Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR 23083 podpisů

Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR

Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR
 

Požadujeme zavedení kamerových systémů na všech jatkách v České republice bez výjimky. Naše požadavky na změnu legislativy se opírají zejména o následující skutečnosti:


Kamerové systémy by mohly odradit od špatného a násilného zacházení se zvířaty, podporovaly snahu dodržovat správné postupy a předešly situacím, kdy se ke konzumentům dostane maso z nemocného zvířete (viz. situace v Polsku). Domníváme se, že spotřebitel by měl vědět, co jí a jakým procesem si zvíře před smrtí prošlo. 


Kamery požadujeme na místech vykládání či vyhánění zvířat z transportního vozu, předporážkového ustájení zvířat a na místech usmrcování, vykrvení a následného stahování z kůže, vyvrhování a zbavování se jednotlivých částí těla. 

Požadujeme, aby byl celý tento proces živě vysílán na webových stránkách jednotlivých jatek tak, aby se na něj kdokoliv mohl kdykoliv podívat. Vzorem může být např. společnost Hollandia, která pod heslem „jsme průhlední” vysílá online každou z částí svých činností.


Kamerové systémy neukončí utrpení na jatkách, ale budou cenným nástrojem běžným spotřebitelům k tomu, aby věděli, jak je nakládáno se zvířaty, které konzumují. Jatka nedovolují exkurze a jejich budovy jsou uzpůsobeny tak, že se nikdo nemá šanci o jejich činnosti nic dozvědět. Zvířata jsou odkázána na vůli zaměstnanců. Z pořízených záběrů a výpovědí zaměstnanců vyplývá, že jsou v některých případech zvířatům chvíle před smrtí znepříjemňovány.
Inspirací může být Francie a Velká Británie, kde jsou kamerové systémy na jatkách již zavedeny.

 

My, níže podepsaní, souhlasíme s textem Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR.

Petice ke stažení: https://bit.ly/2SWyymf

Autor: Zvířata Nejíme | 23083 podpisů

Více >
Chceme vlaky na Kozí dráhu 524 podpisů

Chceme vlaky na Kozí dráhu

My, níže podepsaní občané podporujeme:

Obnovení železničního provozu na trati Děčín – Oldřichov u Duchcova.

A žádáme:

* Správu železnic, aby dle zákonem daných povinností uvedla Kozí dráhu do provozuschopného stavu a umožnila dopravcům provoz osobních i nákladních vlaků.

 

* Ústecký kraj a Ministerstvo dopravy, aby veřejně podpořili obnovení železničního provozu na trati Děčín – Oldřichov u Duchcova.

 

Snaha zlikvidovat železniční trať Děčín – Oldřichov u Duchcova se výrazněji projevuje od roku 2007. Hlavní argument pro její zrušení (popř. aktuálně nahrazení cyklostezkou či v minulosti dálničním přivaděčem) zní, že trať je „opuštěná/neprovozovaná“. Dopravcům je však protizákonně znemožněno na ní osobní i nákladní vlaky provozovat.

Letošní objednávku více než tří set pravidelných sezónních osobních vlaků dopravce KPT rail manažer infrastruktury Správa železnic neakceptuje. Dle vyjádření tiskového mluvčího odstraňování náletové vegetace není předzvěstí blížícího se návratu vlaků. Smyslem průřezů je určení předpokládaných nákladů na zprovoznění (očekávejme stovky milionů), které bude následně (někdy) schvalovat komise Ministerstva dopravy.

Drážní úřad požadavek obnovení železničního provozu podporuje (16. 1. 2020): „Zastavení provozování drážní dopravy podle § 38 zákona o dráhách a omezení provozování drážní dopravy podle § 23b , popř. § 23c zákona o dráhách neznamená, že provozovatel dráhy nezajistí svojí povinnost stanovenou § 22 odst. 1 písmeno a) zákona o dráhách. Současně vlastník dráhy, kterým je případě regionální dráhy Děčín hl.n. – Oldřichov u Duchcova na základě pověření také právnická osoba Správa železnic, státní organizace, IČO 709 94 234 má povinnost zajistit údržbu a opravu dráhy v rozsahu nezbytném pro její provozuschopnost a umožnit styk dráhy s jinými dráhami a dále pečovat o rozvoj a modernizaci dráhy v rozsahu nezbytném pro zajištění dopravních potřeb státu a dopravní obslužnosti území kraje (§ 20 odst. 1 a 2 zákona o dráhách).“

Pro krajské zastupitele by mělo být zásadním argumentem to, že dopravce na provoz sezónních vlaků nežádá veřejné finanční prostředky a vlaky plánuje provozovat na vlastní tzv. komerční riziko. Navíc v Ústeckém kraji již minimálně dvě k zániku odsouzené tratě svůj potenciál jednoznačně prokázaly.

S názorem Ministerstva dopravy (27. 2. 2020), že „uvedená dráha v současnosti neslouží k zajištění dopravních potřeb státu ani nezajišťuje dopravní obslužnost území kraje tedy důvod k naplňování ustanovení § 20 odst. 1 a 2 zákona o dráhách pominul“ nesouhlasíme!

 

Prosíme, pomozte vyvrátit mantru, že „o Kozí dráhu nikdo nestojí“. Podpořte svým podpisem úsilí o obnovení provozu na trati Děčín – Oldřichov u Duchcova proti nezákonnému jednání správců státního majetku.

 

Děkujeme za Vaši podporu,

Záhada lokálek, z. s. 

/zpracovatel petice/

Autor: Andrea Primusová Primusová | 524 podpisů

Více >
Proti zrušení jednotky dobrovolných hasičů 1193 podpisů

Proti zrušení jednotky dobrovolných hasičů

My, níže podepsaní, vyjadřujeme podporu kolektivu Jednotky sboru dobrovolných hasičů Děčín - Křešice a nesouhlasíme se záměrem primátora Hroudy, tuto jednotku zrušit.


Touto peticí apelujeme na zastupitele města Děčína, jejich svědomí a zdravý rozum, aby v zájmu obyvatel města a přilehlých obcí, nehlasovali pro zrušení jednotky, neboť oni jsou v současné situaci jediní, kteří toto rozhodnutí mohou zvrátit.


Nesouhlasíme s argumentací, že ke zrušení jednotky vedou ekonomické důvody, jejikož do dnešního dne nebyla zastupitelstvu předložena žádná koncepce, která by se zabývala hospodařením města, ve vztahu k jednotkám požární ochrany.


Nesouhlasíme s argumentem malého počtu výjezdů oproti sousedním jednotkám, neboť tato jednotka je kategorie JPO 5, což jí (narozdíl od sousedních JPO 3) předurčuje zejména k plnění úkolů na úseku ochrany obyvatel před katastrofami. Vzhledem k dynamicky se měnícím klimatickým podmínkám nemůže být pochyb o tom, že potřeba zásahů bude stoupat. Tomu ostatně nasvědčuje i nárůst počtu výjezdů za poslední dva roky. Za posledních dvacet let bylo město Děčín a jeho okolí zasaženy dvěmi ničivými povodněmi na řece Labi a několika náhlými záplavami na menších přítocích Labe, zapříčiněných přívalovými děšti. Rovněž s následky vichřic a sériemi lesních požárů, se potýkáme čím dál častěji.


Upozorňujeme, že ochota občanů vstupovat do řad dobrovolného hasičstva není samozřejmá a některé oblasti ČR již dnes pociťují nedostatek dobrovolných hasičů. Žádná podaná ruka, která chce dobrovolně a nezištně přispívat k obecnému blahu, by neměla být odmítána.

 

Dříve vynaložené náklady na výcvik, školení a vystrojení dobrovolných hasičů, budou jejich zrušením promrhanými prostředky. Nehledě na fakt, že členové jednotek si často svépomocí a z vlastních kapes udržují zastaralou požární techniku, která jim byla městem svěřena. Naproti tomu případné znovuobnovení jednotky, by bylo obtížné a nesmírně nákladné.

Autor: Petr Tobiáš | 1193 podpisů

Více >
Zjednosměrnění části Mrkvičkovy ulice 45 podpisů

Zjednosměrnění části Mrkvičkovy ulice

Po přímých a opakovaných zkušenostech s dopravní situací v ulici Mrkvičkova v Praze - Řepích chci zlepšit bezpečnost a plynulost provozu a v případě možnosti i kapacitu parkování v horní části této ulice. 

Stoupavý úsek Mrkvičkovy ulice je na celém sídlišti Řepy z hlediska bezpečnosti provozu nejnebezpečnější. V místě přecházejí děti při cestě do školy a ze školy. Auta se potkávají v relativně vysokých rychlostech, v zatáčce či v prudkém stoupání, kde je v takovém případě nutné uvolnit cestu shora jedoucímu autu couváním. Někdy se kvůli tomu podaří vyjet kopec až na několikátý pokus. Někteří řidiči navíc nepřizpůsobují rychlost jízdy místním podmínkám (oficiálně je zde i přes nebezpečnost úseku neomezená rychlost 50 km/h) a vznikají pravidelně nebezpečné situace. Ještě horší je situace v zimě, pokud na vozovce leží sníh, nebo je namrzlá. Většina podobných ulic v řepském sídlišti jsou jednosměrné: Španielova, Bendova, Vondroušova, část Socháňovy, Nevanova i Laudova.

1. Požaduji přeměnit horní část ulice Mrkvičkova (cca od č. p. 1353) směrem ke křižovatce s ulicí Zívrova (případně i Součkovy ulice) na komunikaci s jednosměrným provozem směrem dolů (kvůli bezpečnější dopravě v zimních měsících).

2. Pro úsek Mrkvičkovy ulice mezi křižovatkou s ulicí Zívrova a ČP 1353 požaduji snížit povolenou rychlost na 30 km/h.

3. Podporuji vytvoření alespoň v části budoucího jednosměrného úseku šikmých parkovacích stání s možností částečného stání na chodníku.

Autor: Michal Šíma | 45 podpisů

Více >
Petice za život 4075 podpisů chybí 15925

Petice za život

Vážení členové vlády, vážený pane ministře, vážení zastupitelé měst a obcí České republiky,
vzhledem k alarmujícímu úbytku vody v ČR Vás vyzýváme, abyste vyhlásili stav celorepublikové klimatické nouze a přijali okamžitá opatření ke stabilizaci krajiny a obnově vodního režimu v krajině. Starostové měst a obcí tak mohou učinit v rámci Agendy 21. Navrhujeme a žádáme následující:
1. Kde je to po konzultaci s odborníky možné, zrušit regulace vodních toků a obnovit jejich původní charakter. Bez ohledu na majetkové a právní poměry - ve veřejném zájmu. Vodě musí být umožněno zasakovat v celém průběhu svého toku do spodních vrstev půdy. Např. řeka Morava má mít o 300 km delší vodní tok, neregulovaný volně meandrující vodní tok s rozsáhlou příbřežní vegetací má zásadní vliv na doplňování zásob spodní vody.
2. Zrušit těžbu nerostných surovin pod úrovní mělké zvodně. Důlní díla nechat zaplavit odčerpávanou vodou. Důlní díla, vrty, z nichž se odčerpává voda, vysušují krajinu zespodu - stahují vodu.
3. Zasypat meliorace, sanovat vrty, stanovit povinnost všech uživatelů půdy hnojit půdu, namísto současného hnojení rostlin, hospodařit v sedmipolním systému v meziřadí lineárních vegetačních pásů generativně množených ovocných a nektarodarných dřevin z regionálního osiva pěstovaných v obecních školkách tak, aby soustavně docházelo ke zvyšování objemu organické hmoty v půdě, biodiverzity a tím její schopnosti vázat vodu.
4.Omezit spotřebu vody na maximum, v průmyslu, zemědělství, i domácnostech.
5. Zastavit jakoukoliv další urbanizaci, spotřebu fosilních paliv, přestat řešit kůrovcovou kalamitu těžbou a začít s obnovou lesních ekosystémů podsadbou do stávajících lesních porostů, a to i suchých. Suché stojící stromy jsou nezbytné pro úspěšnou výsadbu nových dřevin.
Jediné, co přírodu zachrání, jsou dřeviny, neregulované vodní toky s příbřežní vegetací, maximalizace organické hmoty v půdě a výsadba dřevin v krajině na všech půdách, a to ve veřejném zájmu. Betonové přehrady nám nepomohou. Pomohou stromy, keře, byliny, zvyšování biodiverzity, objemu organické hmoty na metr čtvereční krajiny, rostliny vážou vodu, odpařují vodu a jsou hlavním faktorem zajišťujícím déšť. Bez stromů v krajině neprší.
V naší krajině nyní chybí miliardy stromů a keřů. To jsou miliardy kubíků vody.

Tato opatření je třeba přijmout okamžitě, bez odkladu a na území celé České republiky. Váhání už bylo dost, je třeba konat.
Současná vláda i vlády předešlé o úbytku vod dlouhodobě vědí na základě odborných studií, které každoročně aktualizuje ČHMÚ, již od roku 1988, a mimo prohlášení jej nijak neřeší.
Situaci je třeba řešit okamžitě, dokud to ještě jde. Každým dalším váháním se přibližujeme bodu, kdy náprava již nebude možná.

Pro spolupráci jsme rádi k dispozici. Spolek PagoPago, Litovel.

Autor: Spolek PagoPago | 4075 podpisů

Více >
Petice pro záchranu lázní, hotelů, penzionů, restaurací a veškerého drobného podnikání 13 podpisů chybí 99987

Petice pro záchranu lázní, hotelů, penzionů, restaurací a veškerého drobného podnikání

Na počátku pandemie se hovořilo o tom, že v první linii této pandemie a jejich krizových opatření se to nejvíce dotkne cestovního ruchu a odvětví na něho napojených. Po 14-ti dnech veškerých opatření, které respektujeme a přímo souvisejí s touto pandemií, se ale s velikou lítostí dozvídáme, že veškerá podpora státu míří pouze na velké podniky. Kdekoliv na světě při rozboru ekonomické situace státu se jasně dozvídáme, že ekonomiku státu drží NE velké podniky, ale drobné a střední podnikání. V součastné době je situace taková, že cestovní ruch a jeho opravdu nulové příjmy jsou zapomenuty včetně ostatních odvětví jako jsou třeba například kadeřnictví, cukrárny, taxi služby, hrady, zámky, a podobně zavřeny, ale například Deza Valašské Meziříčí funguje normálně. Připadá Vám normální, že penzion či lázně, kde se za den protočí 30 - 50 lidí vyjímečně liší od výrobní fabriky, kde denně přijde do práce 2000 lidí? Podpořte podpisem petici za normální fungování drobných firem a podniků a nebo adekvátní finanční podpoře státu těmto podnikům, které jako jedinné v této pandemii zkončili ze dne na den s 0 Kč příjmem...Chceme pouze touto peticí rovnoprávnost v příjmech velkých firem, které dodnes mohou bez problémů fungovat a firem, které z nařízení vlády byly ze dne na den odříznuti od 100% svých příjmů. Důvodem k této petici bylo dnešní 23.3.2020 vyjádření projektu Covid 1( o kterém jsme ani nevěděli), že 15 miliard je již vyčerpáno... toto hovoří dle našeho názoru za vše

 

 

Autor: Radek Žíla | 13 podpisů

Více >
Petice za otevření Generálního konzulátu ve Vancouveru 497 podpisů

Petice za otevření Generálního konzulátu ve Vancouveru

Vážený pane ministře Petříčku, Vážené Ministerstvo zahraničních věcí,

Čeští občané žijící na severozápadě Kanady a USA mají velmi složitý přístup k českých úřadům. Vše se navíc ještě více zkomplikovalo zavřením Honorárního konzulátu ve Vancouveru ke dni 1. ledna 2020.

Nejbližší Generální konzulát ČR se nachází v Los Angeles, které je vzdáleno 2100 kilometrů. Dále máme možnost jet do GK Chicago, který je 3500 km daleko. Tyto GK jsou ovšem v USA, což znamená, že pro některé žadatele jsou nedosažitelné, jelikož jim například brzy končí platnost pasu, případně z jiných důvodů nemohou nebo nechtějí přes státní hranice. 

V Kanadě je nejbližší konzulát pro západní pobřeží v Torontu, které je 4300 km daleko. Český zastupitelský úřad (ZÚ) v Ottawě je dokonce vzdálen 4400 km od Vancouveru.

Zavření HK Vancouver vnímame jako příležitost pro MZV otevřít GK ve Vancouveru, který by mohl pomoci občanům ČR žijícím nejen v tomto městě a dalších částech Britské Kolumbie ale i občanům ČR pobývajících na Yukonu, v Albertě, Severozápadních teritoriích a Saskatchewanu. Dále by spádová oblast konzulátu obsahovala i Seattle, celý stát Washington, Aljašku, Oregon, Idaho, Montanu a Wyoming ve Spojených státech amerických.

Ve výše jmenovaných oblastech žíjí tisíce českých občanů, kteří nemají skoro žádný nebo velmi těžký přístup k českým úřadům.

I tak jednoduchý úkon jako získat výpis z rejstříku trestů nebo kopii rodného listu je velmi zdlouhavý a složitý. Ztráta nebo expirace pasu je velmi těžce řešitelný problém, kdy běžná cena zpáteční letenky z Vancouveru do Ottawy je přes 500 CAD (cca 8500 kč). Dále se samozřejmě musí započítat náklady na ubytování, stravu, a další výdaje včetně správních poplatků. Tím, že teď nově i zavřený HK Vancouver, tak se musí počítat  i s náklady na cestu zpět do Ottawy pro pas nebo dokument, případně cesty na nejbližší HK ve Victorii nebo Calgary.

Otevřením GK ve Vancouveru by se tyto problémy eliminovaly a zvýšil by se komfort českých občanů žijících ve výše zmíněných oblastech. Region severozápadní Kanady a USA vnímáme jako velmi zanedbaný českými úřady, a to zejména s ohledem na to, kolik českých občanů zde žije a studuje.

Dále věříme, že by mnoho občanů ČR žíjících v této oblasti velmi ocenilo, kdyby mělo možnost naplnit své právo volby. Vzhledem k enormním vzdálenostem do nebližších GK a ZÚ je toto momentálně pro nás téměř nemožné.

Proto prosíme vládu České republiky, Ministerstvo zahraničních věcí a ministra Petříčka, aby urychleně otevřeli generální konzulát ve Vancouveru. Krajanská komunita v západní Kanadě a USA vám bude vděčná.

S pozdravem,

Signatáři petice niže podepsáni

Autor: Ondřej Šindar | 497 podpisů

Více >
Petice středoškoláků pro zastavení povinné maturity z matematiky! 3794 podpisů dosaženo

Petice středoškoláků pro zastavení povinné maturity z matematiky!

My,  studenti středních škol napříč Českou republikou, vyjadřujeme nesouhlas se zavedením povinné maturity z matematiky při aktuálním stavu její výuky na středních školách. Vyzýváme vládu a všechny poslanecké kluby, aby podpořili zastavení zavedení povinné maturity z matematiky a zacílili svou snahu na zkvalitnění a zatraktivnění výuky matematiky. 


 

• Proč jsme pro zastavení povinné maturity z matematiky?

 

1) Protože aktuální kvalita výuky matematiky je nedostačující a povinná maturita z matematiky ji nezlepší.

2) Protože současná výuka matematiky často středoškoláky nebaví, což může tlak z maturity z matematiky ještě zhoršit.

3) Protože na odborných školách dochází ke zvýšení počtu vyučovacích hodin matematiky na úkor odborných předmětů,  kterým se budou středoškoláci pravděpodobně věnovat i v budoucích zaměstnáních.

4) Protože každý rok téměř čtvrtina středoškoláků, kteří si maturitu z matematiky dobrovolně vyberou, z ní neodmaturuje. Povinná zkouška může zbytečně zapříčinit mnohem větší neúspěšnost.

5) Protože ne každý bude maturitní vysvědčení z matematiky potřebovat.

 

V sázce je budoucnost více jak 400 tisíc středoškoláků z celé České republice. Podepiš:

_______________________
Protest i petice jsou součástí kampaně Hlásíme se o slovo! ✋

Autor: Viktor René Schilke | 3794 podpisů

Více >
Petice za aktivnější přístup škol a částečné otevření škol 1 podpis chybí 99999

Petice za aktivnější přístup škol a částečné otevření škol

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod
a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

„Za aktivnější přístup škol a částečné otevření škol“

My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice žádáme pana ministra školství Roberta Plagu o zajištění aktivnějšího přístupu škol k výuce a za částečné otevření škol pro studenty maturitních ročníků a dětí připravujících se na přijímací zkoušky, a to ještě do konce školního roku.

Jak jistě víte, po uzavření škol zůstalo doma přes jeden milion žáků. Tito žáci se každé ráno a odpoledne musí připravovat sami na své budoucí povolání z valné části pouze samostudiem, protože většina jejich domovských škol omezila svou činnost na jednoduché zadávání úkolů a učiva pomocí emailů. Skrze tyto emaily úkolují nejen žáky, ale především jejich rodiče, aby se o přípravu vlastních dětí postarali sami. Tito rodiče se zpravidla vrací domů po 8-12 hodinové pracovní směně a doma na ně čekají úkoly, které jim zadali „učitelé“ jejich dítěte.Tento způsob výuky se jeví v horizontu několika dalších týdnů jako obvzláště neudržitelný.

Ještě větší problém nastává doma především v rodinách s více dětmi, kdy musí rodiče během zbytku dne, tj. V čase mezi 16:00-19:00 oběhnout 2-4 děti, zadat jim, zkontrolovat a opravit učivo v rozsahu 1.-9. třídy ZŠ, případně 1.-4. ročníku střední školy. To vše v prostředí, kde pod tlakem časové tísně a nevhodné doby vyhrazené učivu pod dohledem rodiče roste napětí a vznikají konflikty.

Nesmíme proto zapomenout, že jsou tu stále pedagogové, kteří jsou odpovědní za přípravu našich dětí, kteří jsou stále v pracovním procesu, tedy nejsou na dovolené ani v karanténě a měli by udělat vše proto, aby dětem školní učivo vhodným způsobem sami zprostředkovali.

Navrhujeme aby se zásadním způsobem změnil přístup škol, aby prostřednictvím tlaku z vedení škol, od zřizovatelů škol a od školní inspekce došlo k zásadní změně pasivního přístupu školských zařízení. Je nutné začít maximálně využívat internetové komunikační aplikace, vytvářet a bezodkladně distribuovat videopřednášky s výkladem učiva, umožnit on-line diskuze nad učivem pomocí sdílených komunikačních platforem.

Myslíme si, že je také nutné v omezené míře nabídnout distanční studium, tedy docházku do škol, všem maturantům a dětem, připravujícím se na přijímací zkoušky na střední školy. Školní zařízení budou v takovém využívána jen minimem dětí a studentů a samotná výuka může probíhat v redukovaných třídách po 10-12 studentech s dostatečnými odstupy jeden od druhého i od vyučujícího.

A otázka roušek? Nevidíme nic problematického na tom chtít po učitelích i studentech, aby nosili během omezené doby distančního studia roušku. Po průměrných 4-5 vyučujících hodinách denně budou učitel i student v relativně dobré formě. Vždyť běžný zaměstnanec vydrží bez větších potíží v roušce 8 i 12 hodinovou pracovní směnu

Z výše uvedených důvodů žádáme o projednání návrhu věnujícímu se zajištění aktivnějšího přístupu škol k výuce a otevření škol pro maturitní ročníky a pro děti připravující se na přechod na vyšší školy co nejdříve ve vazbě na postupné uvolňováním restrikcí, a to ještě ve školním roce 2019/2020.

Děkujeme. 

Autor: Petr Ješina | 1 podpis

Více >
Cyklostezka  Nymburk-Lysá nad Labem-Čelakovice 34 podpisů chybí 166

Cyklostezka Nymburk-Lysá nad Labem-Čelakovice

P E T I C E

 

dle čl. 1   8 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním, v plném znění

 

My, níže podepsaní, majitelé a uživatelé nemovitostí v rekreační chatové oblasti Buda nacházející se v katastrálním území Ostrá, prostřednictvím této petice nesouhlasíme s realizací „Cyklostezky Nymburk – Lysá nad Labem – Čelákovice“ a s vybudováním asfaltové/betonové cyklostezky skrze tuto rekreační oblast a žádáme o jeho přehodnocení.

Důvody nesouhlasu:

Záměr vybudování cyklostezky je v současné době situován do přírodní rezervace Mydlovarský luh rozprostírající se mj. na Katastrálním území Ostrá. Jedná se o oblast spadající do ochranného pásma zvláště chráněného území, která je zařazena mezi evropsky významné lokality soustavy Natura 2000. Samotné vybudování asfaltové/betonové cyklostezky skrze tuto oblast a její následné vytížení by tak nevratným způsobem narušilo tento významný a chráněný ekosystém. Jsme toho názoru, že zachování tohoto ekosystému a jeho udržování pro další generace by mělo být primárním veřejným zájmem upřednostněným nad zájmem vybudování cyklostezky vedoucí touto chatovou lokalitou.

Dalším významným aspektem, který je nutno zohlednit, je skutečnost, že vybudováním rušné asfaltové/betonové cyklostezky v místě stávající cesty lemující Labe a vedoucí skrze chatovou oblast Buda, by došlo k podstatnému zásahu do ústavně garantovaných vlastnických práv vlastníků zde se nacházejících rekreačních objektů, neboť se jedná o jedinou přístupovou cestu k jejich nemovitostem.

Vlastníci a uživatelé 79 chat by tak byli nejen zásadním způsobem omezeni v možnosti fakticky užívat své nemovitosti, ale zároveň omezeni na svých právech ztrátou klidu, soukromí a zvýšením nebezpečí zejména pro malé děti (v tomto směru čerpáme ze zkušeností a vážných příkladů nehod již realizovaných cyklostezek).

Tato rekreační chatová oblast zde existuje již více než 80 let a lze si jen stěží představit, že by se lidé, kteří zde žijí a mají zde své kořeny, mohli s takovýmto necitlivým zásahem do zdejší přírody smířit. Nelze přitom odhlédnout od toho, že celá situace by na vlastníky nemovitostí měla rovněž negativní ekonomický dopad, neboť by z uvedených důvodů došlo ke snížení hodnoty jejich nemovitostí.

Vzhledem k výše uvedeným důvodům se proto domníváme, že vybudování asfaltové/betonové cyklostezky skrze rekreační chatovou oblast Buda v katastrálním území Ostrá, v těsné blízkosti rekreačních objektů včetně necitlivého přemostění Hronětíckého náhonu lávkou, není ve stávající podobě záměru žádoucí.

V tomto směru se proto vlastníci a uživatelé nemovitostí nacházejících se v chatové oblasti Buda přiklánějí k návrhům alternativ vedení trasy cyklostezky (např. za pomoci přemostění a využití stávajících místních komunikací) – prezentovaných místním Obecním úřadem Ostrá, jež se jeví jako finančně méně náročné a schůdnější.

Děkujeme.

Za petiční výbor:

 

Miloš Šafránek – nám. T.G.M. 711/20, Poděbrady 290 01, e-mail: mil.safranek@tiscali.cz          …………………...

Roman Zápotocký – Buda 440, Ostrá 289 22                                                                                ……………………

Jana Šťastná – Verdunská 710/3, Praha 6 – Bubeneč 160 00                                                      ……………………

 

Za petiční výbor je oprávněn jednat:

předseda - Miloš Šafránek – nám. T.G.M. 711/20, Poděbrady 290 01, e-mail: mil.safranek@tiscali.cz

 

Originály petičních archů jsou uloženy u předsedy petičního výboru, pana Miloše Šafránka.

 

Nedílnou přílohu petice tvoří 6 stran petičního archu (strana 1-4 – obsahuje podpisy vlastníků nemovitostí zapsaných v katastru nemovitostí, str. 5-6 – obsahuje podpisy uživatelů nemovitostí (přímí příbuzní vlastníků nemovitostí).

Zasláno (předáno):

 

                            1/    Obecní úřad Ostrá

                                   289 22 Ostrá 172

 

 

                             2/   MÚ Lysá nad Labem

                                   Odbor životního prostředí

                                   Husovo nám. 23/1

                                   289 22 Lysá nad Labem

 

 

                             3/  MÚ Lysá nad Labem

                                  Stavební úřad

                                  Husovo nám. 23/1

                                 289 22 Lysá nad Labem

 

 

                              4/  MÚ Nymburk

                                   Odbor životního prostředí

                                   nám. Přemyslovců 163

                                   288 02 Nymburk

 

 

                               5/ MÚ Nymburk

                                   Stavební úřad

                                   nám. Přemyslovců 163

                                   288 02 Nymburk

 

 

                               6/ Povodí Labe, s.p.

                                   Víta Nejedlého 951/8

                                    500 03 Hradec Králové

 

 

                                7/  Labská Stezka, o.s.

                                     Za Žoskou 2506

                                     288 02 Nymburk

 

                           8/  Krajský úřad pro Středočeský kraj

 předáno osobně hejtmance Jermanové-Pokorné v mobilní kanceláři v Poděbradech 

Autor: Miloš Šafránek | 34 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku