Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji 1901 podpisů

Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji

My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN. 


Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:


Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022


012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy

Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.


Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí. 


Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.

Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.


Požadujeme:


1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
   
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.

3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici). 


https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/


https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
 

Autor: Štěpán Hálek | 1901 podpisů

Více >
7 Tezí k aktuální revizi RVP ZV - Otevřený dopis ministru Robertu Plagovi 312 podpisů dosaženo

7 Tezí k aktuální revizi RVP ZV - Otevřený dopis ministru Robertu Plagovi

SEDM TEZÍ K OTEVŘENÍ VEŘEJNÉ DISKUSE K  AKTUÁLNÍ REVIZI RVP ZV

Deklarace historiků a členů Odborné skupiny pro revizi RVP - vzdělávacího oboru Dějepis  

Otevřený dopis ministru Robertu Plagovi 

 

Vážený pane ministře, 

členové výše uvedené odborné skupiny, společně s dalšími signatáři petice, Vás tímto vyzývají k veřejné reakci na teze přeložené níže. 

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR nedávno představilo revizi Rámcového vzdělávacího programu pro Základní vzdělávání (RVP ZV). Změna s účinností od 1. září 2021 posiluje v RVP ZŠ hodinovou dotaci pro informatické myšlení (computational thinking), tedy vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie (ICT).  

V  důsledku toho mají být na 1. i 2. stupni ZŠ redukovány hodiny věnované oblastem Člověk a příroda, Člověk a společnost, Člověk a jeho svět, Umění a kultura aj., tedy přírodovědným, společenskovědním a uměnovědným předmětům (přírodopis, fyzika, chemie, zeměpis, dějepis, občanská, mediální, hudební a výtvarná výchova).  Jedná se o zásadní porušení východisek, s nimiž doposud pracovaly odborné komise, spolupracující s MŠMT na plánovaných revizích RVP dalších vzdělávacích oblastí. 

Vzhledem k autoritativnímu způsobu, jakým byla změna předložena a okamžitě nařízena vedení základních škol k „pokusné“ implementací ve školním roce 2021/2022, pokládáme za nutné se k  situaci vyjádřit.  

Český vzdělávací systém i dosavadní RVP jistě vyžadují revizi i obsahovou redukci. Pokud má být však učiteli i veřejností přijata kladně, nesmí se stát obětí komunikačních lapsů ze strany MŠMT. Ministerstvo bohužel ignorovalo opakované volání po veřejné diskusi s pedagogickou i laickou veřejností. Takový přístup je však v demokratické zemi, jakou ČR chce být, neobhajitelný.  

Níže podepsaní zástupci pedagogické veřejnosti a vysokoškolských učitelů, kteří mají připravovat budoucí učitele na výzvy 21. století, se vůči  postupu MŠMT důrazně ohrazují.  

*** 

PŘEDKLÁDÁME 7 VÝHRAD K  PŘEDSTAVENÉ ZMĚNĚ RVP, jež by měly nabídnout argumentační východisko k  veřejné diskusi.

 

Očekáváme, že bude konečně otevřen dialog s odbornou a pedagogickou veřejností a termín závaznosti předložené revize bude ze strany MŠMT odložen do doby, než budou představeny i nadále připravované tzv. „velké revize“ dalších vzdělávacích oblastí. O nich přitom MŠMT z nejasných důvodů mlčí.

Vyzýváme tímto vyučující „naukových“ předmětů i fakultní didaktiky, kteří připravují budoucí učitele pro vzdělávací praxi 21. století, aby naše stanovisko prostudovali a případně se k němu připojili.  

*** 

TEZE 1: Dlouhodobě připravované návrhy revize RVP v  dalších vzdělávacích oblastech do svých cílů logicky a funkčně včlenily podstatnou část položek připsaných nově oblasti ICT. Revize předložená MŠMT tyto návrhy z nepochopitelných důvodů nezohlednila. Předkládá pouze nekoncepčně “proškrtané” obsahy.  

