby se zasadila o blaho občanů své obce i obcí okolních s tím, že zcela obnoví vykácenou alej na hřbitově v Lužci nad Vltavou.

Autor: Jiří Sedláček Sedláček | 7 podpisů

Více >
Petice proti plánované výstavbě supermarketu LIDL na místě bývalé Barumky v katastru Žalov 128 podpisů chybí 172

Petice proti plánované výstavbě supermarketu LIDL na místě bývalé Barumky v katastru Žalov

Petice dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním „proti plánované výstavbě supermarketu LIDL na místě bývalé Barumky v katastru Žalov."

 

Adresát: Městský úřad Roztoky, nám. 5. května 

 

My, níže podepsaní občané a majitelé dotčených nemovitostí, nesouhlasíme s plánovanou výstavbou supermarketu Lidl v Roztokách-Žalov u plánované základní školy. Jsme přesvědčeni o tom, že supermarket není vhodný do této lokality z důvodů níže uvedených.

 

Obáváme se, že:

1/ dojde k nárůstu dopravní zátěže na dnes již tak exponovaných silnicích Lidická x Přemyslovská,
2/ bude docházet ke kolizním dopravním situacím v areálu v ranní a odpolední špičce, kterou budou nejvíce ohroženy na bezpečnosti děti školou povinné,
3/ nevhodné umístění objektů základní školy a supermarketu „vedle sebe“ => zvýšené riziko úrazu dětí kvůli zvýšené koncentraci aut,
4/ hladina hluku a exhalací se v této oblasti výrazně zvýší, 
5/ při zásobování zboží, zejména v noci, bude docházet k rušení nočního klidu,
6/ světelný smog bude představovat diskomfort pro přilehlé lokality,
7/ hlučnost z větracích a chladicích zařízení bude rušivým elementem zejména v nočních hodinách.

 

Víme, že společnost vlastnící pozemky v bývalém areálu Barum odprodá další část pozemku potřebného na výstavbu druhé budovy ZŠ městu proti povolení úřadu k výstavbě LIDLu.

 

Chceme poukázat na to, že ze Žalova se postupně stává průmyslová zóna Roztok (benzínová pumpa, stavebniny, STK, autoprovozovny, ubytovna, TESCO, sběrný dvůr, aj.) naopak je tu absence lékařů, parkových ploch, chybí plavecký bazén pro výuku, zábavu i rehabilitace, dále komunitní centrum pro kulturní akce či výstavy, domov pro seniory, který by z našeho pohledu byl vhodnější stavbou namísto supermarketu.

 

Prostřednictvím této petice žádáme zastupitelstvo města Roztoky o posouzení všech negativ a pozitiv, které ovlivní obyvatele Žalova a současně apelujeme na to, aby představitelé města vyjednali s developerem jiné podmínky či rovnou od developera odkoupilo celý pozemek, se kterým pak může disponovat dle vlastního uvážení.

Autor: Lenka Vozková | 128 podpisů

Více >
Petice za konečnou zastávku Na Knížecí 94 podpisů

Petice za konečnou zastávku Na Knížecí

Požadujeme zachování konečné zastávky Praha, Na Knížecí pro linky Příbram - Praha z těchto důvodů:

1. Návaznost na další spoje 2. Zvýšená kriminalita v oblasti Smíchovského nádraží 3. Omezená dostupnost občerstvení a služeb

Až donedávna nikdo nevěděl, jak si zastupitelé města Příbrami společně se zástupci Pražské integrované dopravy (dále jen PID) představují integraci Příbramska do většího systému hlavního města. Termín se neustále odkládal, a když bylo představeno v pořadí již několikáté datum, stále nebyly uveřejněny žádné informace ohledně plánu začlenění do PID. Tyto zprávy, které stále jsou dle autorů označovány za "pouze orientační", vešly na veřejnost v neoficiální formě až v dubnu tohoto roku. Sdělení obsahovalo kromě oznámení o přejmenování některých zastávek, vynechání zastávky Příbram, Milínská a změny číslování linek i zprávu o změně konečné zastávky ze stanice Praha, Na Knížecí na Praha, Smíchovské nádraží.

Argumenty PID pro přesun jsou jasné: Smíchovské nádraží patří do spádové oblasti jihozápadních Čech a je významným železničním uzlem, „historicky zde linky do Příbrami stavěly" a zastávka Anděl se nachází v docházkové vzdálenosti. I přes to, že autobusové nádraží Na Knížecí a zastávka Anděl hrají důležitou roli v městské hromadné dopravě, nebyl na tento argument brán zřetel. V nejbližším okolí zastávky Na Knížecí se také nachází OC Nový Smíchov, zatímco v okolí Smíchovského nádraží není výběr mezi možnostmi občerstvení a dalšími službami. Tento fakt byl obyvateli Příbrami především oceňován, samotné obchodní centrum je mnohdy i cílem cesty. Z terminálu Na Knížecí (potažmo Anděl) jsou vedeny přímé linky na letiště a dopravní komunikace s centrem i krajními částmi Prahy je zde lepší z důvodu většího množství tramvají a autobusových linek, které tu mají obvykle počáteční zastávku.

Smíchovské nádraží je také vyhlášené svou zvýšenou kriminalitou, která především při čekání na autobus v nočních hodinách hraje velkou roli; nemožnost čekat v bezpečných prostorech třeba obchodního centra ještě zvyšuje důležitost této skutečnosti.

Prodloužení zajíždění linek až na terminál Na Knížecí neovlivní nijak možnost začlenění zastávky Smíchovské nádraží jako obyčejné výstupní a nástupní zastávky, jak tomu bylo dříve. Možnost výstupu a nástupu na zastávce Na Knížecí i na zastávce Smíchovské nádraží tak bude zachována a budou splněny žádosti obou stran.

Autor: Adam Karas | 94 podpisů

Více >
Chceme nový skatepark v Kralupech nad Vltavou! 66 podpisů

Chceme nový skatepark v Kralupech nad Vltavou!

Žádáme zastupitele a radu Města Kralupy nad Vltavou o dlouho slibovaný skatepark.  

A proč nový skateboardový park? Ten současný,  postavený v minulém století, je ve velmi špatném stavu (rezivějící rampy, propadliny a vypukliny, kde se drží voda, kluzký a má nevyhovující, někde pro jezdce nebezpečný povrch).  

Plno začínajících BMX riderů, skateboardových jezdců, in-line jezdců se chce rozvíjet a posouvat svoje schopnosti v adrenalinových sportech, ale problém je, že není kde. Využívají proto veřejná prostranství ve městě, což není úplně ideální.  

Postavilo se několik dětských hřišť pro malé děti, ale prostor pro tenhle sport chybí. A jak víte, kdo si hraje nezlobí. Drogy a kriminalita mládeže je tady na denním pořádku, a proto je důležité, aby mladí měli dostatek prostoru na své koníčky, mezi které dneska patří právě adrenalinové sporty. V novém skateboardovém parku bychom chtěli pořádat i různé akce a závody se souhlasem města.   

Lukáš Martinek, Kralupy nad Vltavou, 5. 6. 2019  

Kdo souhlasí s naším názorem a má zájem o skatepark pro sebe nebo své ratolesti,  ať se zde podepíše, prosím. Lze podepsat i papírový arch, ke stažení zde: https://utulek-kralupy.estranky.cz/file/32/sp.docx Zašlete mi ofocený a vyplněný mailem na skateparkpetice@seznam.cz, děkuji.

Autor: Monika Kolková | 66 podpisů

Více >
NE dalšímu zatížení dopravy - centrum Říčan 23 podpisů dosaženo

NE dalšímu zatížení dopravy - centrum Říčan

Nesouhlasíme s neuváženým řešením dopravy kvůli plánované nové škole na Komenského náměstí v Říčanech. Zablokuje dopravu v centru města.

- Město si nechalo zpracovat dopravní průzkum (zveřejněno 28.5. 2019). Vyplývá z něj mimo jiné, že ulice Olivova je v jižní části města aktuálně nejzatíženější.

- Přesto město k obsluze nové školy plánuje využít ulici Olivovu jako hlavní dopravní tepnu. V praxi to bude znamenat zatížit tuto již tak exponovanou ulici a totálně zablokovat dopravu v centru města.

-  Plánuje se v zatáčce pod přejezdem krátkodobé parkoviště K+R a dopravní obslužnost ke škole také Olivovou event. Melantrichova a cestička Chelčického.

- V praxi tedy desítky až stovky aut postávající a blokující komunikaci. Před 8:00 ráno dovážení dětí (krátké parkování), rodiče logicky budou na Prahu pokračovat centrem města! Odpoledne vyzvedávání (čekání rodičů v autě na dítě). Matematická třída (nyní) sdružuje děti nejen z centra Říčan. Tělocvična bude hostit kroužky, kam dojíždějí autem děti ze vzdálenějších míst (na některé kroužky i děti z Ondřejova a dál.) až do večerních hodin. Třídní schůzky. Jídelna dováží / vyváží suroviny  a jídla. Učitelé a lektoři kroužků jezdí autem. Tudíž není pravda, že do školy chodí jen místní děti pěšky!!!! Velké dopravní zátěži se nevyhneme. 

- Olivova už nyní trpí obrovským dopravním zatížením. Studie ukazuje 1300 aut /24 hodin jedním směrem. Jsou na ní 3 školy: Slunečnice, Škola u lesa a gymnázium. Doprava není plynulá - často přejíždí vlak za šraňky. Ulice nemá dostatečnou šířku 3,5m vedle zaparkovaného auta. Zatáčka je nepřehledná. Drobné rozšíření formou záboru pruhu trávy nepomůže. Asfalt se záplatuje 2x ročně.

- Jako obyvatelé okolí vnímáme nemožnost vyjet ze vrat a garáží, naše návštěvy nemají kde zaparkovat, nemůžeme vynosit nákup a parkovat před svými domy (městská policie toto pokutuje kvůli blokování dopravy). Jde o centrum města, kde bydlí rodiny.

 

- Požadujeme vyřešit dopravní obsluhu nové školy, gymnázia a úřadu města ulicí U Mostu. Požadujeme komunikovat celé řešení s obyvateli. Pokud  to nepůjde, STAVBU NOVÉ ŠKOLY ZRUŠIT a vybrat vhodnější lokalitu.

 

Autor: Andrea Hlubučková | 23 podpisů

Více >
Petice proti asfaltovému povrchu cyklostezky přírodou Ladova kraje 162 podpisů

Petice proti asfaltovému povrchu cyklostezky přírodou Ladova kraje

Přes čtyři sta stromů a patnáct tisíc metrů čtverečních keřů padlo za cyklostezku „Do Prahy na kole“ z Kolovrat do Mnichovic. Z důvodu zásahu do kořenové zóny stávajících stromů lze očekávat chřadnutí a úhyn dalších jedinců.

Z  odborného pohledu arboristy lze potvrdit, že šlo o zdravé stromy a řadě z nich bylo možné se vyhnout.

Jsme spolek, který má mimo jiné za cíl ochranu přírody a krajiny. Projekt chystaný několik let nám ukázali těsně před odevzdáním na dotace. Nebylo už možné do něj příliš zasahovat. Docílili jsme odstranění veřejného osvětlení navrhovaného po celé délce říčanského úseku.

Pokácené stromy a narušení mizejících biotopů již nezachráníme, můžeme ale usilovat o změnu povrchu.

Nevýhody asfaltu, na které hlavně chceme upozornit, jsou značné ohřívání povrchu i okolí, zhoršená orientace ve tmě, zatížení krajiny, větší náročnost na prostor pro pohyb strojů při realizaci, zasypání kořenových systémů stromů okolo cesty neprodyšným a nepropustným povrchem. Nevhodně mění ráz krajiny. Řada cyklistů považuje asfalt za nudný povrch a pro běžce i chodce nepřináší relaxační účinek.

Jakmile jej jednou do krajiny dáte, už tam zůstane. Stezka, která bude vypadat jako další silnice, ráz krajiny Ladova kraje změní. Vadí nám ignorování toho, že existuje mnohem ekologičtější, venkovu bližší a k přírodě šetrnější varianta, a to povrch z mlatu.

Tento úsek je prvním úsekem plánované cyklostezky Praha – Vídeň, a to, jak se k němu vyjádříme, může mít vliv na její podobu po celou její cestu.

Autor: Zbyněk Havlíček | 162 podpisů

Více >
Petice za ochranu podzemních vod a záchranu prameniště Škvoreckého potoka 5 podpisů chybí 495

Petice za ochranu podzemních vod a záchranu prameniště Škvoreckého potoka

My, občasné Škvorce, starousedlíci a ti, kdo se přistěhovali do staré původní zástavby apelujeme na starostku a místní zastupitele, aby ukončili živelné budování vrtaných studní do velké hloubky (více než 30 m) doprovázené povolením masivního odběru podzemních vod, a to do provedení uceleného hydrogeologického průzkumu, který by zmapoval prameniště potoka, hladiny spodních vod a stávající kopané i vrtané studny.

Požadujeme, aby koncepce výstavby rodinných domů stejně jako jejich zásobování pitnou vodou odpovídalo územnímu plánu (ÚZEMNÍ PLÁN MĚSTYSE ŠKVOREC Právní stav po změně č. 1 ÚP, platný od 14.10.2014) cituji:

„Zásobování pitnou vodou Stávající systém skupinového vodovodu zůstane zachován. Bude doplněn vodojem ve Škvorci o kapacitu 250 m3 . Zároveň musí být posílena čerpací stanice. Nově bude proveden přivaděč pitné vody do Třebohostic a místní síť. Navrhovaná nová zástavba musí být napojena na nové vodovodní řady přes stávající síť. Nové řady musí být zaokruhovány.“

 

V posledních letech trpí Škvorec nedostatkem pitné vodovodní vody, přesto není snaha plnit ÚP – není plánována výstavba vodojemu, ani posílení čerpací stanice.  Naopak Obecní úřad bez rozvahy a uceleného hydrogeologického průzkumu povoluje výstavbu nových a nových vrtaných studní a vysoký odběr podzemní vody.

 

Přitom prokazatelně klesá hladina podzemních vod, což se projevuje poklesem, významným poklesem až vyschnutím původních kopaných studní.

Tak dochází s novou výstavbou ke znehodnocení výstavby původní, k ohrožení obyvatel nedostatkem vody, přičemž v původní zástavbě je budování vrtů, nádrží či dalších cest pro zásobování domácností pitnou vodou svízelnější a cenově nákladnější. Navíc jsme my, kdo jsme zásobováni vodou z kopaných studní neměli a nemáme šanci vyjádřit se k vodoprávnímu řízení v době plánovaní, ale až ex post, kdy již voda mizí či zmizela a máme jen minimální šance domoci se byť minimální náhrady, přičemž faktická škoda je nevyčíslitelná.

Současně se obáváme, že tento pokles hladiny spodních vod může negativně ovlivnit vlhké lesní porosty obklopující prameniště Škvoreckého potoka (spojuje VKP 1 a VKP 2), stejně jako toto prameniště.

Protože ve výše zmíněním ÚP si obec klade za cíl chránit toto prameniště a současně usilovat o zvýšení retenční schopnosti krajiny, a tak zvýšení ekologické stability krajiny v katastrálním území Škvorce, domníváme se, že povolování vrtných studní je v přímém rozporu s cíli stanovenými v ÚP stejně jako s vládní Strategií ochrany biologické rozmanitosti ČR 2016-2025 Zveřejněné v kapitole: Nepřímé vazby spadající pod cíl: 3.3.6 Zvýšení retenční schopnosti krajiny

 

Protože současná koncepce výstavby ohrožuje nejen současné obyvatele, ale i krajinu a životní prostředí, žádáme obec o zahájení podrobného hydrogeologického průzkumu ve stavebně aktivních oblastech a v oblastech, které jsou hydrogeologicky s těmito parcelami propojeny. Zavazujeme se přispět odpovídající finanční částkou tak, aby náklady obce tvořily pouze 30% až 50% vynaložených nákladů.

Pokud nebude zadán komplexní hydrogeologický průzkum, požadujeme pozastavení budování vrtaných studní alespoň do 30. ledna příštího roku, abychom na vlastní náklady a vlastními silami dokázali získat výsledky hydrogeologického průzkumu ještě před zahájením vrtů. Současně požadujeme, abychom v tomto případě byl vždy účastníky vodoprávního, potažmo stavebního řízení, a to na žádost obce.

 

 

Petiční výbor (oprávněn je jednat každý člen výboru):

 

Helena Jiřincová, Barákova 60, 250 83 Škvorec

Jaroslava Homolová, Barákova 233, 250 83 Škvorec

Zdeněk Kopřiva, Barákova 218, 250 83 Škvorec

Autor: Helena Jiřincová | 5 podpisů

Více >
Petice Lesní divadlo 28 podpisů

Petice Lesní divadlo

Petice proti kácení stromů v okolí Lesního divadla v Řevnicích

 

My, níže podepsaní, nesouhlasíme s plánovaným projektem Rekonstrukce lesní cesty “Lesní divadlo”, v jehož rámci má být pokáceno přibližně 230 vzrostlých zdravých stromů (dubů, buků, borovic a modřínů) v těsné blízkosti Lesního divadla a jeho okolí:

 

Jsme přesvědčení, že rekonstrukce lesní cesty je zcela zbytečná:

- současný stav je pro stávající neintenzivní a příležitostnou dopravu naprosto vyhovující – obě části lesní cesty se nacházejí za dopravní značkou zákaz vjezdu
- cesta je sjízdná celoročně (včetně složek Integrovaného záchranného systému) a nenacházejí se na ní žádné výrazné výtluky či výmoly
- předpokládanou finanční spoluúčast města Řevnic ve výši 689 751,- Kč bez DPH lze využít vhodněji na úpravu jiných lesních cest, které rekonstrukci skutečně potřebují

 

Vykácením 230 stromů dojde k nevratnému zásahu do charakteristické atmosféry Lesního divadla a jeho okolí:

- v přímém okolí divadla zmizí několik desítek stromů a změní se tak na vyprahlou mýtinu
- v okolí lesní cesty vzniknou 5metrové vykácené pásy a holá místa
- zvýší se frekvence projíždějících aut a jejich rychlost
sníží se diverzita lesa a zmizí přirozená místa pro hnízdění lesního ptactva

 

Lesní divadlo a jeho okolí včetně lesní cesty jsou oblíbeným rekreačním a odpočinkovým místem řady místních obyvatel a s oblibou jej využívají rovněž turisté, běžci, pejskaři a místní mateřské školy. Po lesní cestě vedou také turistické značky a jsou tak vstupní branou do Brd.

 

Kromě výše uvedeného jsme také přesvědčení o tom, že splnění lesního hospodářského plánu je možné i na jiných místech lesa v majetku města Řevnic, než v okolí Lesního divadla.

 

S ohledem na výše uvedené a vzhledem k tomu, že navrhovaný projekt nebyl projednán s veřejností, vyzýváme zastupitele města Řevnic, aby respektovali názor obyvatel vyjádřený touto peticí, zastavili projekt Rekonstrukce lesní cesty “Lesní divadlo“ a zabránili vykácení 230 stromů.

 

Petiční místa:

Salon Klára: nám. Krále Jiřího z Poděbrad 1

Lékárna U Stříbrné hvězdy: Komenského 535 Spotřební zboží Jelínek: Komenského 124

Květinka Řevnice: nám. Krále Jiří z Poděbrad 626

 

Za petiční výbor:

Jaroslava Vyletová

nám. Krále Jiřího z Poděbrad 1

vyletovaj@seznam.cz

Autor: Jaroslava Vyletová | 28 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

Středočeský x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku