Petice „za změnu územního plánu v části Jihozápadního města“ 2 podpisy

Petice „za změnu územního plánu v části Jihozápadního města“

PETICE

„za změnu územního plánu v části Jihozápadního města“ v obci Mnichovo Hradiště.

 

Komu:

Zastupitelstvo města Mnichovo Hradiště

Masarykovo náměstí 1

295 21 Mnichovo Hradiště

 

My, níže podepsaní, požadujeme změnu územního plánu v části rozvojového území Jihozápadního města v obci Mnichovo Hradiště. Požadujeme změnu stávající plánované zástavby z „čisté bydlení městského typu středněpodlažní hromadné“ maximálně na „čisté bydlení městského typu nízkopodlažní“. Toto se týká ploch která jsou ve stávajícím platném územním plánu označeny jako Z.IV.11a, Z.IV.11b a P1.5. Důvodné obavy máme především z výškového profilu zástavby, který ve svých maximech středněpodlažní koncepce umožňuje, a s jejichž využítím Koncept rozvoje lokality počítá. A také z doprovodných jevů, které by s sebou středněpodlažní koncepce mohla přinést. V obecné rovině nespatřujeme problém v určením lokality k zástavbě pro účely bydlení.

Ve svém počínání se odvoláváme především na Listinu základních práv a svobod, Občanský zákoník a Stavební zákon. Svou snahu opíráme také o dosavadní bohatou judikaturu z rozhodnutí Nejvyššího správního soudu.

Stávající schválená středněpodlažní koncepce hromadného bydlení městského typu v blízkosti již stávajících domů povede k omezení práv občanů, majitelů nemovitostí a obyvatel města v přilehlých částech tohoto rozvojového území.
Reálně zde existuje potenciál vzniku nadměrných budoucích přímých a nepřímých imisí, ať už jde o obtěžování pohledem, hlukem, světlem, zápachem, apod., které budou v rozporu s právem na ochranu soukromí.

Související krácení vlastnického práva spatřujeme v dalších následných negativních vlivech, jako je například neúnosné dopravní zatížení lokality. Negativní dopad může mít také přírůstek obyvatel do obce, vysoká hustota obyvatel, nárůst počtu automobilů, málo veřejného prostoru, snížení ceny stávajících nemovitostí, apod.

V rámci průběhu výstavby v tomto rozvojovém území by mohlo také docházet k poškozování přilehlých nemovitostí, a to např. v důsledku vibrací, jelikož v zemním souvrství se zde v poměrně malé hloubce nachází podloží z kompaktních hornin.

Apelujeme tedy na všechny zastupitele města Mnichovo Hradiště, aby přezkoumali rozvojové aktivity v tomto území Jihozápadního města, a to s ohledem na zachování kvality života a zajištění práv stávajících občanů v této lokalitě. Žádáme o změnu územního plánu, jak je v této petici výše uvedeno, rovněž proto, abychom předešli možným budoucím soudním sporům.


Předem děkujeme za rozumné rozhodnutí.

Za petiční výbor:
1. Iveta Bíglová, Akátová 1541, 295 01 Mnichovo Hradiště
2. Martin Bígl, Akátová 1541, 295 01 Mnichovo Hradiště
3. Ing. Petra Havlátová, Akátová 1546, 295 01 Mnichovo Hradiště
4. Ing. Stanislav Havlát, Akátová 1546, 295 01 Mnichovo Hradiště

Za petiční výbor je oprávněn jednat:
Ing. Stanislav Havlát, Akátová 1546, 295 01 Mnichovo Hradiště.

Autor: Stanislav Havlát | 2 podpisy

Více >
Petice „za změnu územního plánu v části Jihozápadního města“ 2 podpisy

Petice „za změnu územního plánu v části Jihozápadního města“

PETICE

„za změnu územního plánu v části Jihozápadního města“ v obci Mnichovo Hradiště.

 

Komu:

Zastupitelstvo města Mnichovo Hradiště

Masarykovo náměstí 1

295 21 Mnichovo Hradiště

 

My, níže podepsaní, požadujeme změnu územního plánu v části rozvojového území Jihozápadního města v obci Mnichovo Hradiště. Požadujeme změnu stávající plánované zástavby z „čisté bydlení městského typu středněpodlažní hromadné“ maximálně na „čisté bydlení městského typu nízkopodlažní“. Toto se týká ploch která jsou ve stávajícím platném územním plánu označeny jako Z.IV.11a, Z.IV.11b a P1.5. Důvodné obavy máme především z výškového profilu zástavby, který ve svých maximech středněpodlažní koncepce umožňuje, a s jejichž využítím Koncept rozvoje lokality počítá. A také z doprovodných jevů, které by s sebou středněpodlažní koncepce mohla přinést. V obecné rovině nespatřujeme problém v určením lokality k zástavbě pro účely bydlení.

Ve svém počínání se odvoláváme především na Listinu základních práv a svobod, Občanský zákoník a Stavební zákon. Svou snahu opíráme také o dosavadní bohatou judikaturu z rozhodnutí Nejvyššího správního soudu.

Stávající schválená středněpodlažní koncepce hromadného bydlení městského typu v blízkosti již stávajících domů povede k omezení práv občanů, majitelů nemovitostí a obyvatel města v přilehlých částech tohoto rozvojového území.
Reálně zde existuje potenciál vzniku nadměrných budoucích přímých a nepřímých imisí, ať už jde o obtěžování pohledem, hlukem, světlem, zápachem, apod., které budou v rozporu s právem na ochranu soukromí.

Související krácení vlastnického práva spatřujeme v dalších následných negativních vlivech, jako je například neúnosné dopravní zatížení lokality. Negativní dopad může mít také přírůstek obyvatel do obce, vysoká hustota obyvatel, nárůst počtu automobilů, málo veřejného prostoru, snížení ceny stávajících nemovitostí, apod.

V rámci průběhu výstavby v tomto rozvojovém území by mohlo také docházet k poškozování přilehlých nemovitostí, a to např. v důsledku vibrací, jelikož v zemním souvrství se zde v poměrně malé hloubce nachází podloží z kompaktních hornin.

Apelujeme tedy na všechny zastupitele města Mnichovo Hradiště, aby přezkoumali rozvojové aktivity v tomto území Jihozápadního města, a to s ohledem na zachování kvality života a zajištění práv stávajících občanů v této lokalitě. Žádáme o změnu územního plánu, jak je v této petici výše uvedeno, rovněž proto, abychom předešli možným budoucím soudním sporům.


Předem děkujeme za rozumné rozhodnutí.

Za petiční výbor:
1. Iveta Bíglová, Akátová 1541, 295 01 Mnichovo Hradiště
2. Martin Bígl, Akátová 1541, 295 01 Mnichovo Hradiště
3. Ing. Petra Havlátová, Akátová 1546, 295 01 Mnichovo Hradiště
4. Ing. Stanislav Havlát, Akátová 1546, 295 01 Mnichovo Hradiště

Za petiční výbor je oprávněn jednat:
Ing. Stanislav Havlát, Akátová 1546, 295 01 Mnichovo Hradiště.

Autor: Stanislav Havlát | 2 podpisy

Více >
Chceme čistý vzduch 1 podpis chybí 999

Chceme čistý vzduch

Záměrem této petice je požadavek na zajištění kvality ovzduší v Čelákovicích. Dosavadní provedená měření kvality ovzduší ukázala, že největším problémem našeho města je, mimo jiné, prašnost způsobená jemným polétavým prachem. Jeho koncentrace opakovaně překročily doporučené limity. K jednoznačnému určení původce a k odbornému návrhu nápravy nám chybí dlouhodobé měření hlavních škodlivin v ovzduší. Chtěli bychom v rámci
partnerství občanů, města Čelákovice a Středočeského kraje zajistit dlouhodobé nezávislé měření ovzduší a také dosáhnout zpřísnění emisních limitů podniku TOS-MET slévárna, a. s.

 

My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme touto cestou nespokojenost s opatřeními na zajištění kvality ovzduší v Čelákovicích. V této souvislosti žádáme od krajských zastupitelů spolupráci a partnerství v oblasti:

 

- finanční spoluúčast na provedení nezávislého, dlouhodobého a online přístupného měření kvality ovzduší včetně systému včasného varování
obyvatel a škol,


- iniciaci podání podnětu na přezkum integrovaného povolení podniku TOS-MET slévárna, a.s. vydávaného Krajským úřadem Středočeského kraje.


My, níže podepsaní členové petičního výboru, určujeme dr. Petra Petříka, aby nás zastupoval ve styku se zastupitelstvem Středočeského kraje.

 

Petiční výbor ve složení:
RNDr. Petr Petřík, Ph.D., Náměstí 5. května 2055, 250 88 Čelákovice
Věra Šebestová, V Zátiší 562/11, 250 88 Čelákovice
Helena Babická, Matěje Červenky 1615, 250 88 Čelákovice

Autor: Petr Petřík | 1 podpis

Více >
Zachování a podpora Kontaktního Zooparku v obci Zvole. 702 podpisů chybí 39298

Zachování a podpora Kontaktního Zooparku v obci Zvole.

Dle čl. 18 listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním.

Zachování a podpora Kontaktního Zooparku v obci Zvole.

Tvůrce petice:

Filip Valášek,  Na Výsluní 530, Zvole, 252 45

Věra Řechtáčková, Třída 9. Května č.p. 1366/48 Rumburk 1 ,408 01 

 

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice chceme podpořit Kontaktní Zoopark ve Zvoli v jeho dalším fungování do budoucna.

A to protože tento Zoopark se zabývá:

Edukativní činností pro širokou společnost lidí a spoluobčanů, včetně škol a školek – jak se orientovat v říši zvířat, zjistit co potřebují k životu a o možnostech záchrany ohrožených zvířat.

 

Poradenstvím s chovem zvířat v zajetí, záchranou zvířat ze špatných podmínek a chovů ( jak většinou znáte u záchrany psů a koček), kdo jste byl v u nás v zooparku, slyšeli jste příběhy o našich zvířatech. Kdo se ujme vyhozeného hada, želvy nebo pumy??? záchranu si zaslouží všechna zvířata !!!

 

Taktéž se zabývá a podporuje ochranářské projekty v mnoha zemích světa na záchranu zvířat , společně se světovými organizacemi. 

 

V budoucnu se chce Zoopark rozšířit o záchranou stanici “ŠELMY V NOUZI“   a propojit chov našich zvířat se záchranou stanicí pro „nechtěné přerostlé mazlíčky“, pro zvířata z nevhodných chovných podmínek. Tímto chceme také spustit sbírku pro zakoupení nového pozemku pro výstavbu nových výběhů pro tato zvířata. Proto sledujte naše stránky Kontaktního Zooparku na Facebooku, kde se dozvíte více informací k této sbírce.

To je naše idea a podstata Kontaktního zooparku!

V tomto okamžiku Vás žádáme o podporu zachování Kontaktního zooparku.

Otázka zní:

Chcete podpořit kontaktní zoopark a jeho zachování?

Autor: Věra Řechtáčková | 702 podpisů

Více >
Nechceme další budovu školky v parku! 165 podpisů

Nechceme další budovu školky v parku!

Hlavní budova MŠ Hostivice má nyní 9 tříd, k dispozici zahradu a krásný park, kde děti tráví většinu odpoledního času mezi stromy, ve stínu, kde mají spoustu herních prvků a veliké pískoviště...

Nyní na tomto místě chce vedení města postavit další budovu školky pro další tři třídy, parkoviště, přijezdové cesty....

Tím pádem zmizí zeleň, prostor na hraní (bude k dispozici pouze zahrada, kde celý den svítí slunce a není se kam schovat).

 A na této zahradě by bylo pohromadě cca 300 dětí z dvanácti  tříd! 

Důvody proč nechceme rozšířit školku na tomto místě:

- zmizí zeleň a prostor na hraní,

- větší koncentrace dětí na jednom místě (počet dětí by se navýšil o 1/3) povede k rychlejšímu šíření nemocí, větší anonymintě a odcizení,

- vedení města by mohlo zvážit postavaní nové budovy na jiném místě nebo využít jiné prostory v majetku města mimo stávající areál MŠ (např. budova zámku na námestí, případně v rámci výstavby nových developerských projektů - např. Bažantnice, Břve, u Litovické tvrze, apod.),

- zhoršení dopravní situace v ul. Litovická, ul. ČS armády a kolem ZŠ v ranních a odpoledních hodinách, kde již v současné době není provoz v uvedené doby optomální,

- po dobu výstavby nové budovy budou děti vystavéné nadměrnému hluchu a prachu.

Děkujeme za Vaši podporu!

 

Autor: Lucie Tvrdíková | 165 podpisů

Více >
Stop halám Goodman ve Zdibech 444 podpisů

Stop halám Goodman ve Zdibech

My, níže podepsaní občané ČR tímto důrazně protestujeme proti výstavbě ohromných logistických a výrobních hal GOODMAN ZDIBY LOGISTICS CENTRE společnosti Goodman Czech Republic s.r.o. v obci Zdiby ve Středočeském kraji. Navazujeme tímto na občanské petice ze dne 3.4.2017, adresované hejtmance Středočeského kraje paní Ing. Jaroslavě Pokorné Jermanové, Výboru pro životní prostředí a zemědělství a Ministerstvu pro životní prostředí ČR. Původní znění těchto petic podporujeme a rozšiřujeme, jak dále následuje.

 

Nesouhlasíme s výstavbou logistických a výrobních hal GOODMAN ZDIBY LOGISTICS CENTRE v obci Zdiby z důvodů, kterými jsou:

·      Velikost areálu – jedná se o gigantický záměr, a to haly o velikosti 76 245 m², zpevněné plochy 52 868 m2, celková plocha areálu 15,3 ha. Jde o areál o velikosti 37 fotbalových hřišť a dvě haly o velikosti téměř dvou Václavských náměstí v Praze.

V přímém sousedství záměru Goodman se nachází obytná zástavba rodinných domů se zahrádkami. V bezprostřední blízkosti (cca do 200 m) se nachází raně barokní zámek Zdiby, původně renesanční tvrz vystavěná po roce 1608, a kostel Povýšení svatého kříže, taktéž v soudobé barokní přestavbě, který byl prvně písemně zmiňován již v roce 1384. Kostel stojí na pozemku velkém 779 m², zahrádky rodinných domků mají zhruba obdobnou výměru. Pouhé haly svojí velikostí 98krát převyšují plochu pozemku kostela. Měřítkem samotných hal záměru (nikoliv celého areálu) je tedy v tomto případě téměř 100 násobek velikosti okolní historické zástavby.

Přitom platný území plán obce Zdiby na str. 28 a dále na str. 59 výslovně uvádí požadavek nepovolovat v okolí kulturních památek zapsaných v Ústředním seznamu nemovitých kulturních památek ČR stavby, narušující svým měřítkem a způsobem provedení prostředí těchto kulturních památek. Obě výše uvedené nemovité památky jsou chráněné od 3.5.1958.

Porušení platným územním plánem nedovoleného narušení měřítka je v daném případě zcela evidentní. Co se týká způsobu provedení stavby, uvádíme, že záměr Goodman se vymyká typologii zástavby v přímém sousedství, kde se nachází v obci pouze drobná individuální výstavba rodinných domů a státem chráněné nemovité kulturní památky. Na druhé straně ul. Pražská se sice nacházejí drobné průmyslové objekty, které jsou však mnohonásobně menší a jsou tedy nesouměřitelné se záměrem Goodman.

·       Umístění areálu – areál má být postaven v bezprostřední blízkosti obytné zástavby, jen cca 25 m od prvního rodinného domu, v blízkosti historického jádra obce vedle chráněné kulturní památky kostela Povýšení svatého Kříže doloženého již v roce 1384, původního hřbitova a Zdibského zámku v soudobé barokní podobě z konce 18. století.

Podle sdělení Národního památkového ústavu č.j. NPÚ – 321/28443/2017 plánovaná výstavba velkoplošných logistických a výrobních hal GOODMAN ZDIBY LOGISTICS CENTRE v prostředí nemovitých kulturních památek areálu Kostela Povýšení svatého Kříže a areálu zámku Zdiby je z hlediska zájmů státní památkové péče neakceptovatelná.

 Nepřípustnost záměru Goodman v daném místě nachází oporu nejen v uvedeném stanovisku, v platném územním plánu obce Zdiby, ale i v základních principech práva každého občana na zachování pohody bydlení. Záměr Goodman jednoznačně zhorší všechny objektivní soubory vlivů, které k základní pohodě bydlení přispívají. Takovými vlivy jsou zejména nízká hladina hluku, čistota ovzduší, nízké emise prachu, ale i přiměřené množství zeleně a oslunění. Tato pohoda bydlení bude jednoznačně výrazně a nenávratně narušena ať již vlastním provozem areálu, z činnosti v areálu, tak z jeho technických zařízení, dále pak i vyvolanou dopravou do areálu v počtu 1600 jízd denně (z toho 400 jízd kamiony a 400 jízd lehkých nákladních vozidel), emisemi ze studených startů v areálu, světelným zatížením, možným navýšením elektrosmogu, úbytkem zeleně, to vše v přímém a těsném sousedství rodinných domů!

Jsme přesvědčeni o tom, že zatížení dané tak gigantickým záměrem Goodman v bezprostřední blízkosti rodinných domů není přiměřené poměrům a nelze na obyvatelích obce Zdiby spravedlivě požadovat, aby takovéto zatížení pohody bydlení snášeli.

·      Znehodnocení půdy 1. tř. ochrany zemědělského půdního fondu (ZPF) – výstavbou záměru Goodman by došlo k záboru té nejkvalitnější půdy v ČR, kterou je možno odejmout ze ZPF pouze výjimečně, a to převážně na záměry související s obnovou ekologické stability krajiny, případně pro liniové stavby zásadního významu.

Nesouhlasíme se zastavováním „zelené louky“ a žádáme, aby byly dodržovány zásady národní politiky preferující investice do brownfieldů.

·      Výrazné dopravní zatížení lokality v obci Zdiby – záměr Goodman přinese do obce dalších 1600 jízd vozidel denně, z toho 400 jízd kamionů, 400 jízd nákladních vozidel do 3,5t a 800 jízd osobních vozidel. Přitom se jedná o lokalitu již nyní dopravně výrazně zatíženou.

V předmětné lokalitě je setrvalý rostoucí trend dopravního zatížení. Jen na dálnici D8, která bezprostředně naléhá na pozemky místa záměru Goodman, došlo za posledních 5 let k nárůstu hodnot dopravních intenzit o 25% a za posledních 10 let o 59%.

Dokumentace záměru Goodman počítá s dostavbou a plnou funkčností některých dopravních staveb jako je úsek 519 silničního okruhu kolem Prahy, mimoúrovňová křižovatka Odolena Voda a mimoúrovňová křižovatka Zdiby. První dvě zmíněné dopravní stavby budou realizovány nejdříve v horizontu 2035-2040, avšak pouze za předpokladu, že by bylo v danou chvíli jasné, kudy vlastně silniční okruh povede. V současné době přitom tomu tak není. Mimoúrovňová křižovatka Odolena Voda je navíc zatížená stavební uzávěrou. Poslední z uvedených dopravních staveb, tj. mimoúrovňová křižovatka ve Zdibech má být sice dle příslibu společnosti Goodman hrazena tímto investorem záměru, ale výstavba není nikým a ničím zaručena. Navíc vsazení izolované dopravní stavby do oblasti celkově koncepčně nevyřešené nebude mít předkládaný efekt.

Oblast musí být primárně celkově dopravně vyřešená, vsazování dalších zdrojů dopravní zátěže bez naplnění tohoto požadavku považujeme za nepřijatelné!

·      Nadlimitní imisní i hluková zátěž – v místě jsou již nyní nepřípustně nadlimitní hodnoty karcinogenní látky  benzo(a)pyrenu, ale i nepřípustně nadlimitní hodnoty hluku. Tyto nadlimitní hodnoty budou ještě zhoršeny vsazením dalšího zdroje znečištění!!

Vsazení dalšího zdroje znečištění, jakým záměr Goodman bezesporu je v přímém rozporu s naší povinností jako členského státu EU striktně dodržovat imisní limity výše uvedeného karcinogenu a nevsazovat do již imisně zatížených oblastí další zdroje znečištění ovzduší.

Do území nadlimitně zatíženého hlukem nelze bez dalšího automaticky umísťovat stavby, které sice každá jednotlivě nepřitíží svým provozem dotčenému území nijak výrazně, ale v součtu jednotlivých případů znamenají postupné a významné přitěžování již nyní existující nadlimitní zátěži v území.

·      Znehodnocení krajinného rázu – výstavbou záměru Goodman by došlo k trvalému znehodnocení současného vzhledu obce Zdiby a okolí, k narušení kulturní a historické charakteristiky tohoto místa.

Záměr Goodman zdevastuje původní kulturně-historickou a krajinářskou tvář obce Zdib, trvale a nevratně zničí harmonické vztahy v daném místě, což je mimo jiné opět v přímém rozporu s platným územním plánem obce Zdiby, který na str. 59 uvádí, že základním předpokladem vývoje obce je zachování přiměřené rovnováhy a harmonie v území.

 

Jsme přesvědčeni o tom, že vliv záměru Goodman bude ve všech krajinářských ohledech jednoznačně negativní a jeho dopady na obec Zdiby budou nevratné a degradační.

 

Žádáme tímto, aby Krajský úřad Středočeského kraje,  jako příslušný orgán státní správy, vydal v závěru předmětného řízení o posuzování vlivu na životní prostředí k záměru „GOODMAN ZDIBY LOGISTICS CENTRE“ v obci Zdiby zásadní NESOUHLASNÉ STANOVISKO.

Autor: Jitka Homolová | 444 podpisů

Více >
Petice za zachování stromořadí na Holém vrchu při cestě Roztoky - Únětice 104 podpisů dosaženo

Petice za zachování stromořadí na Holém vrchu při cestě Roztoky - Únětice

Občané města Roztoky se aktuálně prostřednictvím oznámení Odboru životního prostředí Městského úřadu Roztoky dozvěděli o zahájení řízení ve věci vydání povolení ke kácení dřevin rostoucích mimo les na pozemcích v k. ú. Žalov, a to z důvodu realizace vodovodního přivaděče pro obec Únětice.

 

V případě dotčených dřevin se jedná se o celkem 27 stromů – habrů, lip a javorů, které zde byly vysázeny v roce 2005. Nedávno byla vysázena také část aleje od Únětic, takže do spojení tohoto rozsáhlého významného krajinného prvku zbývá zasadit poslední část v řádu 200 metrů.

 

Z předloženého návrhu k projednání příslušným odborem vyplývá, že právě o celou jednu část aleje mají občané Roztok přijít. Roztočtí občané tak chtějí být informováni, jak je de facto možné, že příslušná realizační firma má již vydané stavební povolení, aniž by k němu dosud získala souhlas odboru životního prostředí. Z hlediska správního řádu v případě, kdy jsou dotčeny zájmy životního prostředí, totiž nelze bez písemného vyjádření tohoto odboru vydat platné stavební povolení.

 

Vzhledem ke skutečnosti, že město vlastní pozemky, po kterých vede polní cesta z Roztok do Únětic, nabízí se tedy řešení vést plánované vodovodní potrubí právě pod touto cestou a vzrostlou alej tak zachovat. Pokud se však alej vykácí a vodovod bude veden v aktuálně plánované trase, nebude možné zde zasadit jiné stromy, a to z důvodu ochranného pásma vodovodu v šířce 3 metrů. Několik let budovaný krajinný prvek tak zcela zanikne a nebude možné jej rehabilitovat.

 

Přesto se nabízí řešení vybudovat vodovodní potrubí i v bližší vzdálenosti stromů, nesmí však být poškozeny jejich kořeny. Dotčené dřeviny jsou ještě mladé, tudíž jejich kořenový systém nebude tak rozvětvený a realizaci vodovodního potrubí umožní. Tím by byla zachována stávající alej.

 

Občané v rámci prověření skutečností nechali udělat příslušný odborný posudek. Z něho vyplývá, že cena stromů je zhruba 160.000 Kč. Nehledě na nehospodárné nakládání s veřejnými prostředky, kulturní a nehmotná cena vzrostlé aleje je pro občany mnohem větší. Alej nejen dělí rozsáhlá pole na menší celky, působí jako větrolam, rozšiřuje biodiverzitu, ale poskytuje stín při letních procházkách a zadržuje vodu či poskytuje optimální podmínky pro hnízdění ptactva.

 

Aleje byly vždy součástí naší krajiny a osvícení lidé, firmy a zastupitelstva se je snaží do naší krajiny opět navracet. Protože občanům záleží na zachování této aleje, rozhodli se iniciovat petici.

Občané především žádají odpověď na tyto své otázky:

1) Proč, když je příslušný projekt řešen již dva roky, byl Odbor životního prostředí osloven teprve po dvou letech, a to těsně před samotnou realizací projektu?

2) Proč k projednání návrhu nebyla přizvána veřejnost, když jde o veřejnou alej?

3) Proč není tento významný krajinný prvek v podobě aleje brán v potaz již od počátku projektu?

4) Kdo jmenovitě je odpovědný / jsou odpovědní za příslušná rozhodnutí ve všech fázích projektového a stavebního řízení?

5) Byly projektová příprava a stavební řízení ve výše uvedené věci vedeny v souladu se zákonem?

Autor: Lenka Vozková | 104 podpisů

Více >
Rekonstrukce plavební komory Vrané nad Vltavou 2 podpisy chybí 9998

Rekonstrukce plavební komory Vrané nad Vltavou

Pro všechny přátele vodní dopravy všeho druhu se tímto spouští petice za rekonstrukci plavební komory Vrané nad Vltavou. V komoře je žalostně málo vyvazovacích prvků a pro posádky plavidel se stává opravdu hazardem se zdravím, někdy i životem. Jelikož je převýšení hladin vody okolo 8 metrů a vyvazovací prvky jsou až uplně nahoře, kam se absolutně nedá dosáhnout, pak zbývá jen držet se rukou žebříku a ručkovat (což je navíc dle plavebního zákona přísně zakázáno). Jelikož se komora při cestě proti proudu napouští ze strany komory, působí na loď velmi silný proud a mnohdy není v moci posádky loď udržet, pak hrozí buď že loď bude při napoušťění nekontrolovaně cestovat po komoře a narážet do boku komory ale také hrozí srážka s ostatními plavidly, nebo i pád osob do vody, což už je riziko, které bychom neradi zažili na vlastní kůži. Inspirací nám může být perfektně vybavená komora Štěchovice, která je opatřena plovoucími prvky, na které se loď vyváže a plováky pak soupají s hladinou a lana se nemusí ani převazovat. Po cestách ve vyspělích zemích Evropy se můžeme setkat i s velkým počtem levných a přesto bezpečných řešení. Například se na bok komory přivaří ode dna až na hráz ocelový profil, za který se provlékne lano a loď se pak také nemusí ani převazovat při stoupání hladiny vody, někde byl i v komorách tento systém ocelového profilu nahrazen lanem, to posloužilo také velice dobře. Jsem přesvědčen, že by se s touto komorou už mělo něco dělat. Lodní doprava každým rokem narůstá a určitě si tak po mnoha stovkách miliard proinvestovaných na českých silnicích a dálnicích zasloužila také nějakou modernizaci.

Autor: Tomáš Tvrdík | 2 podpisy

Více >
Petice proti zřízení kamerového systému v obci Zdiby 94 podpisů

Petice proti zřízení kamerového systému v obci Zdiby


Kamerový systém v obci Zdiby


Dne 6.10.2016 byla zveřejněna na webových stránkách obce Zdiby výzva a zadávací dokumentace pro veřejnou zakázku, nazvanou "Kamerový systém v obci Zdiby". 

Zadávací dokumentace velmi obecně uvádí, že kamerový dohlížecí systém bude v obci vybudován v souladu s požadavky OP Zdiby, Policie ČR a občanů obce. Ze zadání vyplývá, že kamerový systém má sloužit k odhalování  přestupků a trestné činnosti, k zajištění rozpoznávání RZ automobilů k výše uvedenému účelu.

Lze souhlasit s tím, že v obci s kvalitní infrastrukturou, dostatečně zajištěným předškolním a školním vzděláváním, službami apod. může být vybudování kamerového systému určitým navýšením bezpečnostního standardu života, doplňující činnost obecní a státní policie. 

Situace v naší obci je však diametrálně odlišná. Velmi podstatný je i ekonomický aspekt toho záměru.

Zadávací dokumentace "Kamerového systému v obci Zdiby" předpokládá hodnotu plnění ve výši 1.600.000,- Kč bez DPH. Hovoříme tedy o téměř 2 mil. Kč z rozpočtu naší obce, který je navíc pro rok 2016 schodkový. Z dosavadních informací není ani známo, že by pro tuto investici byla obcí podána jakákoliv dotační žádost. 

Z toho důvodu v dané situaci vnímáme zřízení kamerového systému v obci Zdiby za předražené a zbytné.

Domníváme se, že vyšší prioritu mají např.:

⦁    vybudování komunikací pro pěší, včetně přechodů pro chodce;
⦁    realizace chybějící povrchové úpravy komunikací v mnoha částech obce, včetně   oprav komunikací poškozených;
⦁    navýšení nedostatečné kapacity kanalizace v obci;
⦁    rozšíření veřejného osvětlení do  neosvětlených částí obce a současně oprava osvětlení nacházejícího se v havarijním stavu;
⦁    řešení nevyhovujícího technického stavu budovy staré školky, navýšení kapacity školky a školy, včetně zajištění tělocvičny a venkovního sportoviště pro školu;
⦁    zajištění lékařské péče v obci a rozvoj dalších služeb;
⦁    úprava pozemkových majetkových poměrů místního fotbalového hřiště, která brání jeho dalšímu rozvoji a vybudování odpovídajícího zázemí.

Nejsme přesvědčeni o nezbytnosti a naléhavosti této investice, ani o celkové její hospodárnosti. Zadavatelskou činnost navíc nevykonává obec Zdiby, nýbrž společnost MZP Consulting, s.r.o., se sídlem v obci Nebužely, z čehož lze dovozovat další související náklady. V neposlední řadě je třeba uvést, že ze zadávací dokumentace pro "Kamerový systém v obci Zdiby" není zřejmý rozsah dodávané zakázky ve vztahu k předpokládané ceně díla, tj. k částce 1.600.000,- Kč bez DPH. Zadávací dokumentace sice odkazuje na projektovou dokumentaci, ta však není zveřejněna. 

Za daných okolností by mohla být přechodným suplujícím řešením kamerového systému změna zaměření výkonu služby obecní policie obce Zdiby a provádění vyššího dohledu. 

 

Žádáme tedy, aby vedení obce Zdiby zrušilo vyhlášené výběrové řízení nazvané "Kamerový systém v obci Zdiby", současně aby se zasadilo o dosažení účelu, sledovaného navrhovaným kamerovým systémem efektivním nastavením charakteru činností obecní policie. 

Nadále uvítáme, pokud jako občané budeme moci na zajištění bezpečnosti v obci participovat např. formou veřejného projednávání nastavení bezpečnostních postupů a opatření v naší obci. 

 

Tuto výzvu potvrzujeme svým dále uvedeným podpisem.


 

 

 

 

Autor: Jitka Homolová | 94 podpisů

Více >
Uvolnění levého pruhu silnice II/608 od hranice obce Zdiby a Praha - řešení dopravní situace 654 podpisů

Uvolnění levého pruhu silnice II/608 od hranice obce Zdiby a Praha - řešení dopravní situace

''V roce 2014 byla zrekonstruována silnice 11/608 p. č. 1438/1 - Ústecká ulice v Dolních Chabrech v Praze. Od hranice katastru Hlavního města Prahy byl u této dříve dvouproudé silnice po ukončení rekonstrukce omezen provoz pouze do pravého pruhu. Levý pruh byl natřen bílými čarami, aby se stal pruhem neprůjezdným. 
V současné době se každý den v ranní špičce doprava na silnici 11/608 zastaví již před sjezdem na Klecany a auta stojí nebo velmi pomalu popojíždějí až do Prahy. Autobusy na linkách 370, 371, 372, 373 a 374 nabírají průměrně třicetiminutová zpoždění. 
Chtěli bychom, aby byl levý jízdní pruh Ústecké ulice směrem do centra uvolněn pro veškerou dopravu nebo minimálně pro autobusovou dopravu. Myslíme si, že uvolnění cca 1,5 km komunikace, kterou by mohli řidiči používat, by bylo přínosné pro průjezdnost tohoto úseku a zrychlení provozu. Je samozřejmě nutné dbát na bezpečnost, proto by měl být v místě odbočení do ulice Obslužná provoz sveden do jednoho pruhu a za tímto křížením znovu uvolněn. 
Na 1. km i 9. km sjezdu z dálnice D8, které jsou spojeny se silnicí 11/608 jsou průmyslové zóny a neustále vznikají další plochy skladových areálů, jejichž provozem bude nadále v budoucnu zvyšována dopravní zátěž tohoto území. 
Nemalé finanční prostředky vynaložené v roce 2014 na rekonstrukci Ústecké ulice při jejím používání jen z poloviny považujeme za nehospodárně vynaložené. 
Vzhledem k tomu, že ranní dopravní situace na dálnici D8 i silnici 11/608 směrem do Prahy začíná být neúnosná, dochází k narůstající nehodovosti v těchto úsecích, doprava se zbrzdí na obou silnicích v katastru obce Zdiby a pomalu popojíždí do Prahy, jsou kolony dennodenní problém. Při narůstajícím počtu osobních automobilů, které směřují do Prahy, a v každém cestuje většinou pouze jeden člověk, je důležité motivovat občany, aby používali pro cestu do Prahy hromadnou autobusovou dopravu. Při jejím použití se sníží počet automobilů na silnici a zároveň zrychlí doprava. Nyní ovšem mohou při jízdě autobusem počítat pouze s tím, že musí použít autobus odjíždějící o 30 minut dříve, než potřebují, aby se dostali včas do zaměstnání či školy.''

Celkově vzhledem k přísunu velkého množství obyvatel v minulých letech je třeba situaci na příjezdu do Prahy v dlouhodobém horizontu začít řešit. 
Vyzýváme Vás tímto, abyste se zasadili o to, aby byl levý jízdní pruh Ústecké ulice uvolněn pro veškerou automobilovou dopravu nebo minimálně pro autobusovou dopravu a aby se kraj začal zabývat tvorbou plánu na zlepšení celkové dopravní infrastruktury na severní části Prahy, což potvrzujeme níže svým podpisem.

Klára Čížková Rothová, Lukáš Drápela

 

Autor: Lukáš Drápela | 654 podpisů

Více >
petice za zklidnění dopravy v Hořovicích a řešení obchvatu města 33 podpisů

petice za zklidnění dopravy v Hořovicích a řešení obchvatu města

Vážený pane starosto.

Obracíme se na Vás jako obyvatelé města Hořovice, především ulic Příbramská a Pražská, 9.května, Tyršova s otevřeným dopisem - peticí, ve kterém sdělujeme naše obavy nad dopravní situací v našem městě.

V posledních několika měsících jsme zaznamenali zhoršení dopravní situace v našem městě. Týká se to zejména silnic č.  114  ( Pražská, 9.května, Tyršova ) a č. 1149 (ulice Příbramská).

 Zhoršení situace spočívá v několika aspektech:

- silnice 2. třídy jsou využívány nadměrnou kamionovou a nákladní dopravou. Hlavním problémem je, že silnice 2. třídy a 3. třídy nejsou ze své povahy určeny pro provoz kamionů a těžkých nákladních vozidel. Závažnějším problémem ovšem je, že ani jedna ze silnic není pro takovou dopravu určena – neexistuje dostatečné dopravní značení a zřejmě ani podklad silnic není pro takto těžký provoz určen, neboť dochází k ničení domů v okolí těchto komunikací i silnic samotných.

Nutno podotknout, že kamionová a nákladní doprava nerespektuje ani zákonem zakázané doby provozu, které jsou v době mimo prázdnin v neděli od 13:00 do 22:00 a v době prázdnin ještě v pátek od 17:00 do 22:00 a v sobotu od 07:00 do 13:00 (platí pro vozidla nad 7,5t a vozidla nad 3,5t s připojeným přípojným vozidlem).

V důsledku toho dochází zejména:

- k ohrožení zdraví a bezpečí všech, kteří se pohybují kolem komunikací a to zejména z důvodu hlučnosti a kouřivosti kamionů, nadměrné hlučnosti některý druhů motocyklů a jiných vozidel a kvůli četnosti provozu.

- znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť těžká kamionová doprava a nákladní vozidla způsobují, otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy. V důsledku toho dochází ke znehodnocení majetku, neboť se objevují praskliny a trhliny v omítkách a zdech!

- snížení kvality života všech zejména však na ulicích Pražská, 9.května, Tyršova, Příbramská a dále přilehlých ulic.

Vzhledem k výše uvedenému Vás proto vyzýváme, abychom situaci společnými silami začali řešit. Existuje dle našeho názoru několik efektivních způsobů řešení, které by z krátkodobého hlediska měly vést ke zklidňování dopravy v obci a z dlouhodobého hlediska by měly vést k zákazu či omezení vjezdu těžkých nákladních vozidel do města a k celkovému konceptu řešení dopravy kolem města: 

Měli bychom z titulu města začít aktivně pracovat na opatřeních, která povedou k vynucení dodržování rychlosti na území města. Tento tlak bychom měli zejména vyvíjet směrem k Policii ČR, městské policii  ale měli bychom i aktivně přijmout opatření, které by vynucení pravidel a represi přestupků podpořilo – například aktivními radarovými systémy, zpomalovacími semafory či retardéry.

Z dlouhodobého hlediska bychom měli také zvážit přijetí těchto opatřeních:

   - vytvořit tzv. adaptační úsek pro postupné snižování rychlosti pomocí např. dopravního značení, menší šířky jízdního pruhu nebo příčných prvků na vozovce a to ještě před vjezdem do města.

   - změnit uspořádání na vjezdu do města tak, aby znemožnilo vjíždět vysokou rychlostí a to pomocí například vjezdových ostrůvků, fyzickému zúžení, malé okružní křižovatky atp.

  - vytvořit přirozené bariéry při průjezdu obcí – například vytvořením přechodů pro chodce, které na některých místech ulic Příbramská , Pražská, Tyršova i  9. Května chybí, a která by vedly ke změně režimu průjezdu městem.

- měli bychom uvažovat o dalších zklidňujících opatřeních, např.:

  - Informační opatření, která upozorňují účastníky provozu, že se očekává určité chování – například umístěním dopravních značek s omezením rychlosti či informační tabule atp.

  - úpravy v horizontálním (zúžení vozovky) i vertikálním směru (výškové vychýlení příčnými prahy).

Ale především, měli bychom opět aktivně otevřít debatu dávno plánovaného obchvatu města a přednést požadavek na kompetetní orgány státní správy. Vypadá to, že se v několika posledních letech nepodniklo vůbec nic a chování města a zastupitelů spíše připomíná smíření s danou situací.

Obecného zamezení vjezdu kamionové a nákladní dopravy do města Hořovice či alespoň vymezení doby, v rámci které není vjezd přípustný (noční klid, soboty, neděli, svátky aj.). Tuto skutečnost lze navrhnout, neboť se lze domnívat, že komunikace je využívána kamionovou dopravou za účelem zkrácení si z dálnice D5 směrem na jih či vyhnutí se placeným úsekům. Tento podnět by tedy mohl být vydán a stanoven přímo obcí s rozšířenou působností po písemném vyjádření příslušného orgánu Policie ČR a to dle zákonů č. 13/1997 Sb., č. 361/2000 Sb. Zde se lze mimo jiné dočíst, že pozemní komunikace smí být užívány bezplatně obvyklým způsobem a k účelům, ke kterým jsou určeny, přičemž silnice 2.třídy a 3. Třídy nejsou určeny pro tranzitní přepravu.

Měli bychom začít vyvíjet tlak na krajské úřady, abychom docílili snížení přípustné hmotnosti průjezdu městem po zmíněných silnicích. Tím bychom alespoň částečně zamezili vjezd nejtěžších kamiónu do naší města.

Tento otevřený dopis - petice je adresován zejména panu starostovi a zastupitelům města Hořovice a měl by sloužit jako startér pro diskuzi k opatřením, která můžeme přijmout ihned a na kterých bychom měli začít pracovat. Účinnějšího a rychlejšího postupu ovšem dosáhneme i kolektivní cestou. Dokážeme si představit, že se stejnými problémy se potýkají přilehle obce kolem silnice 114. Jsme připraveni  vést diskuze tak, abychom v některých otázkách postupovali konzistentně a zejména společně.

Přílohou tohoto dopisu je seznam všech, kteří s podporou neváhali.

Očekáváme, že povedete a vyvoláte diskuzi na toto téma na některém z blížících se zasedání zastupitelstva.

Za obyvatele města Hořovice

Ing. Karel Hasman, Anýžova 96, Hořovice

v Hořovicích 22.9.2016 ( Světový den bez aut )

Autor: Karel Hasman | 33 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

Středočeský x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Vítáte úplný zákaz kouření v restauracích?