Při revizích obsahů a cílů “naukových” oblastí byl kladen důraz na posílení digitální, čtenářské či historické gramotnosti. Ty zahrnují jak komunikační dovednosti, tak práci s informacemi, orientaci ve webovém prostředí, modelování i tzv. soft skills. Není tedy důvod jednostranně posilovat ICT redukcí dalších oblastí. Smysl má spíše  proměnit dosavadní obsah informatiky ve stávající hodinové dotaci v duchu nově deklarovaného důrazu na algoritmy, vizualizace řešení problému, programování, SW/HW. 

TEZE 2: Předložená změna RVP stojí na zásadním porušení principů, s  nimiž v  minulých letech pracovaly odborné komise spolupracující na plánovaných revizích RVP. Není zdůvodněno, proč by v rozporu s úsilím posilovat mezioborové vazby mělo ICT jiným oblastem odebírat jak hodiny, tak obsah. 

Došlo k ní bez návaznosti na již několik let probíhající přípravu revize RVP v dalších vzdělávacích oblastech. Odborným komisím, které v dobré víře v předchozích letech spolupracovaly na plánovaných revizích vzdělávacích obsahů, bylo navíc odpovědnými pracovníky institucí MŠMT (Národní ústav pro vzdělávání, dnes Národní pedagogický institut ČR) garantováno zachování dosavadní hodinové dotace pro příslušné vzdělávací oblasti. Současná revize toto stanovisko porušila tím, že kromě disponibilních hodin “uvolnila” pro ICT i naukové předměty a výchovy.  

TEZE 3: Informatické myšlení je předpokladem automatizace a digitalizace světa práce, a je tedy nutnou součástí základního vzdělání. Člověk však není mechanismus, nýbrž organismus.  

K orientaci v současném světě je stejně potřebná i schopnost občana demokratické země pracovat s informacemi a daty, vyhodnocovat jejich relevanci, podrobovat teze experimentům, formulovat podložené argumenty, umět diskutovat, zaujímat postoje k dění ve veřejném prostoru - a v neposlední řadě docenit kromě účelnosti i estetickou hodnotu světa kolem nás a význam kulturního dědictví. K tomu všemu primárně slouží jak výuka jazyků, včetně češtiny, tak společenskovědní i přírodovědné předměty. Právě jejich hodinovou dotaci má však zčásti převzít navrhovaná oblast ICT, aniž by k tomu byl srozumitelný důvod.  

TEZE 4: Zkvalitnění informatického myšlení v  základním vzdělávání je potřebné. Mnohé školy už takový krok udělaly v  rámci stávajícího RVP. 

Není tedy bezpodmínečně nutné všude plošně posilovat hodinovou dotaci ICT na úkor dalších oblastí a omezovat direktivně objem „naukových“ předmětů, jako je fyzika, chemie, přírodopis, zeměpis, dějepis či občanská výchova. Toto rozhodnutí by mělo být nadále ponecháno v kompetenci ředitelů škol.  

TEZE 5: Pokud mají učitelé chystané změny v oblastech jazykového, přírodovědného i společenskovědního vzdělání uskutečnit v praxi, není možné jim na tyto oblasti ponechat v  některých ročnících ZŠ jednohodinovou dotaci týdně.  

Právě k tomu navrhovaná redukce disponibilních hodin bohužel směřuje. Chystané změny RVP, posilující v daných oblastech funkční gramotnost, samozřejmě předpokládají redukci obsahů stávajícího RVP v „naukových“ předmětech v duchu Strategie 2030+. Není ale možné při redukci hodinové dotace proměnit výuku „obsahů“ ve společný experiment či dialog na základě individuálního přístupu. 

TEZE 6: Posílení kompetencí v  oblasti ICT se musí stát nedílnou součástí odborné vysokoškolské přípravy budoucích učitelů v  jakékoli vzdělávací oblasti.  

Nemá tedy vést ke vzniku nových předmětů ani studijních oborů. Tuto podmínku systémové změny však MŠMT dosud v navrhované změně s pedagogickými fakultami a dalšími VŠ připravujícími učitele nijak nekomunikovalo.  

TEZE 7: Změny RVP nesmějí v  neúnosné míře zatížit učitele v  praxi.  

Předpokladem dobře připravených podkladů jakékoli systémové změny ve státě, který chce dostát současným nárokům funkční informatické gramotnosti, je minimalizace formálních byrokratických mechanismů. Portál https://revize.edu.cz/ tuto funkci bohužel nenaplňuje. Pouze přidává další článek v procesu neúnosného papírování. Při předložení systémové revize RVP včetně funkční proměny ICT není možné kázat vodu a pít víno.  

 

V Praze dne 18. 2. 2021 

 

Podepsáni:  

Členové někdejší Odborné skupiny pro revizi RVP - vzdělávacího oboru Dějepis při NÚV MŠMT: 

Prof. PhDr. Zdeněk Beneš, CSc., Filozofická fakulta UK, Katolická teologická fakulta UK 

Mgr. Kamil Činátl, Ph.D. , Filozofická fakulta UK, Ústav pro studium totalitních režimů 

PhDr. Milan Ducháček, Ph.D.  Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Technické univerzity v Liberci, Lauderovy školy při Židovské obci v Praze, Ústav pro soudobé dějiny AV ČR v. v. i.  

Doc. PhDr. Blažena Gracová, CSc. , Filozofická fakulta Ostravské univerzity, Ostrava 

PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D. , Pedagogická fakulta UK, Praha 

PhDr. Dagmar Hudecová, (ex-) Národní institut dalšího vzdělávání MŠMT ČR 

Mgr. Pavel Martinovský , ZŠ Vratislavova, Praha, předseda výboru Asociace učitelů dějepisu (ASUD) 

Mgr. Tomáš Mikeska , Pedagogická fakulta UK,, Gymnázium Evolution Jižní Město, Praha 

PhDr. Jaroslav Najbert, Ph.D,. Ústav pro studium totalitních režimů, Gymnázium Přírodní škola, o.p.s., ÚSTR, PedF UK, Praha 

PhDr. Roman Pazderský, Ph.D., Střední škola Sion High School, Hradec Králové 

Mgr. Jaroslav Pinkas, Ph.D., Ústav pro studium totalitních režimů, Pedagogická fakulta UK, Praha 

Mgr. Martin Vonášek , Gymnázium Hladnov, Ostrava; Humanitní digicentrum, člen Jednoty školských informatiků

Bc. Pavel Žalský, ZŠ Karla Klíče, Hostinné 

  

Deklaraci podpořil Výbor Asociace učitelů dějepisu České republiky (ASUD). 

 

Kontaktní adresa:

Milan Ducháček: milan.duchacek@tul.cz

 

K deklaraci se dále připojují: 

 

 

Autor: Milan Ducháček | 312 podpisů

Více >
Petice občanů za realizaci komunikace D43 jako plnohodnotného obchvatu celého Brna 613 podpisů

Petice občanů za realizaci komunikace D43 jako plnohodnotného obchvatu celého Brna

Tato petice navazuje na dosud řádně neukončené projednání „Petice občanů proti stavbě rychlostní komunikace R43 po trase tzv. německé dálnice v úseku Kuřim-Bystrc-Troubsko“, kterou podepsalo více než 37 tisíc občanů.

TEXT PETICE:
My, níže podepsaní občané, NESOUHLASÍME s trasováním transevropské komunikace „43“ přes obydlené oblasti Brna a POŽADUJEME, aby tato komunikace byla trasována jako plnohodnotný obchvat CELÉHO Brna.

Odůvodnění:

1. Realizací komunikace R43 jako průtahu přes Brno by došlo k zavlečení další tranzitní transevropské dopravy do města, což je v přímém rozporu s veřejným zájmem.

2. Realizací komunikace 43 jako průtahu přes Brno by došlo ke zvýšení hladiny hluku a vysokým emisím škodlivin v hustě obydlených oblastech.

3. Je nutné dodržovat zákonné hygienické limity, ty však jsou např. v Brně-Bosonohách již dlouhodobě překračovány. 

4. Realizací komunikace 43 jako průtahu přes Brno by došlo k nenávratnému znehodnocení rekreační oblasti Brněnské přehrady, která poskytuje široké rekreační možnosti všem obyvatelům Brna a okolí.

5. Jihomoravským krajem zveřejněná „Územní studie nadřazené dálniční a silniční sítě v jádrovém území OB3 metropolitní rozvojové oblasti Brno“, která má sloužit jako legalizační dokument průtahové varianty, je vadná a vzhledem k rozsahu problémů a vad v této studii nemůže sloužit pro účely volby trasování komunikace 43.

6. Existuje k lidem i životnímu prostředí šetrná a přitom dopravně efektivní varianta plnohodnotného obchvatu celého Brna, která by nezatěžovala obydlené oblasti a poskytovala účinné oddělení tranzitní dopravy.

7. Je povinností minimalizovat dopady lidské činnosti na obytné a klidové oblasti v Brněnské aglomeraci. Tyto oblasti je nezbytné chránit pro nás, naše děti a další generace.

Požadujeme proto:
1. Jednoznačné odmítnutí trasování 43 jako průtahu Brnem a neprodlené zastavení a ukončení všech prací na přípravě 43 v této variantě.

2. Zahrnutí plnohodnotného obchvatu celého města Brna do Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje a do Územního plánu města Brna, a to v trase dle aktuální verze „Optimalizované“ varianty, tj. s trasováním v tzv. Boskovické brázdě.


Za petiční výbor Jana Pálková, Opálkova 16, 635 00 Brno

 

Autor: Jana Pálková | 613 podpisů

Více >
Nechceme amfiteátr ve volnočasovém areálu Rolava 216 podpisů chybí 1284

Nechceme amfiteátr ve volnočasovém areálu Rolava

My níže podepsaní, obyvatelé a návštěvníci města Karlovy Vary tímto nesouhlasíme se stavbou amfiteátru ve volnočasovém areálu Rolava!

Areál Rolava je v těsné blízkosti Staré Role a sídliště Čankovská, jejichž obyvatelé by byli vystaveni hluku ze strany tohoto amfiteátru při konajících se koncertech a akcích, navíc projekt nemá dostatečně vyřešenou hlukovou bariéru, která by šíření tohoto hluku bránila. I v současné době, především o víkendech (v letní sezoně) je situace neúnosná kvůli hluku z akcí.

Areál nedisponuje dostatečnou parkovací kapacitou, kterou by pokryl návštěvníky těchto akcí, což by znamenalo zahlcení parkovacích míst určených pro obyvatele Čankovské.

Myslíme si, že ve chvíli, kdy město Karlovy Vary disponuje už jedním amfiteátrem - Letním kinem, ve kterém se mohou tyto akce bez problému konat a které parkovací kapacitou disponuje, není nutné ani moudré stavět další. Prostředky, které město plánuje do stavby nového amfiteátru dát, by měly být využity na opravu Letního kina.

 

Za petiční výbor:

Mgr. et Bc. Ondřej Bednář, Nádražní stezka 2, 360 04 Karlovy Vary   email: ondrej.bed@email.cz

Hana Toufarová, Nábřeží Jana Palacha 22, 360 01 Karlovy Vary   email: haninka.toufarova@seznam.cz

Jan Urban, U Koupaliště 839/2, 360 05 Karlovy Vary  email: jurban@vodakva.cz

Vyplněné a podepsané petiční archy lze zasílat na adresu p. Ondřeje Bednáře. Případně se ozvěte na tel. 606 812 941 a my si archy vyzvedneme.

 

Autor: Daniela Bílá Bílá | 216 podpisů

Více >
Pěstounských rodin je dostatek a kojenecké ústavy se i přesto nadále plní. 1 podpis chybí 999

Pěstounských rodin je dostatek a kojenecké ústavy se i přesto nadále plní.

Autor: Samuel Pohanka | vloženo: 17.01.2017 Facebook Twitter Email Sdílejte s přáteli Česká republika je jednou z posledních evropských zemí, kde jsou malé děti umisťovány do kojeneckých ústavů https://www.forextime.com/education/bearish-candlestick-patterns a dětských center, a to i navzdory platné legislativě, na základě níž by děti měly být svěřovány přednostně do náhradní rodinné péče. Přesto se tak neděje a to i v případě, že jsou v daném kraji či blízkém okolí volní profesionální pěstouni. ZAJÍMAVÉ ODKAZY Petice za omezení ústavní péče pro nejmenší děti Aktuálně.cz: Kojenecké ústavy mrzačí děti Jak dokazuje nespočet vědeckých výzkumů, ranný vývoj dítěte je naprosto zásadní pro jeho budoucí fungování (socializace v osobním životě, ve společnosti...). Pobyt v ústavech vede k citové deprivaci dětí a k nevratným změnám v jejich psychickém vývoji, které často ústí v osobnostní problémy v jejich dalším životě (neschopnost navazování sociálních vztahů, zvýšené sklony ke kriminálnímu jednání ...). Vývoj nejmenších dětí je křehkým procesem, který by měl podle výzkumů ideálně probíhat v milující péči jednoho výhradního pečovatele. Ten je dítětem vnímán jako bezpečný opěrný bod, který neuspokojuje pouze potřebu jídla, spánku a podobně, ale také (a především) potřebu lásky, blízkosti a bezpečí. Tuto potřebu personál kojeneckých ústavů navzdory vší poctivé snaze nemůže naplnit. Toto téma, zachycené ve snímku Nejlepší zájem dítěte, který odvysílala Česká televize, vyvolalo velký zájem veřejnosti, na jehož základě vznikla i Petice za omezení ústavní péče pro nejmenší děti (podepsat můžete zde: http://e-petice.cz/petitions/petice-za-omezeni-ustavni-pece-pro-nejmensi-deti.html). K petici se vyjádřila také někdejší sociální pracovnice kojeneckého ústavu, která se podělila se svou osobní zkušeností z praxe. Její komentář je k dispozici na následujících řádcích: "Pracovala jsem v Kojeneckém ústavu 6 let jako sociální pracovnice. Odešla jsem díky totálnímu vyhoření poté, co jsem zjistila, že jsem jen kolečko v nedobře promazaném státním systému. Že to, co dělám, je neužitečné, k ničemu. Sice zajistím nějaké ty papíry, jdu si pochovat a nakrmit miminka (což se velice protivilo některým zdravotním sestrám), ale víc nic. Že mi celý smysl téhle práce uniká. Že se tváříme, že pomáháme dětem, ale že po tolika letech, kdy už je dokázáno, že jedna z nejdůležitějších věcí pro zdravý a dobrý vývoj nového človíčka je láska navíc fyzicky projevovaná, jim vlastně pomáháme jen být ošaceni, nakrmeni a spát v teple. Tím nechci shazovat práci těch lidí, kteří v takovýchto institucích pracují. Jen mi přijde, že těch studií a důkazů, že miminko potřebuje teplou milující náruč a šťastné hravé dětství je tolik, a zároveň těch lidí, co o tom ví a chtějí se o ty človíčky postarat, že by se vývoj událostí mohl posunout dalším směrem. Myslím, že to různé záchranné akce typu "Chovací tety" nebo studentky z praxí moc nezachrání. Vždycky jsem se snažila si „vypiplat“ nějaké to nejmenší miminko /tak pětidenní/, za kterým jsem každý den chodila, chovala si ho, mazlila, krmila, jak mi to čas dovolil. Věřila jsem, že pro toho tvorečka je dobré poznat, že někoho má, i když ho později ztratí, než tento cit nepoznat. Vadilo mi, že orgány spolu nespolupracují, že je mi jasně řečeno, že jsem sociální pracovnice jen přes děti, že si nemám povídat s matkami, že nemám být v kontaktu s celým příběhem. Že mám hájit jen zájem dítěte. Nedbala jsem a přesto jsem si s maminkami dětí povídala. Mnoho z nich bylo překvapeno, že je poprvé v životě někdo poslouchá. Pokud je sociální politika nastavena tak, že se preferuje vracení dětí do vlastní rodiny - tak je přece toto důležité. Pak mi uniká, proč je většinou vazba mezi matkou a dítětem přetrhávána nebo naopak uměle udržována a prodlužovaná zákony - tak, že dítě dlouho zůstává v "kojeňácích" a dětských domovech, a tím deprivace a neumění se orientovat v reálném životě tohoto jedince jen roste. Produkujeme tím "neúplné" lidi, kteří nepoznali lásku a málokdy jí proto umí dát. Měli bychom apelovat na vzpomínky z dětství našich politiků a uvědomění si, že v každém dítěti je budoucnost našeho světa, ať to zní jakkoliv jako klišé. Nejsem žádný odborník. Na toto téma bylo již napsáno mnoho knih a publikací. Jen mě překvapuje, že se nikdo skutečně neptá sociálních pracovnic, co si o této práci myslí, co by jim pomohlo k lepší práci a co vidí jako zásadní problém… Možná by za zmínku ještě stálo, že jsem sama matkou, znám to i z osobní zkušenosti a necucám si to z prstu."

Autor: Tony Merrow Merrow | 1 podpis

Více >
Zachraňme magnolie, historickou dlažbu, žádejme informace - rekonstrukce ul.Nádražní v Českém Těšíně 647 podpisů

Zachraňme magnolie, historickou dlažbu, žádejme informace - rekonstrukce ul.Nádražní v Českém Těšíně

V Nádražní ulici v Českém Těšíně probíhá od dubna 2021 rekonstrukce v rámci projektu Po stopách těšínské tramvaje - rozvoj přeshraniční turistiky. Má dojít k vybudování nového "bulváru", součástí kterého je:

1) vykácení zeleně vč. magnolií (nemalá část již byla vykácena). Nový výsadbový plán neznáme.

2)  odstranění a odvoz historické dlažební (žulové) kostky dvou velikostí (malá - světlá žula, velká - červená žula)

3) tristní a nedostatečná komunikace MěÚ Český Těšín ve věci příprav, průběhu, etapizace a finální podoby.

Touto peticí usilujeme o získání dostatečného počtu podpisů občanů, aby rada města přizpůsobila projektovou dokumentaci a realizovala rekonstrukci dle níže uvedeného.

Podpisem občané Města požadují:

1) zachování stromů magnolií naproti vlakovému nádraží. Magnólie, krom své přirozené funkce a krásy, je stromem charakterizujícím naše město Český Těšín / Cieszyn.

2) zachování dlažební kostky pro příští generace / budoucí citlivé úpravy ulice. Kostky nezpůsobují žádné technické obtíže (jak vyplývá z projektové dokumentace), vytěžením a odvozem dojde ke značnému nárůstu víceprací, tím i ceny (a je vysoce pravděpodobné, že se dlažba ztratí).

3) vytvoření uceleného webového portálu a veřejně přístupného informačního místa, kde bude město Český Těšín, jako investor, komunikovat přípravy, projektovou dokumentaci, vizualizace všech etap, časový plán rekonstrukce, výsadbový plán, aktuální i budoucí organizaci dopravy, parkovacích míst a ploch, pravidla pro zásobování a hromadné dopravní prostředky, informační telefón a e-mail pro dotazy občanů. 

Autor: ProTěšín Petiční výbor | 647 podpisů

Více >
Petice za zachování rodinného centra a žádost o jeho podporu ze strany vedení města Kopřivnice 184 podpisů

Petice za zachování rodinného centra a žádost o jeho podporu ze strany vedení města Kopřivnice

Od roku 2016 fungovalo v Kopřivnici na adrese Česká 684/31 Heidi rodinné centrum jako místo, kde byly všem obyvatelům Kopřivnice i přilehlých obcí poskytovány komplexní služby v oblasti rodiny a všeho, co s ní souvisí. Vyžití zde našli již naše nejmenší děti, dospívající, těhotné ženy a vlastně všechny generace. Dozvěděli jsme se, že počátkem roku 2021 Heidi rodinné centrum z rodinných důvodů a vzhledem k nepříznivé ekonomické situaci související s pandemií Covid19 svoji činnost ukončí.

 

Tato skutečnost nás velmi zaskočila a zarmoutila. Chtěli bychom tedy požádat vedení města o podporu skupiny nadšenců, kteří by rádi na činnost Heidi rodinného centra navázali a pokračovali v jeho smysluplných aktivitách. Domníváme se, že toto je nejen v zájmu nás – dětí, rodičů, prarodičů, cvičenců nebo jen příležitostných návštěvníků herny, ale také v zájmu města Kopřivnice a jeho vedení.

 

To zejména z těchto důvodů:

1, rodinné centrum nabízí řadu kurzů pro různé věkové skupiny, a tím podporuje fyzický a kognitivní vývoj a také emoční pohodu všech účastníků těchto aktivit (batolátek, starších dětí, těhotných žen, maminek na mateřské dovolené, dospělých žen i mužů, prarodičů,…)

2, hlídáček nabízí program pro děti od 18-ti měsíců, a tak mj. umožňuje snazší harmonizaci práci a rodiny dle individuálních požadavků konkrétních rodin. Oceňujeme, že díky této možnosti se můžeme my, maminky a tatínci nejmenších dětí, dříve zapojit do pracovního procesu a nemít přitom obavy o naše nejmenší

3, herna rodinného centra je využívána zejména jako místo pro setkávání a seznamování mladých rodin, vnímáme to jako skvělý prostor pro podporu komunitního i rodinného života občanů Kopřivnice

4, v období školních prázdnin jsou centrem organizovány dětské tábory, což oceňujeme jako pracující rodiče, kteří jsou vděční za to, že jejich děti stráví zajímavý čas se svými vrstevníky

5, v rodinném centru jsou pořádány vzdělávací akce (kurzy, semináře) i společenské události (Mikuláš, divadlo, dětský den), které nám umožňují trávit smysluplný čas s našimi rodinami, s rodinami spřátelenými a vytvářet také přátelství nová

6, v neposlední řadě velmi oceňujeme, že prostory centra, které jsou zařízeny a uzpůsobeny pro pobyt dětí, mohou být využívány také pro dětské oslavy a semináře pro rodiče za přítomnosti našich nejmenších.

 

My, níže podepsaní, souhlasíme s tvrzením, že činnost rodinného centra na území města je důležitá, a žádáme vedení našeho města, aby podpořilo jeho zachování (např. i stanovením přijatelné finanční částky za nájem pronajatých prostor) a i nadále umožnilo smysluplné trávení volného času všem generacím našich občanů.

 

Mgr. Hana Sokolová, K. Čapka 933/7, Kopřivnice 74221

Autor: Hana Sokolová | 184 podpisů

Více >
Zabraňme bezplatnému rozdávání vakcíny a zastavme tím omezování svobod 3 podpisy chybí 99997

Zabraňme bezplatnému rozdávání vakcíny a zastavme tím omezování svobod

Zisk z vakcín je hlavní motor, který motivuje státní úředníky k neústavním omezením a drastickým zásahům do našich životů.
 

Podepišme petici proti rozdávání vakcín! Dosáhneme tím možná víc než slavní doktoři žádající zrušení roušek a restrikcí. Restrikce při poloprázdných nemocnicích mají jediný smysl: Prodat víc vakcín.

Vakcínu zdarma jen nad 70 let. Ostatní zaplatit 30% ceny. 

Jednoduchý požadavek, aby SI ZÁJEMCI O VAKCÍNU MUSELI PLATIT ALESPOŇ 30% Z CENY VAKCÍNY, má šanci na úspěch. Už 2 třetiny úhrady 9000 Kč ze zdravotního pojištění jsou hodně, když újma z prodělaného covidu se počítá na stokoruny.

Vakcína bude nabíhat pomalu, protože ji lidé nechtějí, a proto provakcinovaných bude tak málo, že to neoddálí virus (většina obyvatel onemocní i přes veškeré restrikce). Stát bude muset zaplatit i vyhozené vakcíny, celkem 80 miliard. 

 

 


Jakmile se zhroutí vidina výdělků z vakcín, již se vládcům nevyplatí pokračovat v restrikcích a zavírání podniků a škol. A nic se nestane, protože nemocnice jsou schopné pojmout 2,5 x více chorých než je jich dnes. hlidacstatu.cz/kapacitanemocnic#CR

 

Když vláda požadavek zpoplatnit vakcíny splní, a poklesne o ně zájem, pak snahy o zpomalování šíření viru ztratí smysl. Tak vrátíme děti do škol a zemi do normálu. Přestane strašení i roušky u dětí.

 

Peticí zabráníme, aby byli do vakcíny nuceni lidé pod pohrůžkou ztráty zaměstnání. 



Proto vás prosím, podepište petici. Jinak se bude střídat stupeň 3. a 4. (otevřeno/zavřeno) až do června 2021. 

Sdílejte petici mezi známé, ať získáme alespoň 500.000 podpisů! 

Autor: Dalibor Černý Černý | 3 podpisy

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku