Petice proti nekoncepční masivní výstavbě v oblasti Vysočany/Hloubětín na úkor zeleně a vybavenosti 464 podpisů

Petice proti nekoncepční masivní výstavbě v oblasti Vysočany/Hloubětín na úkor zeleně a vybavenosti

PETICE

podle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním

proti nekoncepční masivní výstavbě v rozvojové oblasti Vysočany/Hloubětín na úkor zeleně a vybavenosti

Podpořte svým podpisem snahu zlepšit životní prostředí a kvalitu života v Nových Vysočanech.

(e-mail: petice.rokytka@gmail.com, www.facebook.com/groups/peticerokytka/)

ÚPLNÉ ZNĚNÍ PETICE (14 STRAN), AKTUÁLNÍ SEZNAM PODPISOVÝCH MÍST A DOPLŇUJÍCÍ FOTODOKUMENTACE (není součástí petice) ke stažení na https://1url.cz/mKtVn.

Podpisové archy budou k dispozici u výborů SVJ. Petici může podepsat kdokoli (bez ohledu na bydliště či věk).

STRUČNÉ SHRNUTÍ ÚPLNÉHO ZNĚNÍ PETICE (ke stažení zde https://1url.cz/mKtVn):

Již zhruba 15 let neustále narůstá počet bytů a obyvatel v dříve neobydlené oblasti Vysočan a Hloubětína, aniž by následovalo adekvátní posílení občanské vybavenosti a úměrný rozvoj veřejných či zelených prostor. Podle původních plánů, jež naštěstí nebyly tak rychle naplněny, mělo být do konce roku 2010 postaveno 12 tisíc bytů pro více než 20 tisíc nových obyvatel. [i](https://www.archiweb.cz/n/domaci/misto-tovarnich-hal-budou-v-praze-9-byty-kancelare-a-sportoviste).[/i] V současné době pozorujeme nárůst další plánované bytové výstavby v intenzivnější podobě, než je ta stávající. Obáváme se, že se nedostatek vybavenosti v příštích měsících a letech ještě zvýší, zároveň se mnohonásobně přetíží kapacita omezených veřejných prostranství a zeleně. Další výstavba navíc zhorší již nyní kritickou dopravní situaci a parkování a tisíce lidí nepojme ani přetížená cyklostezka. Je potřeba etapizovat výstavbu tak, aby vybavenost a veřejné prostory nezaostávaly. Respektive podmiňovat výstavbu dostatečnou vybaveností a záchranou či adekvátní náhradou zničené zeleně, a to v časovém souladu.

Oceňujeme snahy zastupitelů dát oblasti dobrý základ, ale vidíme také opakující se tlaky developerů, kteří nemají motivaci, aby se všem novým obyvatelům v oblasti žilo dobře i další desítky let. Jejich ochota současně s byty dodávat území přiměřenou vybavenost není zřejmá. Nejmarkantněji to ukazuje stávající neúnosná přetíženost páteřní cyklostezky, jež je kvůli absenci alternativních průchodů oblastí stále častěji téměř neprůjezdná a tím se stává velmi nebezpečným místem pro pěší i cyklisty. V oblasti enormně ubývá hodnotné zeleně a není únosné, aby tento trend nadále pokračoval. Připravované projekty výstavby tomu však nasvědčují. Je smutné, že v jedné z největších rozvojových oblastí byla promarněna šance vytvořit moderní město doslova na zelené louce.

Je potřeba zastavit developery při snaze činit velké sliby, ale nakonec hlavně vytěžit z oblasti krátkodobé zisky a zanechat tu stav, který není příjemný k bydlení. Je potřeba ochránit poslední zbytky vzrostlé a klimaticky i esteticky hodnotné zeleně, především vzrostlé stromy, jež jsou již několik let necitlivě káceny a nahrazovány domy či neadekvátním porostem s alibistickým heslem „u Rokytky je zeleně dost“. Rozhodnutí zastavět zhruba polovinu potenciální plochy zeleně v místě centrálního parku Zahrádky v kontextu nedostatečnosti tak malého prostoru veřejné parkové plochy považujeme za velké pochybení zastupitelů a úředníků. Je však stále možnost toto lokální biocentrum obestavěné domy ochránit zvážením možnosti etapizace rozvoje a důkladným promyšlením koncepce a formy využití prostoru.

CO POŽADUJEME – HLAVNÍ TEZE (úplné znění uloženo zde: https://1url.cz/mKtVn)

My, níže podepsaní, žádáme následující:

·       Předložení argumentů o vyváženosti plánované masivní výstavby v širším okolí říčky Rokytky ze strany zastupitelů a úřadů

·       Profesionální řízení koncepce veřejných prostranství obcí, místními obyvateli a architekty spíše než developery, a to v souladu s všeobecnou strategií rozvoje ČR i hlavního města Prahy (se zaměřením na komfort a kvalitu bydlení, klima a zeleň) tak, aby se místo našeho bydliště proměnilo v moderní a příjemnou komunitní oblast, kde se lidé mají kde potkávat, rádi zde tráví čas a nemusí denně jezdit autem či MHD za lepší vybaveností jinam.

·       Zahrnutí etapizace výstavby podle priorit zohledňujících širší kontext, tedy počet přibývajících obyvatel a odpovídajícího zázemí pro tyto obyvatele, do procesu plánování a schvalování výstavby.

·       Důsledné plnění a realizaci smysluplných vizí a plánů ze strany příslušného stavebního úřadu skrze závazné smlouvy s developery a pečlivou kontrolu jejich plnění v dohodnutém rámci.

·       Rychlé dokončení výstavby roky slibované chybějící základní školy s dostatečnou kapacitou zájmového vyžití velkého počtu místních dětí školního věku a celkové zlepšení vybavenosti oblasti, celistvé a průběžné hodnocení každé změny územního plánu, revizi aktuální situace před dalším územním rozhodnutím o umístění staveb nebo zvýšením stupně zastavitelnosti bez aktuálního zajištění vybavenosti pro stávající i nové obyvatele. Dále promyšlené a koncepční využití možnosti urbanistických studií za předpokladu jejich aktuálnosti, provázanosti a smysluplnosti s ohledem na klíčové parametry komfortu bydlení pro místní obyvatele, a ne pouze na bázi ekonomických výpočtů. Jako nepřímí plátci těchto studií požadujeme, aby tyto studie reflektovaly současnou kritickou situaci popsanou v této petici s rozvržením blíže specifikované zeleně, odpočinkových zón, sportovišť, parků, cyklostezek či pěších promenád a průchodů celou oblastí, prostorů pro výběh psů, počtu bytů/výšky budov/zastavěnosti v jednotlivých zónách, obchodů, služeb, zájmové činnosti, komunitních prostor (zahrady) apod., které zde chybí.

·       Konec zbytečného kácení a likvidace zeleně, pozastavení výstavby v místech zachovalé vzrostlé zeleně do doby, než vznikne odpovídající objem alternativních vzrostlých zelených ploch v rámci výstavby, především však zastavení výstavby v zastavitelné ploše posledních zachovalých zahrádek vedle Parku Zahrádky. Navrhujeme zde efektivnější a účelnější veřejně prospěšné využití k odpočinku, sportu, vzdělávání a jako komunitního prostoru pro setkávání obyvatel, a to s respektem k navrhovanému Metropolitnímu plánu, jenž celé území původních zahrádek logicky označuje jako místo k rekreaci a obslužnosti související s bydlením těch, co žijí kolem něj, a ne k dalšímu navyšování počtu obyvatel. Dále pak zachování oblíbeného zájmového prostoru komunitního charakteru „Ráj poníků“ i přes výstavbu v místě jeho již dlouholeté působnosti, a naopak posílení podobných zájmových center pro všechny věkové kategorie obyvatel.

·       Reflektování stávající dopravní přetíženosti, omezení vjezdu a parkování uvnitř obytné oblasti nerezidentům (vzhledem k nadprůměrné MHD obslužnosti) a důslednější vyměření povinného počtu parkovacích míst na počet bytů, jež neodpovídá současným trendům, dále omezení neúnosného provozu v oblasti parkové zóny (zamezení parkování nerezidentů přijíždějících do přetížené oblasti „na výlet“)

·       Vyřešení kolizní situace na páteřní cyklostezce, odklonění pěšího provozu z cyklostezky do alternativních páteřních promenád s kvalitním zpevněným povrchem, a to atraktivitou cílových destinací (parkové plochy, sezení ve stínu, cvičební prvky, interaktivní a přírodní herní prvky pro děti, občerstvení, obslužnost), revizi průchodnosti oblastí, jež byla vhodně definována již před výstavbou cyklostezky, a tlak na developery, aby se na tvorbě průchodnosti oblastí aktivně podíleli.

·       Zvýšenou pozornost oblasti Bleších trhů, nezapadajících svým charakterem do rezidenční rozvojové čtvrti a nepřiměřeně zatěžujících o víkendech křižovatku U Elektry, a zároveň zohlednění potřeb celé oblasti při urbanistické analýze využití tohoto území nejen pro další bytové domy, ale více jako veřejně prospěšný prostor, jehož se tu dlouhodobě nedostává.

·       Vyřešení problémových oblastí veřejných prostor např. podmáčené zóny zeleně a cest pro pěší, ochrana částí zeleně a vodních ploch pro úkryt zvířat, ptáků, plazů, žab a hmyzu a zároveň pro bezpečí dětí, zajištění hnízd sršňů v oblasti intenzivního pobývání lidí, plot a okolí zahradnictví v těsném sousedství parku a jeho časté zamořování širšího okolí parku kouřem, říčku znečišťující výpusť v místě lávky v parku, zlepšení stavu frekventované křižovatky U Elektry/Modrého, osvětlení neosvětlených částí průchodů, průchod z rezidence za Kolbenovou ul. (AFI) k unikátním Klíčovským sadům, řešení koncepce kontejnerů na tříděný odpad apod., a to díky aktivní a konstruktivní zpětné vazbě ze strany místních obyvatel.

KOMU JE PETICE ADRESOVÁNA:

Magistrát hl. města Prahy:

Rada hl. m. Prahy

Ing. Arch. Tomáš Veselý, zástupce ředitele Magistrátu pro sekci rozhodování o území

Ing. Martin Čemus, ředitel odboru územního rozvoje

RNDr. Štěpán Kyjovský, ředitel odboru ochrany prostředí

Petr Zeman, předseda Výboru pro územní rozvoj, úz. plán a památkovou péči ZHMP

Městská část Praha 9:

Ing. Jan Jarolím, starosta MČ

Mgr. Tomáš Portlík, místostarosta MČ

Bc. Kamila Viktorinová, Komise bytová, kultury a sportu

Ing. Kornélia Gottmanová, předs. Školské komise, Komise pro územní rozvoj MČ

Bc. Jana Rykrová, odbor výstavby a úz. rozvoje

Bc. Jan Poupě, člen rady MČ

IPR (Institut plánování a rozvoje hl. města Prahy):

Ing. Marek Zděradička, zástupce ředitele pro odbornou činnost

Ing. Ondřej Zemánek, urbanista koncepční projektant pro Prahu 9

Státní pozemkový úřad, pobočka Kladno (pro Prahu)

Ministerstvo zemědělství: Judr. Jindřich Urfus, ředitel legisl. odboru, podpora „Zahrádkářského zákona“

 

OBSAH ÚPLNÉHO ZNĚNÍ PETICE (úplné znění uloženo zde: https://1url.cz/mKtVn):

1. Vymezení oblasti – mapa

2. Nekoncepčnost výstavby, studie bez návaznosti, změny územního plánu

3. Likvidace vzrostlé zeleně, kácení zdravých stromů, nahrazování nekvalitní zelenou plochou, přetížený a prostorově sevřený Park Zahrádky

4. Likvidace původních zahrádek, jejich nahrazení výstavbou, záchrana posledního možného rozšíření parku se vzrostlou zelení

5. Chybějící vybavenost, služby, alternativní průchody oblastí, veřejné prostory pro setkávání, slibovaná škola

6. Dopravní přetížení, nedostatek parkovacích míst, nerezidenti přijíždějící auty k parku.

7. Cyklostezka jako jediný páteřní průchod přetížená pěšími a nebezpečná pro všechny

8. Co navrhujeme a požadujeme

9. Komu je petice adresována

 

L'auteur: Monika Domincová | 464 podpisů

En savoir plus >
Nestavte nám v Prokopském údolí 491 podpisů

Nestavte nám v Prokopském údolí

Na Magistrátu hl.m. Prahy je projednáván podnět na zastavění parcely městské a krajinné zeleně a orné půdy přímo nad Prokopským údolím rodinnými domy. Jedná se o parcelu č. 1037 – katastrální území Jinonice, která se nalézá na konci ulice Vavřinecká ve starých Butovicích. Prostor vytváří důležitou nástupní plochu pro procházky do Prokopského údolí a využívají ho pro relaxaci občané z celé Prahy včetně sportovců, turistů a rodin s dětmi. Blízkost přírodního parku a hřbitovní kaple s kostelem svatého Vavřince (jednoho z nejstarších kostelů v Praze) dává tomuto místu jedinečnou atmosféru.  Současný územní plán celou parcelu zahrnuje do nezastavitelného území určeného pouze pro městskou zeleň a ornou půdu. Nový Metropolitní plán Prahy, který zpracoval IPR, zahrnuje celou plochu parcely do Přírodního parku Prokopské a Dalejské údolí. Myslíme si, že tyto skutečnosti nejlépe vypovídají o nemalé hodnotě tohoto místa a o jeho velkém potenciálu pro kvalitní veřejný prostor.   

 

Podnět na změnu územního plánu P46/2016 navrhuje přeměnu významné části parcely č. 1037 na stavební pozemek, což odporuje současnému (i budoucímu) územnímu plánu. K podnětu se negativně vyjádřil i IPR Praha, citujeme: „Je třeba řešit koncepčně, s ohledem na celé území. V rozporu s §4 zákona č. 334/1992 Sb. o ochraně ZPF. Pro nezemědělské účely je nutné využít nezemědělskou půdu, nezastavěné a nevyužité pozemky v zastavěném území atd. Změna představuje rozvoj zástavby do otevřené krajiny, a to až do okrajové části přírodního parku Prokopské a Dalejské údolí. Změna není v souladu s návrhem Metropolitního plánu Prahy, který parcelu řadí do nezastavitelné (krajinné) a stabilizované lokality.“


 Navzdory výše uvedeným skutečnostem byl podnět podpořen zastupitelstvem MČ Praha 5 a schválen Výborem územního rozvoje ZHMP i Radou hlavního města Prahy.

 

Odmítáme zastavění  tohoto pozemku, který je v územním plánu veden jako zeleň a orná půda. Myslíme si, že občané Prahy by uvítali, pokud by město uvažovalo o odkoupení předmětné parcely s cílem vytvořit plnohodnotný parkový prostor, který bude důstojným vstupem do Prokopského údolí.

 

My, podepsaní, žádáme zamítnutí podnětu v plném rozsahu.

 

Petiční výbor:

Ing. Ivo Zatloukal, Vavřinecká 349/17, 158 00, Praha 5
Ing. arch. Natália Zatloukal, Záluské 385/37, 158 00, Praha 5
Ing., akad.arch. Ivan Lalák, Vavřinecká 617 / 29, 158 00 Praha 5

 

Titulní foto: cs:ŠJů, CC BY-SA 3.0 <http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/>, via Wikimedia Commons

L'auteur: Ivo Zatloukal | 491 podpisů

En savoir plus >
ZÁKAZ POUŽÍVÁNÍ A PRODEJE ZÁBAVNÍ PYROTECHNIKY 17550 podpisů Objectif atteint

ZÁKAZ POUŽÍVÁNÍ A PRODEJE ZÁBAVNÍ PYROTECHNIKY

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

 

Motto: Normální je nerušit, neznečišťovat a neohrožovat zbytečně životy ani zdraví spoluobčanů.

 

Listina základních práv a svobod, článek 35, odst. 1) Každý má právo na příznivé životní prostředí.

 

Proto vítáme iniciativu MŽP ČR a následnou poslaneckou aktivitu, která konečně zamezila rušení lidí i přírody užitím zábavní pyrotechniky v národních parcích (NP) ČR novelou zákona č. 114/92 Sb. To ale nestačí.
 

Nevidíme však důvod, aby ve zbylé části státu (mimo NP), trpěli lidé i příroda čím dál většími škodlivými dopady petard a ohňostrojů. Není důvod diskriminovat ani přírodu ani lidi mimo národní parky – i oni mají právo na klid.
 

Proto my, níže podepsaní obyvatelé České republiky, prostřednictvím této petice žádáme Vládu a Sněmovnu České republiky o stanovení Zákazu používání a prodeje zábavní pyrotechniky na celém území České republiky bez výjimky.
 

Důvody pro podání této petice:

1) Nepříznivý vliv na životní prostředí a zásoby (i pitné) vody – mj. rozpor se zákonem o vodách č.  254/2001 Sb. (Příloha č.1)

2) Nepříznivý vliv na domácí i divoká zvířata včetně ohrožených druhů – mj. rozpor se zákonem č. 114/92 Sb. (Příloha č.2)

3) Neodborná a nepovolená manipulace způsobuje stovky zranění lidem i zvířatům. (Příloha č.3)

4) Nepříznivý vliv na psychiku a zdraví obyvatel, především starších lidí a malých dětí. (Příloha č.4)

5) Trvalé porušování zákonných podmínek pro používání zábavné pyrotechniky jak při prodeji, tak při užití. (Příloha č.5)

6) Znečištění veřejných ploch měst a obcí a následný nadbytečný úklid. (Příloha č.6)

7) Porušování vyhlášek většiny měst a zbytečné výdaje měst a obcí, které namísto plýtvání do pyrotechniky by mohly sloužit potřebným. (Příloha č.7)

8) Znečištění ovzduší a životního prostředí – přímý rozpor se zákonem na ochranu ovzduší č. 201/2012 Sb. (§ 1 odst. 1) a se zákonem o odpadech č. 185/2001 Sb. (§ 10, odst. 1) a 2) – povinnost předcházení vzniku odpadů).

9) Nulová možnost rozpoznat teroristický útok od pyrotechnické „zábavy“ – jde dokonce o jasné bezpečnostní riziko pro ČR.

 

PŘÍLOHY KE STAŽENÍ ZDE

 

Navrhované řešení:

Jako jediné smysluplné, systémové a nejbezpečnější řešení ve všech ohledech shledáváme úplný zákaz používání zábavné pyrotechniky, a tedy i prodeje na území České republiky.

 

PETIČNÍ ARCH KE STAŽENÍ ZDE

 

Adresováno:

Úřad vlády České republiky, nábřeží Edvarda Beneše 4, Praha 1 - Malá Strana, PSČ 118 01

Parlament České republiky – Poslanecká sněmovna, Sněmovní 4, Praha 1, PSČ 118 26

 

Za petiční výbor vyřizuje:

Nikola Alice Hurychová, Přemyslovská 29, Praha 3, 130 00

Nikola Procházková, 28. října 102, Kladno 273 09

Jiří Malík, Horní Teplice, Horní 3, Teplice nad Metují, 549 57 – zastupuje před úřady
 

V Teplicích nad Metují a v Praze dne 4. 1. 2019

Za správnost: Jiří Malík

L'auteur: Nikola Alice Hurychová | 17550 podpisů

En savoir plus >
Petice za zachování Dvořákovy stezky 831 podpisů chybí 1169

Petice za zachování Dvořákovy stezky

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby Správa železnic, státní organizace, přehodnotila rozsáhlou rekonstrukci železniční trati mezi Kralupy nad Vltavou a Nelahozevsí (akce se nazývá Rekonstrukce nelahozeveských tunelů) tak, aby nebyla narušena Dvořákova stezka ve své krajinné ani obytné části.
 

Důrazně nesouhlasíme s rozsáhlým kácením stromů a bouráním budov v ulici Dvořákova stezka.

 

Žádáme, aby Správa železnic, s. o., zohlednila environmentální hledisko, zcela opustila plán na vykácení 3 000 stromů a bourání staveb a zachovala současnou Dvořákovu stezku. Zároveň žádáme zachování panoramatu Nelahozevsi.

Není ve veřejném zájmu řešit plánovanou rekonstrukci trati tak zásadním zásahem do životního prostředí.

Nesouhlasíme s tím, aby se železniční trať posouvala blíže k řece kvůli teoretickým pár vteřinám úspory jízdní doby.

Stezka by byla ve své části prakticky zlikvidována a posunula by se těsně k Vltavě, od níž by ji dělilo jen zábradlí.

Stejně tak nevidíme důvod pro zvyšování trati nad současný terén, což by vizuálně poškodilo pohled na zámek Nelahozeves a na kostel.

Tento projekt, který bude stát několik miliard Kč, nezvratným a devastujícím způsobem zasáhne přírodu, ekosystém, krajinný ráz Dvořákovy stezky a jejího blízkého okolí, naruší stabilitu obytného a historicky významného území v obci Nelahozeves.

Nejsme proti modernizaci železnice a dopravy v ČR, chceme ale především docílit toho, aby projekt byl realizován racionálním způsobem respektujícím širší vztahy v území. Žádáme, aby trať byla nadále vedena v původní, v území stabilizované poloze. Jsme přesvědčeni, že toto řešení je dostačující a značně levnější než řešení navrhované.

Více informací naleznete na webové stránce spolku Dvořákova stezka – www.dvorakovastezka.cz.

Děkujeme.

Petice ke stažení: https://www.dvorakovastezka.cz/petice.pdf

L'auteur: Dvořákova stezka z. s. | 831 podpisů

En savoir plus >
Petice za obnovu stromořadí u Nuselských schodů 177 podpisů chybí 823

Petice za obnovu stromořadí u Nuselských schodů

My, níže podepsaní občané žádáme Úřad městské části Praha 2, aby v koordinaci s Magistrátem hlavního města Prahy zajistil obnovení stromořadí na obou stranách Nuselských schodů.

 

Z historických fotografií je zřejmé, že Nuselské schody na začátku 20. století lemovalo z obou stran upravené a vzhledné stromořadí, které zajišťovalo kolemjdoucím stín, tolik potřebný v jižně orientovaném svahu. Dávno již tomu tak není, na Nuselských schodech zbývá posledních několik nepůvodních a především usychajících akátů.

 

Radnice Prahy 2 uvádí, že za poslední čtyři roky vysadila přes 550 nových stromů. Ani jeden z nich však nesměřoval na Nuselské schody. Koalice na pražském magistrátu se zavázala v příštích osmi letech vysadit 1 000 000 stromů. Uvidíme na Nuselských schodech některý z těch?

 

Nuselské schody a přilehlé pásy zeleně jsou vedené jako parcela 4208 a jsou majetkem MHMP. Jsou evidované jako „ostatní komunikace“ a ve správě je má TSK Praha. Péče o Nuselské schody (nejen z hlediska péče o zeleň) dlouhodobě pokulhává, na což poukazuje iniciativa Přátelé Nuselských schodů.

 

Městská část nyní s MHMP jedná o převodu části pozemku za účelem stavby parkovacího domu. Jde tedy o ideální příležitost, aby se obě instituce zkoordinovaly a naplnili svůj závazek, že budou sázet stromy rychleji, než lít beton!

 

Stromy ve městě plní významnou estetickou funkci. Zvyšují komfort přebývání ve městě v horkých letních měsících tím, že brání přehřívání ulice projevující se jako fenomén tepelného ostrovu města. Plní také izolační funkci, tedy zachycují prach a znečišťující látky především z dopravy, produkují kyslík, absorbují oxid uhličitý, hluk a snižují vibrace. V neposlední řadě jejich výsadba a ochrana představují součást strategie adaptace na změny klimatu, ke které se Praha hlásí.

 

Žádáme tedy ÚMČ Praha 2 aby se koordinoval s MHMP a zasadil se o blaho občanů města i městské části tím, že obnoví opuštěné stromořadí na Nuselských schodech.

 

Autor petice: Šimon Fiala, zakladatel Přátel Nuselských schodů, Davídkova 127, Praha 8, 18200

L'auteur: Šimon Fiala | 177 podpisů

En savoir plus >
Za vysokorychlostní trať přes Ústí nad Labem - západ 441 podpisů

Za vysokorychlostní trať přes Ústí nad Labem - západ

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice v souladu s čl. 18 Listiny základních práv a svobod žádáme, aby:

1) vysokorychlostní železniční trať vedoucí z Prahy do Drážďan vedla přes území krajského města Ústí nad Labem, a to konkrétně přes Ústí nad Labem - západní nádraží,

2) vysokorychlostní železniční trať vedoucí z Prahy do Drážďan měla vlakovou zastávku v lokalitě Ústí nad Labem - západní nádraží.

 

Domníváme se, že:

1) vlaková zastávka přispěje k rozvoji města Ústí nad Labem, zvýší kupní sílu a cenu nemovitostí,

2) je povinností Ústečanů podpořit touto peticí zástupce z Ústí nad Labem, kteří za naše požadavky bojují a reprezentují tak naše postoje,

3) je vhodné využít nádraží Ústí nad Labem - západ a přilehlé brownfieldy pro účely výstavby vlakové zástavky vysokorychlostní trati a dalších souvisejících staveb, jakými jsou například parkoviště pro cestující, naopak není vhodné pro tyto stavby využívat prostory ve volné krajině v okolí jezera Milada,

4) i přesto, že petice není nejefektivnějším způsobem prosazování občanských zájmů, chceme tímto vytvořit tlak na příslušný státní orgán, který se bude, byť jen částečně, na rozhodování o celém záměru podílet.

 

Bojujme za to, aby hlas Ústečanů byl slyšet a naše město neztratilo budoucnost.

L'auteur: Petr Vidlák | 441 podpisů

En savoir plus >
Petice českých myslivců (za spolkovou myslivost, zejména v LČR) 1 Signature chybí 49999

Petice českých myslivců (za spolkovou myslivost, zejména v LČR)

P E T I C E  Č E S K Ý C H  M Y S L I V C Ů

My, členové Českomoravské myslivecké jednoty, z.s. a Svazu mysliveckých sdružení v Lesích ČR, z.s., žádáme právem petičním podle zákona č. 85/1990 Sb. Vás,

vážený pane předsedo poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky,

vážený pane ministře zemědělství České republiky ,

abyste v rámci svých kompetencí řádně projednali níže uvedený text petice a působili svým dílem k naplnění jejích návrhů a výzev.

Vlastní text petice:

My, myslivci České republiky, již delší dobu hospodaříme v obtížných podmínkách dramatických změn v ekosystémech honiteb, které těžce dopadají jak na zvěř, tak přírodu vůbec.

V zemědělských produkčních oblastech dominují monokultury energetických plodin, řepky a kukuřice. Celé regiony zůstaly bez chovu hospodářských zviřat a tudíž bez organických hnojiv. Nahradila je hnojiva umělá. Ohromné plochy jsou ošetřovány pesticidy. Byť jsou chemikálie dávkovány již mnohem přesněji než dříve, jejich rezidua v půdě i rostlinách negativně působí na zdravotní stav zvěře, zejména srnčí. Kukuřice velice komplikuje chov prasete divokého. V horských a podhorských oblastech dominuje prakticky celoroční pastva masného skotu na trvale oplocených pastvinách.

Velmi těžce se nám hospodaří ve státních lesích, komoře spárkaté zvěře. Lesy České republiky, s.p. hospodaří z 95% dodavatelským způsobem. Tento systém se ukázal jako zcela nevyhovující, jelikož nedokáže pružně reagovat na klimatické změny a výskyt škůdců. Za uvedeného systému přešla lesní výroba téměř výlučně na harvestorovou technologii, která přeměnila naše lesy v plantáže dřevní hmoty a devastuje je. Proto katastrofální rozsah kůrovcové kalamity nikoho nepřekvapuje. Zvěř je v lesích zvýšenou měrou stresována prací těžebních linek, které pracují ve dne v noci, za jakéhokoliv počasí. K rušivým vlivům patří v nezanedbatelné míře volnonočasové sportovní akce občanů, které státní podnik velmi podporuje. Na druhé straně nás myslivce doslova finančně ničí. Smlouvy o nájmu honiteb jsou postaveny jednoznačně na rentiérské bázi ve prospěch pronajímatele, který využil nejednoznačného znění zákona o myslivosti (ZOM), pokud jde o úlohu ceny ve výběrovém řízení. Nájemné je nejméně jednou tolik předražené. Není divu, že řada uživatelů honiteb, zejména spolků, jej není v současné době schopna platit. Covidová doba přinesla pokles poptávky po zvěřině a její ceny šly prudce dolů. Ani za této však situace nejsou LČR, s.p. ochotny poskytovat slevy nájemného podle občanského zákoníku.

Naši situaci dále komplikuje neodpovědné a živelné osazování naší kulturní zemědělské krajiny predátorem vlkem eurazijským se souhlasem Ministerstva životního prostředí.


 

V souvislosti s projenávanou novelou ZOM:

V zásadě schvalujeme názor ČMMJ na pozměňovací návrhy ZOM.

A dále navrhujeme:

Podpořit ministerský návrh novely ZOM a odmítnout „přílepek“ a nový návrh poslanců Bendla, Pekarové Adamové a spol., které prakticky ničí českou myslivost.

Návrh na zákaz pronájmu státních honiteb vztáhnout k pronajímateli Lesy České republiky, s.p. , který přivedl myslivost v těchto honitbách na pokraj zničení a namísto nich pronajímat tyto honitby přímo státem, za stálé ceny podle bonity honiteb. Rozhodujícím kriteríem pro výběr nájemce musí být v první řadě jeho dosavadní myslivecké hospodaření a dále myslivecký záměr.

Závěrem této petice vyzýváme stát a jím zřízený státní podnik LČR :

K dodržování článku 11 Listiny práv a svobod (vlastnictví majetku státu nelze využívat na újmu jiných).

K dodržování nálezu ÚS č. 49 /2007 (příjmy a výdaje mysliveckého hospodaření jsou v přibližné rovnováze).

K dodržování občanského zákoníku a práva na přiměřenou slevu nájemného (z důvodu rušení nájemců v užívání nájmu)

Ke zrušení DPH z pronájmu honiteb, (chybí plnění - nájemci žádnou přidanou hodnotu nepřejímají).

 

Požadavky vyslovené touto peticí byly již několikrát bezvýsledně tlumočeny Vašim státním orgánům. Pokud bude postoj těchto orgánů stejný i za současné velmi napjaté situace, my, čeští myslivci nemůžeme zaručit, že budeme schopni nadále zajišťovat požadovanou péči o přírodní bohatství – zvěř, se všem následky s tím spojenými.


 

Petice sepsána v Rumburku, dne 16. března 2021.

Petiční výbor:

1. Ing. Jiří Červenka, člen ČMMJ, z.s., člen Myslivecké rady ČMMJ za Karlovarský kraj,

Thomayerova 10, 352 01 Aš ______________________________________________

Je oprávněn jednat jménem petičního výboru.

2. Jaroslav Kočárek, člen ČMMJ, z.s.,

předseda Myslivecké komise Okresního mysliveckého spolku ČMMJ Jablonec nad Nisou,


 

Na Mýtině 1443/8, 466 01 Jablonec nad Nisou ____________________________________


 

3. Ing. Josef Zibner, člen Svazu mysliveckých sdružení v Lesích ČR, z.s., předseda Svazu,


 

Žitná 1131/5 , 408 01 Rumburk _________________________________________________


 

L'auteur: Josef Zibner | 1 Signature

En savoir plus >
Zachování zeleného pásu Praha 5 - Smaragdová 57 podpisů chybí 943

Zachování zeleného pásu Praha 5 - Smaragdová

P E T I C E Za zachování zeleného pásu na pozemku parc.č. 1796/1 k.ú. Hlubočepy, podél ulice Smaragdová. Ve třicátých a čtyřicátých letech minulého století při parcelaci polí v naší lokalitě a vzniku dnešní ulice Smaragdová všichni vlastníci nových parcel podél ulice Smaragdová odkoupili zároveň s koupí svého pozemku také deset metrů šířky přilehlého pozemku a předali ho za účelem vytvoření komunikace obci Slivenec. Posléze byl za touto komunikací na přilehlém pozemku vytvořen zelený pás, osázený původně řadou topolů jako větrolam chránící zástavbu a obyvatele Slivence před neustále vanoucími větry. Téměř 70 let se staráme o tento pás a udržujeme ho. Rozumíme tomu, že v rámci nápravy některých křivd způsobených minulým komunistickým režimem získal Rytířský řád křižovníků s červenou hvězdou tento pozemek jako náhradu za ukradený majetek a může s ním nakládat dle libosti. Nicméně, tak jako jsme my, resp. naši předci, před lety za vlastní peníze koupili a předali ve prospěch společnosti, tj. obci, pozemek na vytvoření komunikace, nevidíme důvod, proč by vlastník pozemku za ulicí Smaragdová nemohl přispět k ochraně životního prostředí ponecháním tohoto pásu obci k užití jako veřejná zeleň. Je to i v zájmu budoucích obyvatel nové zástavbě na tomto pozemku. Ačkoliv Rytířský řád křižovníků prostřednictvím svých představitelů deklaroval, že se svým majetkem bude hospodařit a nikoliv rozprodávat, pozemek se již parceluje a rozprodává. My níže podepsaní žádáme tímto místní úřad a naše zastupitele, jakožto vaši voliči, obyvatelé městské části Praha Slivenec bydlící v ulici Smaragdová a vlastníci sousedních nemovitostí o zastání se a bránění našeho požadavku a v průběhu povolovacího procesu dělení a povolování staveb na předmětném pozemku trvat na udržení stávajícího životního prostředí, prostřednictvím zachování zeleného pásu přilehlého k ulici Smaragdová a ve spolupráci se stavebním úřadem Prahy 5 vyžadovat přiměřený odstup uliční a stavební čáry od hranice komunikace ulice Smaragdová. Tím pomohou naši zastupitelé přispět, když už ne ke zlepšení, tak alespoň k zachování a ochraně stávajícího životního prostředí. Věříme, že naši zastupitelé hájí a budou hájit oprávněné zájmy svých voličů, občanů obce Slivenec, majitelů nemovitostí a daňových poplatníků a v souladu s mnohokrát uváděnými sliby, snahami, požadavky a apelacemi o péči a zachování životního prostředí a ochrany přírody, budou podporovat naši snahu zachovat zelený pás přilehlý k ulici Smaragdová jako počinek k udržení životního prostředí příjemného pro život v obci Slivenec. Budou z toho mít užitek i noví uživatelé připravované zástavby na poli za ulicí Smaragdová.

L'auteur: Soňa Vodrážková | 57 podpisů

En savoir plus >
VYHLÁŠENÍ ARCHITEKTONICKÉ SOUTĚŽE NA NOVÝ PLAVECKÝ BAZÉN V CHEBU 2 Signatures chybí 998

VYHLÁŠENÍ ARCHITEKTONICKÉ SOUTĚŽE NA NOVÝ PLAVECKÝ BAZÉN V CHEBU

My, níže podepsaní občané zásadně nesouhlasíme s výstavbou nového plaveckého bazénu a dalších sportovišť v chebské zahrádkářské kolonii Mírový sad.

Požadujeme, aby město Cheb odkoupilo od Státního pozemkového úřadu parcelu č. 1953 v katastrálním území Cheb (bývalý tankodrom Armády ČR za ředitelstvím CHETES s.r.o.) určenou v územním plánu k výstavbě sportovišť a na této parcele zahájilo přípravu výstavby nového plaveckého bazénu, biotopového koupaliště a zimního stadionu vyhlášením architektonické soutěže na podobu budoucích sportovišť využívajících energii slunce, větru a biomasy.

Město Cheb musí v rámci politiky udržitelnosti uvážlivě plánovat svůj rozvoj. Má-li být živým městem, musí růst, má-li být městem budoucnosti, musí využívat obnovitelnou energii. Mírový sad je nejcennější lokalita pro bydlení a parcela č. 1953 pro instalaci solárních systémů pro výrobu tepla a elektřiny. Tyto systémy lze integrovat do budov sportovních hal, pro které je parcela primárně určena. Nová sportoviště mohou být architektonickým skvostem světového významu s jedinečným výhledem na Zelenou horu a Slavkovský les a současně generovat značné úspory fosilní energie. Mírový sad – chebský Central Park – zůstane po několik dalších volebních období odpočinkovou zónou, než bude bytová výstavba neodkladná.

L'auteur: Michal Tancoš | 2 Signatures

En savoir plus >
Petice za zákaz používání zábavní pyrotechniky ve statutárním městě Ostrava 2 Signatures chybí 998

Petice za zákaz používání zábavní pyrotechniky ve statutárním městě Ostrava

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme o přijetí zákazu používání zábavní pyrotechniky na území obce města Ostrava.

 

PROČ TATO PETICE

1) Zábavní pyrotechnika může způsobit epileptické záchvaty, stres, popáleniny, úrazy dětí a osob citlivějších nebo osob s různým postižením.

 

2) U starších a citlivějších osob se mohou v důsledku používání zábavní pyrotechniky objevit záchvaty paniky, popř. také infarkt.


3) Zábavní pyrotechnika ruší noční klid, což se dotýká osob v širokém okolí.

 

4) Zábavní pyrotechnika ohrožuje životy volně žijících zvířat včetně domácích mazlíčků (způsobuje panický útěk nebo úlet, ptáci narážejí do budov a překážek, hrozí popáleniny a otrava ryb ze zbytků pyrotechniky apod.)


5) Zábavní pyrotechnika ničí ozonovou vrstvu, znečišťuje prostředí a způsobuje požáry (převážně v suchém období).


6) Zábavní pyrotechnika může poškodit nebo zcela zničit majetek.


Navrhovaná řešení:
-Celoroční zákaz používání zábavní pyrotechniky na území města Ostravy.


-Alternativou však mohou být laserové a tiché ohňostroje, které neohrožují na životě a jsou menší hrozbou jak pro lidi, zvířata tak i životní prostředí.


Za organizaci:
OBRAZ – Obránci zvířat

Barbora Majíčková
 

L'auteur: Barbora Majíčková | 2 Signatures

En savoir plus >
7 Tezí k aktuální revizi RVP ZV - Otevřený dopis ministru Robertu Plagovi 298 podpisů chybí 2

7 Tezí k aktuální revizi RVP ZV - Otevřený dopis ministru Robertu Plagovi

SEDM TEZÍ K OTEVŘENÍ VEŘEJNÉ DISKUSE K  AKTUÁLNÍ REVIZI RVP ZV

Deklarace historiků a členů Odborné skupiny pro revizi RVP - vzdělávacího oboru Dějepis  

Otevřený dopis ministru Robertu Plagovi 

 

Vážený pane ministře, 

členové výše uvedené odborné skupiny, společně s dalšími signatáři petice, Vás tímto vyzývají k veřejné reakci na teze přeložené níže. 

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR nedávno představilo revizi Rámcového vzdělávacího programu pro Základní vzdělávání (RVP ZV). Změna s účinností od 1. září 2021 posiluje v RVP ZŠ hodinovou dotaci pro informatické myšlení (computational thinking), tedy vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie (ICT).  

V  důsledku toho mají být na 1. i 2. stupni ZŠ redukovány hodiny věnované oblastem Člověk a příroda, Člověk a společnost, Člověk a jeho svět, Umění a kultura aj., tedy přírodovědným, společenskovědním a uměnovědným předmětům (přírodopis, fyzika, chemie, zeměpis, dějepis, občanská, mediální, hudební a výtvarná výchova).  Jedná se o zásadní porušení východisek, s nimiž doposud pracovaly odborné komise, spolupracující s MŠMT na plánovaných revizích RVP dalších vzdělávacích oblastí. 

Vzhledem k autoritativnímu způsobu, jakým byla změna předložena a okamžitě nařízena vedení základních škol k „pokusné“ implementací ve školním roce 2021/2022, pokládáme za nutné se k  situaci vyjádřit.  

Český vzdělávací systém i dosavadní RVP jistě vyžadují revizi i obsahovou redukci. Pokud má být však učiteli i veřejností přijata kladně, nesmí se stát obětí komunikačních lapsů ze strany MŠMT. Ministerstvo bohužel ignorovalo opakované volání po veřejné diskusi s pedagogickou i laickou veřejností. Takový přístup je však v demokratické zemi, jakou ČR chce být, neobhajitelný.  

Níže podepsaní zástupci pedagogické veřejnosti a vysokoškolských učitelů, kteří mají připravovat budoucí učitele na výzvy 21. století, se vůči  postupu MŠMT důrazně ohrazují.  

*** 

PŘEDKLÁDÁME 7 VÝHRAD K  PŘEDSTAVENÉ ZMĚNĚ RVP, jež by měly nabídnout argumentační východisko k  veřejné diskusi.

 

Očekáváme, že bude konečně otevřen dialog s odbornou a pedagogickou veřejností a termín závaznosti předložené revize bude ze strany MŠMT odložen do doby, než budou představeny i nadále připravované tzv. „velké revize“ dalších vzdělávacích oblastí. O nich přitom MŠMT z nejasných důvodů mlčí.

Vyzýváme tímto vyučující „naukových“ předmětů i fakultní didaktiky, kteří připravují budoucí učitele pro vzdělávací praxi 21. století, aby naše stanovisko prostudovali a případně se k němu připojili.  

*** 

TEZE 1: Dlouhodobě připravované návrhy revize RVP v  dalších vzdělávacích oblastech do svých cílů logicky a funkčně včlenily podstatnou část položek připsaných nově oblasti ICT. Revize předložená MŠMT tyto návrhy z nepochopitelných důvodů nezohlednila. Předkládá pouze nekoncepčně “proškrtané” obsahy.  

Při revizích obsahů a cílů “naukových” oblastí byl kladen důraz na posílení digitální, čtenářské či historické gramotnosti. Ty zahrnují jak komunikační dovednosti, tak práci s informacemi, orientaci ve webovém prostředí, modelování i tzv. soft skills. Není tedy důvod jednostranně posilovat ICT redukcí dalších oblastí. Smysl má spíše  proměnit dosavadní obsah informatiky ve stávající hodinové dotaci v duchu nově deklarovaného důrazu na algoritmy, vizualizace řešení problému, programování, SW/HW. 

TEZE 2: Předložená změna RVP stojí na zásadním porušení principů, s  nimiž v  minulých letech pracovaly odborné komise spolupracující na plánovaných revizích RVP. Není zdůvodněno, proč by v rozporu s úsilím posilovat mezioborové vazby mělo ICT jiným oblastem odebírat jak hodiny, tak obsah. 

Došlo k ní bez návaznosti na již několik let probíhající přípravu revize RVP v dalších vzdělávacích oblastech. Odborným komisím, které v dobré víře v předchozích letech spolupracovaly na plánovaných revizích vzdělávacích obsahů, bylo navíc odpovědnými pracovníky institucí MŠMT (Národní ústav pro vzdělávání, dnes Národní pedagogický institut ČR) garantováno zachování dosavadní hodinové dotace pro příslušné vzdělávací oblasti. Současná revize toto stanovisko porušila tím, že kromě disponibilních hodin “uvolnila” pro ICT i naukové předměty a výchovy.  

TEZE 3: Informatické myšlení je předpokladem automatizace a digitalizace světa práce, a je tedy nutnou součástí základního vzdělání. Člověk však není mechanismus, nýbrž organismus.  

K orientaci v současném světě je stejně potřebná i schopnost občana demokratické země pracovat s informacemi a daty, vyhodnocovat jejich relevanci, podrobovat teze experimentům, formulovat podložené argumenty, umět diskutovat, zaujímat postoje k dění ve veřejném prostoru - a v neposlední řadě docenit kromě účelnosti i estetickou hodnotu světa kolem nás a význam kulturního dědictví. K tomu všemu primárně slouží jak výuka jazyků, včetně češtiny, tak společenskovědní i přírodovědné předměty. Právě jejich hodinovou dotaci má však zčásti převzít navrhovaná oblast ICT, aniž by k tomu byl srozumitelný důvod.  

TEZE 4: Zkvalitnění informatického myšlení v  základním vzdělávání je potřebné. Mnohé školy už takový krok udělaly v  rámci stávajícího RVP. 

Není tedy bezpodmínečně nutné všude plošně posilovat hodinovou dotaci ICT na úkor dalších oblastí a omezovat direktivně objem „naukových“ předmětů, jako je fyzika, chemie, přírodopis, zeměpis, dějepis či občanská výchova. Toto rozhodnutí by mělo být nadále ponecháno v kompetenci ředitelů škol.  

TEZE 5: Pokud mají učitelé chystané změny v oblastech jazykového, přírodovědného i společenskovědního vzdělání uskutečnit v praxi, není možné jim na tyto oblasti ponechat v  některých ročnících ZŠ jednohodinovou dotaci týdně.  

Právě k tomu navrhovaná redukce disponibilních hodin bohužel směřuje. Chystané změny RVP, posilující v daných oblastech funkční gramotnost, samozřejmě předpokládají redukci obsahů stávajícího RVP v „naukových“ předmětech v duchu Strategie 2030+. Není ale možné při redukci hodinové dotace proměnit výuku „obsahů“ ve společný experiment či dialog na základě individuálního přístupu. 

TEZE 6: Posílení kompetencí v  oblasti ICT se musí stát nedílnou součástí odborné vysokoškolské přípravy budoucích učitelů v  jakékoli vzdělávací oblasti.  

Nemá tedy vést ke vzniku nových předmětů ani studijních oborů. Tuto podmínku systémové změny však MŠMT dosud v navrhované změně s pedagogickými fakultami a dalšími VŠ připravujícími učitele nijak nekomunikovalo.  

TEZE 7: Změny RVP nesmějí v  neúnosné míře zatížit učitele v  praxi.  

Předpokladem dobře připravených podkladů jakékoli systémové změny ve státě, který chce dostát současným nárokům funkční informatické gramotnosti, je minimalizace formálních byrokratických mechanismů. Portál https://revize.edu.cz/ tuto funkci bohužel nenaplňuje. Pouze přidává další článek v procesu neúnosného papírování. Při předložení systémové revize RVP včetně funkční proměny ICT není možné kázat vodu a pít víno.  

 

V Praze dne 18. 2. 2021 

 

Podepsáni:  

Členové někdejší Odborné skupiny pro revizi RVP - vzdělávacího oboru Dějepis při NÚV MŠMT: 

Prof. PhDr. Zdeněk Beneš, CSc., Filozofická fakulta UK, Katolická teologická fakulta UK 

Mgr. Kamil Činátl, Ph.D. , Filozofická fakulta UK, Ústav pro studium totalitních režimů 

PhDr. Milan Ducháček, Ph.D.  Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Technické univerzity v Liberci, Lauderovy školy při Židovské obci v Praze, Ústav pro soudobé dějiny AV ČR v. v. i.  

Doc. PhDr. Blažena Gracová, CSc. , Filozofická fakulta Ostravské univerzity, Ostrava 

PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D. , Pedagogická fakulta UK, Praha 

PhDr. Dagmar Hudecová, (ex-) Národní institut dalšího vzdělávání MŠMT ČR 

Mgr. Pavel Martinovský , ZŠ Vratislavova, Praha, předseda výboru Asociace učitelů dějepisu (ASUD) 

Mgr. Tomáš Mikeska , Pedagogická fakulta UK,, Gymnázium Evolution Jižní Město, Praha 

PhDr. Jaroslav Najbert, Ph.D,. Ústav pro studium totalitních režimů, Gymnázium Přírodní škola, o.p.s., ÚSTR, PedF UK, Praha 

PhDr. Roman Pazderský, Ph.D., Střední škola Sion High School, Hradec Králové 

Mgr. Jaroslav Pinkas, Ph.D., Ústav pro studium totalitních režimů, Pedagogická fakulta UK, Praha 

Mgr. Martin Vonášek , Gymnázium Hladnov, Ostrava; Humanitní digicentrum, člen Jednoty školských informatiků

Bc. Pavel Žalský, ZŠ Karla Klíče, Hostinné 

  

Deklaraci podpořil Výbor Asociace učitelů dějepisu České republiky (ASUD). 

 

Kontaktní adresa:

Milan Ducháček: milan.duchacek@tul.cz

 

K deklaraci se dále připojují: 

 

 

L'auteur: Milan Ducháček | 298 podpisů

En savoir plus >
Petice za snížení rychlosti Tábor, Měšice 108 podpisů

Petice za snížení rychlosti Tábor, Měšice

Název petice:

Petice za snížení maximální povolené rychlosti z 80 na 50km/hod v úseku komunikace I/3 v Táboře – Měšicích, vymezeného změnou vodorovného dopravního značení před a za křižovatkou I/3 a ulicí Průhon (Svatá Anna) v katastrálním území Měšice u Tábora.

Text petice:

Osadní výbor v Měšicích, zastoupený jeho předsedou, a níže podepsaní občané, žádají touto peticí ŘSD a kompetentní orgány o snížení maximální povolené rychlosti z 80 na 50km/hod v úseku komunikace I/3 v Táboře – Měšicích, vymezeného změnou vodorovného dopravního značení před a za křižovatkou I/3 a ulicí Průhon (Svatá Anna) v katastrálním území Měšice u Tábora. Tato křižovatka je místem častých dopravních nehod. Po zkušebním provozu úpravy této křižovatky byla rychlost v tomto úseku zvýšena na původních 80km/hod. Týden po této úpravě došlo ke dvěma dopravním nehodám. Tato komunikace prochází obcí, kde je standardní povolenou maximální rychlostí 50km/hod. Podél komunikace I/3, procházející příměstskou částí Měšice, jsou dlouhodobě překračovány aktuálně platné hlukové limity ve dne i v noci (naměřený hluk až 69 dB, studie pro ŘSD z roku 2018, zakázka č. 3-1018-2818/1). To vše je možné pouze díky zákonné úpravě a tzv. „staré hlukové zátěži“ z roku 2000 . Tato úprava měla být pouze dočasnou, poskytující státu čas na odstranění této zátěže. Nutnost zvýšení bezpečnosti křižovatky a snížení hlukové zátěže z komunikace I/3 nás opravňují požadovat snížení maximální rychlosti na 50km/hod.

Ing. Milan Jůza, předseda Osadního výboru Měšice, Lipová 377, Tábor 391 56                               ovmesice@seznam.cz

L'auteur: Ing. Ivo Ludvík Ludvík | 108 podpisů

En savoir plus >
Tu veux un changement? Commence ici!
  • Crée
  • Soutiens
  • Partage
Créer une pétition

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku